Hazánkban is egyre népszerűbb az eSport

forrás: Prím Online, 2018. március 14. 08:23

A PayPal és a SuperData legújabb kutatása szerint az európai eSport piac bevétele 2018-ban elérheti a 325 millió dollárt, a teljes magyar piac értéke elérheti a 665.000 dollárt.

Oroszország a legnagyobb eSport piac

Az eSportból származó bevételek tekintetében a kutatásban résztvevő országok közül Oroszország 2017-ben 38 millió dollár összeggel vezető szerepet töltött be, míg az európai piacok bevételeinek teljes összege 253 millió dollárt volt.

 

Európában jelenleg 576 ezer dolláros 2017-es bevétellel Magyarország a legkisebb piac, de a szakértők 2018-ra a piac értékének 16%-os növekedését prognosztizálják. Ez a növekedési ráta alacsonyabb, mint a 2017-es európai átlag (29%), de magasabb olyan országokénál, mint például Olaszország (15%), vagy Írország (5%). Az európai eSportból származó összbevétel 2018-ban várhatóan eléri a 325 millió dollárt.

 

Európában az eSportban körülbelül 27 millió ember, Magyarországon 379 ezer fő vesz részt. Az elemzők szerint minden piacon további növekedésre lehet számítani, ami alól Magyarország sem kivétel: hazánkban az eSport közönsége 2017-hez viszonyítva 2019 végéig várhatóan 36%-kal nő, míg az európai átlagos növekedés várhatóan 21% lesz.

 

Az eSportot általában a fiatalabb korosztályhoz kötik, így nem meglepő, hogy a magyar eSport közönség 37%-a 18-24 éves korosztályból kerül ki, míg 23%-kal a második legnagyobb korcsoport a 25-34 évesek. A kutatás szerint ugyanakkor, bár elenyésző számban, de az 55 év feletti korosztályban is akadnak érdeklődők (4%).

 

 

A nők is érdeklődnek az eSport iránt

Bár az eSportot és videojátékokat általában a férfiak időtöltéseként tartják számon, úgy tűnik, a piac növekedésével egyre nő a nemek közötti egyenlőség is. 2017-ben a magyar eSport közönségének 18%-a volt nő, ami megegyezik az európai átlaggal. A nők aránya Svédországban a legmagasabb, ahol az eSport közönség 25%-át teszik ki. A nők legkevésbé Bulgáriában (11%), Olaszországban (12%), és Spanyolországban (13%) érdeklődnek az eSport iránt.  A kutatás szerint a Egyesült Arab Emírségekben a közönség 14%-át teszik ki nők.

 

„Ahogy egyre többen ismerkednek meg az eSport világával, úgy bővül a piac is, ezért várhatóan a következő években minden országban látványos fejlődést fogunk tapasztalni” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „A PayPal lehetővé teszi az online játékosoknak, hogy egy biztonságosabb fizetési platform segítségével megvásárolhassák a legújabb skineket és egyéb játékelemeket, továbbá, hogy segítséget kapjanak, ha valamilyen oknál fogva probléma merülne fel egy tranzakció kapcsán”.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.

2024. november 23. 11:59

Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel

Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.

2024. november 23. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36