Egy új alkalmazásfejlesztési technológia: fele idő és pénz
Az Oriana alkalmazásfejlesztési megoldása egészen új dimenziókat nyithat meg az üzleti applikációk piacán. A teljesen magyar tulajdonban lévő vállalat gyártótól és platformtól független fejlesztési eszközt kínál, mellyel pénzt és időt spórolhat meg az ügyfél.
Egy alkalmazás használata esetén eddig kétféleképpen dönthetett fogyasztó. Vagy megveszi, amit kínálnak neki, immáron készen, vagy saját igényei szerint legyártatja. Hátulütője mindkettőnek akad, hiszen míg az elsőnél egy készen kapott séma áll rendelkezésre, amibe nem tud „belepiszkálni”, az egyedi fejlesztés sem a 100%-os megoldás, hiszen nemcsak sokáig tart, mire elkészül, ezzel együtt sok pénzt is felemészt – és még így sem biztos, hogy teljesen a felhasználó igényeinek megfelelő szolgáltatást kap.
Egy magyar cég, az Oriana arra vállalkozott, hogy megtalálja az arany középutat. A vállalat saját alkalmazásfejlesztési megoldását a kettő közé pozícionálja, hiszen szintén sémákkal dolgoznak, ám a végén egy teljes mértékben az igényeknek megfelelő rendszer kap a fogyasztó.
Ez is, az is, de egyik sem
Kovács Péter, az Oriana ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a végén együtt érik el az ügyfelekkel a végleges megoldást. Nem csak akkor látják először a lefejlesztett megoldást, mikor már a végleges verzió is készen van, hanem folyamatosan nyomon követhetik, tesztelhetik a munkálatukat, és közben még újonnan felmerülő igényeiket is beleépíthetik a fejlesztésekbe.
Bár valóban vannak meglévő alapsémák, a végén mégis teljesen egyedi igényekre szabott eredményt érnek el. A sémák persze folyamatosan bővülnek, hiszen ezeket az ügyféligények alakítják. Így, ha beérkezik hozzájuk egy adott kérés, 60-70%-ban kész rendszert tudnak nyújtani a felhasználóknak a meglévő alkalmazásminták segítségével, melyeket ők maguk kipótolhatnak a hiányzó darabokkal. Olyan ez, mint egy puzzle összerakása, csak éppen az új darabokkal kiegészülve a végleges kép minden esetben más és más lesz.
Az egyedi fejlesztésekkel szemben sokkal gyorsabban jut az ügyfél a kívánt szolgáltatáshoz, hiszen egy már meglévő sémamintát építenek tovább. Ezáltal a fejlesztési idő is jelentősen lerövidül, és olcsóbb is, hiszen nem az egész rendszert kell újra és újra lefejleszteni, hanem annak csak egy részét.
A végleges verzió elkészültével az ügyfelek örökös használati jogot kapnak a licensz megvásárlásával, és megkapják azt a szükséges oktatást, mellyel ők maguk is kezelhetik, karbantarthatják a rendszert. Ez 2-3 hónap alatt megtanulható, ám ezután sem hagyja magára az ügyfeleket, továbbra is biztosít terméktámogatást a vállalat, és minden felmerülő problémára, kérdésre igyekeznek válaszolni.
Kovács Péter ás Pátzay Péter (CTO) egy rögtönzött szituációt mutattak be arról, mitől más ez a megoldás
A megoldás lelke
Az Oriana technológiájának (lásd a felső ábrán) alapja az Effektor motor. Erre épülnek rá az alapsémák, vagyis az előre programozott modulok, melyekből a kész alkalmazásminták összeállnak. Ezek állnak a felhasználók rendelkezésére, melyeket ők maguk színesíthetnek tovább saját igényeik szerint.
(Nagyításhoz kattintson a képre)
Miután a felhasználók birtokába került az adott alkalmazás, szabadon módosíthatnak rajta. Ezt a nyílt XML szabványon alapuló technológiának köszönhetően megtehetik, így maguk is továbbfejleszthetik, melyeket másokkal is megoszthatnak a közösségen belül. Ez mindkét fél számára előnyös, hiszen az Oriana sématárháza tovább bővül, az ügyfél pedig profitálhat saját megoldásából.
Előnye, hogy platformfüggetlen és bármilyen operációs rendszerrel használható. Így például mobileszközökön is. Ehhez az Oriana minden alkalmazást külön, egyedileg is optimalizál a különféle eszközökre (például táblagép, okostelefon stb.).
Számos ismert vállalat választotta már az Oriana alkalmazásfejlesztési eszközét, többek között a Vodafone, a Citibank, a Novell is, melyből látható, hogy nagyon széleskörű területet fednek le megoldásaikkal. A 2002-ben alakult vállalat alapítói több mint 15 éves multinacionális vállalati tapasztalattal a hátuk mögött vágtak bele saját cégük kiépítésébe, amely sajátos üzleti problémákra és kihívásokra kereste és keresi ma is a megoldást. Nem csak egyszerűen egy termékről van szó, hanem az évek során egy önálló alkalmazásfejlesztési ökoszisztémává vált.
Kapcsolódó cikkek
- Az Eaton virtualizációs fejlesztésekkel készül 2014-ben
- Samsung Smart & Premium Megoldás Központ nyílt Budapesten
- Újabb nagyvállalati megoldás a Delltől és a Red Hattól
- SUSE kGraft: nincs megállás
- Számos új funkcióval érkezik a Microsoft Dynamics AX 2012 R3
- Táblázatokból webes üzleti alkalmazások egy magyar szoftverrel
- Mobilappokra optimalizált szoftverfejlesztő csomag – Liferay SDK
- Google Now – már asztali verzióban is
- Legújabb ESET védelem Macre
- SAP az ALDI-nál
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kattints és nyerj: már lehet nevezni a HUAWEI 2025-ös fotópályázatára!
Megnyílt a nevezés a HUAWEI XMAGE Awards idei fordulójára, amelyet a legújabb HUAWEI Pura 80 okostelefon-széria bemutatásával egy időben hirdettek meg. A verseny évről évre lehetőséget kínál a világ minden tájáról érkező fotósoknak, hogy megmutassák kreativitásukat és a mobilfotózásban rejlő lehetőségeket. A pályázatra kizárólag Huawei-készülékkel készített fotókkal és videókkal lehet nevezni – akár Magyarországról is.
„Okosabb nálam is” – Altman bejelentette: jön a GPT-5, és mindent visz
Már nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia új szintre lépett – Sam Altman, az OpenAI vezetője szerint a nyáron érkező GPT-5 nemcsak a jelenlegi riválisokat utasítja maga mögé, hanem minden eddiginél közelebb visz az általános mesterséges intelligencia (AGI) korszakához. Altman szerint az új rendszer már most képes felülmúlni saját fejlesztőjét intellektuális teljesítményben.
A drónháború visszavág: ukrán hackerek bénították meg az orosz drónvezérlő rendszert
Infrastruktúra van, digitális tudás nincs – a Digitális Évtized tükre hazánkról
A Digitális Évtized index legfrissebb, 2024-es adatai szerint Magyarország továbbra is kiemelkedően szerepel az infokommunikációs infrastruktúrák kiépítettségében és minőségében. Az e-egészségügyi fejlesztéseknek – például az EESZT modernizációjának – köszönhetően ezen a területen hazánk az EU-átlag felett teljesít. Ugyanakkor a vállalkozások digitális felkészültsége – különösen a mesterséges intelligencia és más alapvető IKT-technológiák terén – még jelentős javításra szorul.
Okosabb, gyorsabb, emberibb: Új szintre lépett az eMAG chatbotja
Az eMAG online ügyfélszolgálatán elérhető chatbot, Dia az elmúlt időszakban jelentős fejlesztésen esett át: a másfél éve működő rendszer mostantól az OpenAI GPT-4 nyelvi modelljén alapul, ami lényegesen kibővítette a képességeit.