HONOR szelfikutatás: Az európaiak évente közel 600 szelfit készítenek magukról
A Honor okostelefon márka Európa több országában készített kutatása alátámasztja, hogy a szelfik népszerűsége továbbra is töretlen. A márka folyamatos fejlesztéseinek középpontjában a kamerák fontos helyen szerepelnek, a szelfikamerákon keresztül is igyekszik támogatni a felhasználókat a vizuális történetmesélésben és az önkifejezésben. A szelfikutatáson keresztül pedig igyekszik még jobban megismerni a felhasználói igényeket és a szelfizés aktuális trendjeit.
Az Európában végzett mintegy 5750 fő részvételével készült felmérés alapján a kontinens lakói átlagosan 597 szelfit készítenek magukról egy évben. A régió legtöbb szelfijét a spanyolok készítik (728), míg a legkevesebbet az Egyesült Királyságban élők (468). Az eredmények ugyanakkor egy népszerű közhiedelmet is megcáfolnak, ugyanis az Egyesült Királyságban és Hollandiában is többet szelfiznek a férfiak hetente, mint a nők.
Az elkészült képek közel fele (45 százalék) landol családtagnál, barátnál vagy valamely közösségi oldalon. A kutatásban résztvevők mindössze 11 másodperc alatt döntenek arról, elégedettek-e képpel vagy újat készítenek. Ahhoz azonban, hogy eldöntsék, a közösségi felületeken is megosztják-e művüket, már 26 percre van szükségük.
A 16-29 év közti európaiak saját bevallásuk szerint több természetes, smink nélküli önarcképet készítenek, mint 5 évvel korábban.
Az okostelefonnak köszönhetően a nap minden percében velünk van egy jó minőségű fényképezőgép, így hajlamosabbak vagyunk megörökíteni hétköznapi pillanatokat beállított képek helyett. Ennek is köszönhető, hogy egyre népszerűbbek az edzés után készült vagy éppen a háziállatokkal közös szelfik, de ugyancsak gyakoriak azok a képek, amiket ágyban fekve készítenek magukról a felhasználók. A természet szépségeinek megörökítése szintén népszerű téma volt 2019-ben. A fiatalok 62 százaléka több képet készít a természetben, mint szórakozóhelyen 5 évvel ezelőtthöz képest.
Mindemellett a kutatásból az is kiderül, hogy a résztvevők több mint fele (61 százalék) tesz közzé tartalmat közösségi oldalán azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet egy problémára vagy ügyre. 55 százalékuk vallja azt, hogy egy kép hatására változtatott véleményén valamely társadalmi ügyet érintően, további 55 százalék pedig úgy tartja, hogy a képek pontosabban jellemezik napjaink társadalmi ügyeit a televízióhoz vagy az újságokhoz képest.
A 16 és 29 év közöttiek 16 százalékkal több fotót készítenek okostelefonjukkal, mint a 30 év felettiek. Több mint egyharmaduk (35 százalék) pedig azt állította, elképzelhetően tartja, hogy a jövőben kizárólag képek útján kommunikáljon.
A kutatásról:
A felmérést a GingerComms készítette a Honor megbízásából 2019. utolsó negyedévében az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban és Hollandiában.
Kapcsolódó cikkek
- Accenture kutatás: Innovációs szakadék hátráltatja a növekedést
- A Sophos védelmet nyújt a fleeceware applikációkkal szemben
- Hétfőtől kapható a Honor legújabb okosórája
- A HONOR három díjban is részesült a CES 2020 során
- A legveszélyesebb szokások az utakon
- Nagygombos okostelefon az idősebb korosztálynak
- A Samsung európai felmérése rámutat a telefontöltés társadalmi szerepének átalakulására
- A mobiltelefonok az érzelmi biztonságunkban is fontos szerepet játszanak
- A fiatalok többsége negatív előítéletet érez okostelefon-használata kapcsán
- HONOR Színriport: A megkérdezettek 54%-a szín alapján választ okostelefont
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.