CES 2015: ahol a trendeket csinálják
34 ezer kiállító között kitűnni nem könnyű, de már van egy-kettő
Las Vegas állandóan nyüzsgő város, ami itt nyugalomnak számít az máshol hétvégi mega bulizás lenne. És ennek a szórakoztató világjelenségnek a legsűrűbb hete a CES, ami hivatalosan tegnap kezdődött. A várakozás az újdonságokra és az ötletekre mindig izgalmas – és az előző évekkel való összehasonlítás is elkerülhetetlen. Arról nem is beszélve, hogy amikor 321,000 új állást teremt az amerikai gazdaság, akkor nehéz optimizmus és jövőbe vetett bizalom nélkül érkezni meg.
Azt már megszokhatta a rendszeres látogató, hogy a McCarran reptér érkezési oldalát már átveszi a CES és osztogatják az online megszerzett badge-eket az érkezőknek, hogy ne kelljen néha órákat várniuk a sok helyszín egyikén. Az viszont újdonság volt, hogy a taxiban (bocsánat, nem jutott eszembe az Uber valahogy rám is szóltak startupos kollégáim, hogy a régi világ ilyen lehasznált relikviáit használom), szóval a taxiban levő és általában a nagyhírű show-kat reklámozó monitor most éppen technológia újdonságokat és a CES-t hirdeti.
A város mostanra megtanulta, hogy milyen módon kell ekkora tömeget kezelni a Las Vegas Convention Center, a reptér és a Strip háromszögében – majdhogynem fennakadás nélkül terelve a bábeli geek tömeget. A jövőt készítik errefelé, ahogy a technológusok megbeszélik és elmormogják a médiának, hogy mi az, ami szerintük számít ebben az óriás bazárban.
A számtalan előzetes analízisből egy korai győztes tűnik ki, így kezdés előtt – írtam volna le, amikor kiderült a számomra, hogy igazából kettő győztes hozta ki nagyjából ugyanazt a terméket:
Az egyik az Intel, a True Key jelszó – manager app-je biometrics / arcfelismerő technológiát alkalmaz a megszokott jelszavak helyett. Az ötlet szuper, és az ár $19.95/év.
A másik cég a Hoyas Lab, Hector Hoyas startupja. Ők az íriszre és az arcra koncentrálnak, és mind az iOS, mind az Android rendszerek használóinak ingyen ajánlják ezt a szinte tökéletes biztonságot adó app-et.
És az első olyan terméket is látom az előzetes anyagokban, amit nem is értek: azt hittem, hogy a smart phone a zseb-computer, vagy ha nagyvonalúak vagyunk, akkor a tablet is mini-computer. Nem így gondolja Robb Fujioka, az aranykezű (legutóbb a Nabi kisgyerekeknek készülő tablet gépekről híres) tech vállalkozó, aki szerint a zseb-pc-nek lesz még egy élete, hiába buktak nagyon egy évtizeddel ezelőtt. Aki kinevetné az ötletet annak a figyelmébe ajánlom, hogy a csapat amelyik az Amplicity pocket PC-t összehozta a Hive-nal az igencsak világszínvonalú, az iPhone-t gyártó Foxconntól a Microsoftig nagyon erős management csapatot hozott össze Fujioka, akik talán életet tudnak lehelni ebbe a látszólag halott, régi ötletbe.
Mert igazából az emberekről szól a CES – és az üzlet általában. Azért kell itt lenni, hogy lássuk, érezzük a vibrálását ennek az óriási globális innovációs gépezetnek. Mert hol fordul elő egy helyen a színe-java hardware gyártóknak, software programozóknak, tévé gyártóknak, mobilisoknak, neteseknek, autósoknak, zenészeknek, belső építészeknek (satöbbi) ekkora kritikus tömege egy helyen nyüzsögve, networkolve, partizva? Hogy láthassa minden látogató hogyan is csinálják a jövőt – legalábbis a márkák, a feltalálok privát jövőjét.
Ezért egyedülálló a CES, a világ minden részén különféle szakmákat űző, egészen kiváló szakemberek összekeveredése valami különleges inkubálást jelent, amit más, egy iparra fokuszált konferenciák nem tudnak hozni.
Kapcsolódó cikkek
- Új telefonok a HTC tarsolyában - Desire 320 és 826
- CES 2015 első nap: AppNation, autógyárak, techcégek, startupok és okostelefon tartozékok
- Megérkezett az 5. generációs Intel Core processzorcsalád
- Vezető nélküli autó prototípust mutatott be a Mercedes
- Minden, ami CES
- 5K monitorral dobbantott a HP a CES-en
- A ritkaföldfémek hatása a high-tech iparra
- A Lenovo innovatív PC-eszközökkel is készült a CES-re
- A Sony bejelentette újdonságait a CES kiállításon
- NVIDIA Tegra X1 mobilchip 1 teraflopos teljesítménnyel
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.