Elektromobilitás konferencia lesz Budapesten

MTI Sajtóadatbank, 2015. február 7. 08:38

A Green eMotion Projekt az eddigi legnagyobb, az Európai Unió által négy évvel ezelőtt indított kezdeményezés, melynek célja az elektromobilitás európai elterjesztése. Az összesen 42 millió eurós költségvetésű projektet az Európai Unió 24 millió euróval támogatja.

Az elektromos járművek tömeges elterjedését megcélzó projektben 43 partner társult - melynek tagjai között megtalálhatóak az ipar, az energiagazdaság, az elektromos autó gyártók, az önkormányzatok, az egyetemek és a kutatóintézetek képviselői - annak érdekében, hogy tapasztalataikat, tudásukat a projekt rendelkezésére bocsássák.

A projekt fő célja egy határokon átnyúló "interoperábilis" rendszer létrehozása Európában, amely lehetővé teszi az elektromos autósok töltőinfrastruktúrához való könnyű és felhasználóbarát hozzáférését, elősegítve ez által az elektromos autók tömeges elterjedését. Ennek előfeltétele nemzetközileg elfogadott szabványok, folyamatok és informatikai megoldások alkalmazása.

A kiválasztott tíz európai modell-régióban kutatásokat végeztek és tapasztalatokat gyűjtöttek a figyelembe veendő műszaki, regionális és politikai szempontokra vonatkozóan, melyek alapján további fejlesztéseket hajtottak végre és egységes európai standardokat határoznak meg az elektromobilitás elterjesztésének előremozdítása érdekében.

A konferencián bemutatásra kerülnek a projekt négy éve során elért eredmények, amelyek lehetővé teszik az elektromobilitás Európa-szerte harmonizált platformjának kialakítását.

A Green eMotin (GeM) projekt kutatás-fejlesztési és tapasztalatgyűjtési fázisában Budapest, mint replikációs régió is jelentős szerepet kapott az ELMŰ német anyavállalatán, az RWE-n keresztül.

A projekt négyéves futamideje alatt, mintegy tízezer, az elektromos autók töltésére alkalmas töltőoszlop telepítését irányozták elő. A projekt keretében Budapesten 10 darab smart elektromos töltőoszlop került üzembe. Ezek a berendezések az európai rendszerekhez kapcsolódó, az e-kWh alkalmazáson keresztül okos telefonnal kezelhető intelligens töltőhálózatot alkotnak. Ezen töltőhálózaton, amely kapcsolódik az ELMŰ közterületi intelligens töltőhálózatához, a végrehajtott töltési tranzakciók gyakorlati információt biztosítanak a GeM projekt számára.

A Budapesti Elektromos Művek már 2010-től, az elektromos autózás magyarországi éllovasaként már a Green eMotion projektbe való bekapcsolódását megelőzően is kiemelt figyelmet fordított a környezetkímélő autózás magyarországi népszerűsítésére. Ezen tevékenysége keretében létrehozta az E-Mobility Network-öt, amelynek tagjai szintén tevőlegesen hozzájárultak az új infrastruktúra kialakításához Magyarországon.

Az ELMŰ és testvérvállalata, az ÉMÁSZ már összesen 43, az elektromos autók töltésére alkalmas, az európai szabványoknak megfelelő csatlakozóval felszerelt berendezést üzemeltet, amely a legnagyobb töltő-infrastruktúra ma Magyarországon.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport kiemelten fontos feladatának tartja a környezetkímélő autózás minél szélesebb körben történő elterjesztését. Ennek keretében a közterületi töltőpontjain 2015-ben is ingyenes töltési lehetőséget biztosít a regisztrált magánfelhasználók számára.

MTI / OTS

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi fogyasztói felmérése szerint a koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint fele nagyobb gyakorisággal rendelt ruházati cikkeket az interneten az elmúlt 12 hónapban, mint korábban, valamint akik ebben az időszakban tapasztalták meg az online vásárlás előnyeit a járványhelyzet megszűnése után is többet terveznek vásárolni webáruházakban.

2021. május 10. 17:32

Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly

A 2020-as évben az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, szépségápolás kapcsán a fórumokon történt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét. A SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. 

2021. május 10. 15:49

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A középvállalkozások mindössze hat százaléka tudta nagymértékben növelni a marketingtevékenységét 2020-ban, derül ki egy friss kutatásból. A felmérés arra is rávilágított, a cégek megszokás útján terveznek, ha terveznek egyáltalán és a többségnek nincs arra vonatkozó stratégiája, hogyan tudna tovább növekedni. Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, tapasztalataik szerint csak a vállalkozók töredéke költi legalább bevételei 5 százalékát a marketingre, pedig egyetlen forint sem lenne kidobott pénz megfelelő előkészítés esetén.

2021. május 10. 13:44

Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések

A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja. 

2021. május 10. 12:16

A Facebook új fejlesztése: karszalag az AR eszközök vezérléséhez

Amikor egy olyan technológiában, mint a kibővített valóság ilyen mértékű növekedés tapasztalható, akkor egyértelművé válik, hogy óriási változást hoz majd életünkben és mindennapjaink részévé válik. 

2021. május 10. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35