Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
Egyre sikeresebb a 7 éves JátékNet webáruház
Egyre nagyobb szeletet hasít magának az online értékesítés. Részben ennek köszönhető, hogy a JátékNet.hu, amely a legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, 140 ezer megrendelés mellett közel negyven százalékos növekedést ért el tavaly, 1,4 milliárd forintos bevételt generálva. Már az online fizetéstől sem ódzkodnak a vevők, a karácsonyi szezonban közel másfélszeresére nőtt a bankkártyás fizetések száma.
Örülhetnek a hazai online játékforgalmazók, hiszen az internetes értékesítés 2013-ban is bővült. A JátékNet.hu Webáruház becslése szerint a hazai piac 2013-ban 30-40 milliárd forintot tett ki, ennek mintegy 10 százaléka pedig már online realizálódott. Ez a tendencia várhatóan 2014-ben is folytatódik, miközben a piac egészére komoly kihívások várnak.
„Az online növekedése a hagyományos forgalmazókat szorongatja, ugyanakkor a nagy külföldi webáruházak belépése is előre vetíthető. Az újdonságokra minden piaci szereplő azonnal reagál, a vevők megtartásához így a gyorsaság és széles kínálat már nem elég – emelte ki Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója. – Ezért 2013-ban több exkluzív terméket vezettünk be.”
A 7. születésnapját ünneplő JátékNet.hu Webáruház 2013-ban mintegy 1,4 milliárd forintos árbevételt ért el, amely közel 40 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest. A kétszámjegyű növekedés nemzetközi sikert is hozott a vállalatnak, amely a hazai indulók között egyetlenként bekerült a Deloitte Technology Fast 50 verseny regionális top10 mezőnyébe, és elnyerte a leggyorsabban fejlődő magyar technológiai vállalat címet.
A rendelésszámok is közel 40 százalékkal nőttek, így a webáruház több mint 140 ezer rendelést regisztrált. A játékpiac sajátosságainak megfelelően a legerősebb időszak közel 70 000 megrendeléssel a karácsonyt megelőző két hónap volt.
Változnak a vásárlási szokások
A JátékNet.hu adatai szerint 2013 utolsó két hónapjában az előző év hasonló időszakához viszonyítva a vásárlók mintegy 45 százalékkal többször választották a bankkártyás fizetést, míg az átvételi módok között egyre népszerűbb a Pick Pack Pont, mely a futárszolgálathoz képest olcsóbb, a személyes átvételhez képest pedig kényelmesebb alternatívát jelent.
A mobileszközök használata is terjed: 2013-ban a megrendelések 15 százaléka ilyen platformról érkezett. „Ennek megfelelően 2013 tavaszán elindítottuk mobilra optimalizált weboldalunkat, melynek köszönhetően okostelefonról és tabletről böngésző vásárlóinknak is ugyanazt az élményt tudjuk biztosítani, mint az asztali gépen netezőknek” – mondta el Bognár Ákos.
A webáruház újításait a vásárlók mellett a szakma is értékelte: 2013-ban a JátékNet.hu lett az Év Internetes Kereskedője, majd ősszel másodszor is elnyerte az Ország Legnépszerűbb Játékboltja címet. „A visszajelzések és elismerések bizakodóvá tesznek, hogy 2014-ben is az élmezőnyben tudunk maradni, töretlen fejlődési és növekedési célkitűzéseink mellett” – engedett bepillantást a jövőbe a JátékNet.hu Webáruház ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Legtöbb kereskedő használja a digitális technológiát
- Nintendo: a Wii U nem hozta meg a várt sikert
- Téglaméretű Gigabyte játékmasina
- A Gran Turismo játékosok nyertek a 24 órás dubai autóversenyen
- Internetes játékkal is harcolnak a korrupció ellen Kínában
- Miért kevesebb a játék az újgenerációs konzolokra?
- Háromszorosára nőhet a világ internet-adatforgalma 2017-re
- A PlayStation4 megérkezett Magyarországra
- A SzEK.org fontosnak tartja a piaci verseny tisztaságának védelmét
- Mi kerül a karácsonyi virtuális kosarunkba?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.