BeeSmarter: a Blackbone sikerével zárult a verseny
A Blackbone nyerte a második BeeSmarter 24 órás Mobil Programozó és App Designer Csapatversenyt. Az eseményt a Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete (MAVE), a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karával (PPKE-ITK) és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel közösen rendezte meg a hétvégén.
A hétvégén rendezték meg a második BeeSmarter versenyt. A programozó és dizájner csapatoknak 24 óra állt rendelkezésre egy mobilalkalmazás fejlesztésére és a hozzátartozó felhasználói interfész kialakítására. A feladat egy mesterséges intelligenciával is vezérelhető online fantasy játék megvalósítása volt, mely a kártyás szerepjátékok mintájára épült fel.
A megoldás során fontos volt a hatékonyság, a felhasználóbarátság, valamint a mérnöki látásmód egyaránt. A verseny különlegessége, hogy a programozó és designer csapatoknak együtt kell működniük a feladat megoldása során, így a saját csapattársak mellett, egy másik csapattal való együttműködés képességét is próbára teszi a verseny.
A fejlesztők közül a Németh Balázsból, Balogh Istvánból és Vesza Józsefből álló Blackbone csapatnak sikerült a legjobb játék megoldást kifejlesztenie, így idén egy már profi programozókból (Lufthansa Systems Hungária) álló csapat vihette haza a vándorkupát, akik tavaly éppen csak lemaradtak az első helyről. A második helyen az „NSDreamTeam”, a harmadikon pedig meglepetésre egy középiskolás csapat, az „1K7” (Alternatív Közgazdasági Gimnázium) lett, megelőzve az egyetemi csapatokat.
A felhasználói interfész megvalósításával foglalkozó dizájnerek közül az Almássy Dániel Domán és Vörösmarti Daniella alkotta „D N L Corporation” csapat bizonyult a legkreatívabbnak. A második helyezett a „MOME colLAB”, a harmadik pedig a „DesignZweiPolizei” lett (MOME).
Az egyetemisták versengésével párhuzamosan tehetséges középiskolások is megmutathatták tudásukat, akik már most érdeklődnek a szakma iránt. Nekik egy több résztvevős, optikai törvényekre épülő játékot kellett megvalósítaniuk. A fejlesztés során tisztában kellett lenniük úgy a játékelemek fizikájával, mint a táblagépek közötti közvetlen kommunikációval. A legjobb csapat a Berzsenyi Dániel Gimnázium és az ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola diákjaiból álló „new Team();” lett.
Kapcsolódó cikkek
- Melyik lesz az ország legjobb IT-csapata?
- Ismét lesz BeeSmarter csapatverseny
- Androidos nyitóképernyőt fejlesztett a Mozilla
- Magyarul is elérhető a Duolingo
- Challenge24 – idén is lesz 24 órás programozóverseny
- Véget ért a Bakonyi Bitfaragó Bajnokság
- A Panasonic kihirdette a világversenyek győzteseit
- Programozó verseny középiskolásoknak a Pannon Egyetemen
- Véget ért az NNG programozói versenye
- Megvannak az InnoApps verseny győztesei
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.