Női karrierlehetőségek Budapesttől Bostonig - Lányok Napja az XAPT-nál
A Nők a Tudományért Egyesület idén április 24-ére hirdette meg a „Lányok Napja” programot, amelynek során nyílt nap keretében nyerhettek betekintést a középiskolás lányok egy-egy hazai vállalat életébe. A kezdeményezéshez a szoftverfejlesztéssel foglalkozó XAPT is csatlakozott, és érdekes, interaktív programokkal várták budapesti irodájukban a középiskolás lányokat. A hazai lehetőségek mellett nemzetközi helyzetjelentést és kitekintést is kaptak a résztvevők a vállalat egyik az Egyesült Államokban dolgozó kolléganőjétől egy videokonferencia keretén belül.
„Véleményünk szerint az információtechnológiai pálya nem csak a férfiak számára tartogat biztos karrierlehetőségeket, ezért örömmel vettünk részt a „Lányok Napja” kezdeményezésben. Az XAPT-nál a hazai átlagnál magasabb a női munkaerő aránya, így hitelesen tudtuk bemutatni vállalatunkat és irodánkat a karrierlehetőségeket kereső lányoknak. Munkatársaink örömmel meséltek arról, hogyan kerültek az IT világába, a mindennapi irodai életükről, a folyamatos képzési lehetőségekről és a nemzetközi irodáinkban szerzett tapasztalataikról – mondta el Kulcsár Melinda, az XAPT Hungary partnerkapcsolati igazgatója. „A program végén a lányok elmondták, hogy pozitív élmény volt számukra egy IT-cégnél eltölteni a délelőttöt, nagyon tetszett nekik az itt tapasztalt fiatalos légkör, és különösen vonzónak találták a külföldi karrierlehetőségeket. A visszajelzések arra ösztönöznek minket, hogy a jövőben is részt vegyünk a kezdeményezésben és minél több középiskolás lánynak mutassuk meg az információtechnológia területén várható lehetőségeket.
A délelőtt folyamán az érdeklődők élő Skype bejelentkezés segítségével beszélgethettek az XAPT egyik bostoni kolléganőjével, aki egy projekt kedvéért költözött hosszabb időre az Egyesült Államokba. A beszélgetés során a tanulók bővebb információt kaphattak a külföldi karrierlehetőségekről, az ehhez szükséges képzésekről és az amerikai hétköznapok érdekességeiről. Az XAPT irodájában tartott „Lányok Napja” programot értékes nyereményekért zajló kvízjáték zárta.
A Lányok Napja program célja, hogy inspirálja és bátorítsa a lányokat, hogy ne hagyományok vagy elvárások alapján válasszanak pályát, hanem merjenek nyitni olyan jövőorientált szakmák felé, mint például az informatikai vagy mérnöki tevékenységek. Az informatikai szektor számára nagy segítség lenne, ha több nőt tudnának alkalmazni. A számítások szerint több mint tízezer álláshely betöltetlen ebben a szakmában.
Az XAPT folyamatosan fejlődő és bővülő technológiai vállalatként naponta találkozik a szakemberhiány okozta kihívásokkal, amelyekre megoldást jelenthet a női munkavállalók számának növekedése, ezért kiemelkedő hazai és nemzetközi karrierlehetőséget, valamint folyamatos továbbképzést biztosítanak számukra.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalati karrier oldalak: nem a tegezésen múlik
- Számos új funkcióval érkezik a Microsoft Dynamics AX 2012 R3
- XAPT: partnertalálkozó és új Microsoft Dynamics NAV 2013
- Plüssmackóba épített szenzor győzött a női startup versenyen
- Keresik a közép-kelet európai régió legjobb női startupjait
- Az XAPT csoport a tavalyi 50 után idén is 40 százalékos növekedést tervez
- Group IT vezető az XAPT-nál
- Vége a férfi dominanciának a neten
- Az XAPT felvásárolta az LLP Dynamics vállalatcsoportot
- Idén karácsonykor a nők aktívabbak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.