Az NSA beépült az Xbox Live-ba és a World of Warcraftba
Az Edward Snowden által kiszivárogtatott dokumentumok szerint, melyeket ma hozott nyilvánosságra a The Guardian a ProPublica és a The New York Times, az NSA éveken át figyelte az online játékközösségeket, és valódi ügynököket is bevetett játékosokként.
Kiderült, hogy az NSA beépült az Xbox Live-ba, a World of Warcraftba és a Second Life-ba is. 2008 óta folyamatosan megfigyelték ezeket a közösségeket, méghozzá oly módon, hogy az ügynökök játékosoknak álcázták magukat. Ezek közül az Xbox Live volt a legnagyobb célpont.
Egyelőre nem világos, miért volt szükség ezekre a műveletekre, de úgy tűnik, az online játékok jó kommunikációs csomópontoknak bizonyulnak a gonosz cselekvők számára. Ezt már a Hezbollah saját játéka is bizonyította, amelyet toborzási céllal fejlesztettek - olvashatjuk az Engadgeten.
Egyik kiszivárgott fájlból sem derül ki, hogy ezek a beépült titkosügynökök valaha is megcsíptek volna egy terroristát is ilyen módon.
A jelentésekből az is kiderül, hogy a CIA-tól és az FBI-tól is kémkedtek a Second Life-on – más-más csoportokban. Valamint az is szerepel benne, hogy a mobiljátékok is potenciális célpontok voltak. Megemlítik, hogy az iPhone App Store-ban található játékok számra egyre növekszik, ám a kivárás taktikáját választották ezen a téren, egészen addig, amíg a mobiljátékpiac még inkább népszerűbb lesz.
A The Verge úgy látja, hogy mivel ezek a dokumentumok már több mint öt évesek, és egyáltalán nem biztos, hogy még mindig hozzáférnek bármelyik említett hálózathoz.
Forrás: TheVerge.com
Kapcsolódó cikkek
- Egy új weboldal segít kideríteni, hogy feltörték-e e-mail fiókunkat
- Az NSA napi 5 milliárd adatot gyűjt a mobiltelefonok hollétéről
- Újabb vállalat választotta a Novellt
- Több mint 2 millió felhasználó fiók esett a hackerek áldozatául
- Nő az IT-biztonsági kockázat
- ESET tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- G Data: itt a fertőző weboldalak toplistája
- Érkezik a GTA San Andreas mobilváltozata
- A második negyedévben a Check Point vezet a tűzfal-berendezések piacán
- Az idősgondozó mobiltelefon életet is menthet
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja
A Vatera.hu új aloldalán, a Vatera Galérián szakértő régiségkereskedők, művészeti galériák kínálják kiváló állapotban fennmaradt, vagy szakszerűen restaurált műtárgyak és lakberendezési tárgyak ezreit. A francia barokk szekrényektől kezdve az ezüst étkészleten át a kortárs alkotásokig terjedő, folyamatosan változó online katalógus minden darabjának eredetiségére garanciát vállalnak a szakértő eladók.
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.