Valentin-napi szokások a netről
Február 14-e Szent Bálint napja, Valentin-nap. Szent Bálint püspök a 14. században vált a jegyesek, fiatal házasok védőszentjévé Angliában és Franciaországban. Magyarországon a 90-es években terjedt el, mára jelentős kereskedelmi lehetőséget látnak benne a hazai áruházak is. A CitroMail.hu közel 8000 felhasználót kérdezett meg Valatin-napi szokásikról.
A friss kutatásából kiderült, hogy a hazai internetezők fele ünnepel a szerelmesek napján. Természetesen a 20-29 évesek körében a legnépszerűbb az itthon máig újdonságnak számító szerelmesek napja. Az e-mail szolgáltató elemzése bizonyította, hogy ugyan annyi férfi ünnepli a különleges napot mint nő. Valódi különbség az iskolázottság terén van: az alacsonyabb iskolai végzettségűek körében 33%-kal többen tartják meg a Valentin-napot, mint az egyetemet végzettek.
A Valentin-nap világszerte jó alkalom egy-egy szerelmi vallomáshoz. Az élőszó mellett egyre többször írjuk le a bűvös „szeretlek” szót e-mailben vagy sms-ben. „Valentin-nap környékén a felhasználók nem csak programlehetőségeket, éttermeket és ajándékötleteket keresnek az interneten, de sokan e-mailben vallanak szerelmet is. Elemzéseink szerint a 20 éven aluliak több mint harmada ilyenkor e-mailben árulja el érzéseit, több mint ötödük pedig döntött már úgy, hogy e-mailben szakít párjával.” - mondta Rácz István, a Sanoma Media Zrt. marketingvezetője. Az internetezők közül a nőkre inkább jellemző az e-mailes szerelmi vallomás, a férfiak közül többen teszik ezt sms-ben. A boldog pillanatok mellett amúgy a nők többször szakítanak sms vagy e-mail útján, mint a férfiak.
A kutatás ezzel kapcsolatban azt is bizonyította, hogy a digitális szerelmi vallomás jóval népszerűbb a felsőfokú végzettséggel rendelkező körében. Az sms-ben szakító fiatalok között emellett egyértelműen többen vannak azok, akik okostelefonnal rendelkeznek.
A kereskedők számára legfontosabb eleme a jeles napnak az ajándékvásárlási láz. A magyarok 63%-a a párján kívül nem küld másnak ajándékot ilyenkor, de a 19 éven aluliak közel háromnegyede ilyenkor másnak is szán apró figyelmességet.
A CitroMail.hu kutatása szerint Valentin-nap estéjén a hazai férfiak leginkább Eszenyi Enikővel, Katalin hercegnővel, Jakabos Zsuzsával, vagy Nótár Maryval vacsoráznának.
Az internetező nők legszívesebben Csányi Sándor színészt, Ferenc pápát, Kásás Tamást vagy David Beckhamet választanák vacsorapartnerül ezen az estén. Érdekes, hogy azok, akik Mark Zuckerberggel, David Beckhammel, Scarlett Johanssonnal, Miley Cyrusszal vacsoráznának, jóval magasabb arányban használnak okostelefont. Ferenc pápa rajongói viszont jellemző módon hagyományos mobiltelefont használnak.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- USA: a legtöbben mobilon lógnak a közösségi oldalakon
- Jó fogyasztószer a közösségi média
- A nyilvános Wi-Fi veszélyei
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- A netezők szeretnek nyerni
- A neten tájékozódunk
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Podcastes világban élünk” – A rádiózás múltja, jelene és jövője egy műsorban
A podcastek egyre növekvő népszerűsége arra mutat rá, hogy erős hallgatói igény van a szóbeli tartalmakra, a jelenségre pedig a rádióknak is reflektálniuk kellett – egyebek mellett erről beszélt Jáksó László és Várkonyi Attila a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) jubileumi podcast-sorozatának első adásában.
Új szintre emelt videóhívások: itt a Sandberg 4K-s, távirányítós webkamerája
A dán Sandberg legújabb technológiai újdonságai – egy 4K-s felbontású USB-C/A webkamera és egy USB-C-s Bluetooth-adapter – kifejezetten a mai digitális munkavégzés és szórakozás igényeihez igazodnak. Legyen szó professzionális felhasználókról vagy hétköznapi feladatokról, ezek az eszközök növelhetik a hatékonyságot és a felhasználói élményt.
A home office helyzete és kihívásai Magyarországon
A rugalmas munkavégzési formák, különösen az otthoni munka („home office”) iránti igény folyamatosan nő a munkavállalók körében. Ennek ellenére a magyar dolgozók 81%-a jelenleg nem tud élni ezzel a lehetőséggel – derül ki a WHC Csoport legújabb munkaerőpiaci elemzéséből. A home office nemcsak a munkavégzés helyét változtatja meg, hanem hosszú távon a munkához való viszonyt is átformálja.
Ki ül a volán mögött, ha nincs sofőr? – Az önvezető autók felelősségi dilemmái
Ki felelős, ha egy önvezető autó balesetet okoz – az utas, a gyártó vagy maga az algoritmus? Milyen autonóm szintet értek el a ma forgalomban lévő járművek, és ez milyen hatással van a közlekedésbiztonságra? Az önvezető autók körüli kérdések továbbra is élénk vitát váltanak ki, jóllehet a lidar, radar és kamerák integrált használata már ma is egy biztonságosabb jövő ígéretét hordozza. Dr. Herke Csongor és Kis Kornél István – a téma két neves szakértője – a technológia jogi és műszaki kihívásait vizsgálták meg közelebbről.