A jövő szakemberei voltak fókuszban a Macro-Talent 2015-2017 kutatást bemutató eseményen
A Macro-Talent 2015-2017 kutatást bemutató eseményen a jövő szakembereiről beszélgettek a szakértők, köztük a Telenor képviselője. A részvevők megállapították, hogy a vezető magyarországi vállalatoknak a globális munkaerőpiacon is versenyképesnek kell lenniük.
A Macro-Talent 2015-2017 kutatást bemutató eseményén a jövő szakemberei kerültek fókuszba. A Telenor egyik képviselője is jelen volt az eseményen, aki a egyebek mellett kifejtette, hogy a Telenor olyan összetett feladatokat és munkakörülményeket kínál, amelyek itthon tartják a szakértőket. Fontos a hosszú távú tervezés: a Telenor tudja, hogy ma még nem is létező szakmákra lesz a legnagyobb az igény néhány éven belül.
Németh Zoltán, a Telenor HR vezérigazgató-helyettese kifejtette, hogy a hosszú távú humán erőforrás tervezés egyik legizgalmasabb kihívása, különösen a telekommunikációs szektorban, hogy olyan tudással, szakmákkal kell terveznünk 5-10 éves távlatokban, amelyeket ma még nem is oktatnak, sokszor még nevük sincs. Jelenleg az egyik legkeresettebb szaktudás például a service design, amely pár éve még nem is létezett. Amikor ehhez hasonló, innovatív kollégákat keresünk, gyakorlatilag a nemzetközi munkaerőpiacon versenyzünk, hiszen ezeket a szakembereket külföldön is nagyon megbecsülik.
A digitális technológia hihetetlenül gyorsan fejlődik, hiszen ma már a mobiltelefont is jóval több feladatra használjuk, mint néhány éve. A Telenor arra törekszik, hogy megtalálja és megtartsa azokat a tehetségeket, akik amellett, hogy értékteremtő tudással rendelkeznek, képesek az állandó megújulásra, innovációra, hogy versenyképesek maradhassanak.
A HVG HR Center kutatása szerint a 100 főnél nagyobb hazai vállalatok különösen a gépész- és villamosmérnökök, valamint az egyéb műszaki szakemberek esetében számolnak munkaerőhiánnyal. A hiány legfőbb okaként a vállalatok 33%-a említette, hogy kevés a megfelelő szakmai tapasztalattal rendelkezők száma. Ez a tényező a távközlési és információtechnológiai szolgáltatók körében még jelentősebb (64%). A tehetséges szakemberek megtartása tehát kiemelkedően fontos ebben az iparágban, ahol a technológia folyamatos változásával is számolni kell.
A kutatás IT-iparágra vonatkozó adatai szerint különösen a vezető pozícióban lévő szakemberek megtartása fontos. Ezt a vállalatok úgy igyekeznek elérni, hogy kiemelten támogatják a vezetők szakmai fejlődését. A szektor számára nélkülözhetetlen hiányszakmák esetében a külföldre való kivándorlás is valós veszély: a kutatás szerint a villamosmérnökök 20%-a, a gépészmérnökök 17%-a számolt be arról, hogy diploma után külföldön vállalt állást.
„A magyarországi Telenor Házban sok olyan kolléga dolgozik, akik külföldi állásajánlatokat is kaptak, mégis minket választottak. Nemzetközi hátterű vállalatként abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy kollégáinknak itthon is lehetőséget tudunk kínálni a nemzetközi tapasztalatszerzésre. Így globális projektekben vehetnek részt, anélkül, hogy fel kellene adniuk itthoni egzisztenciájukat, vagy el kellene hagyniuk családjukat, barátaikat. Emellett több módon is igyekszünk vonzó munkahelyet kínálni a tehetségeknek. Annak érdekében, hogy a jövő szakmáira felkészítsük őket, folyamatosan keressük a tudásszerzés, a fejlődés és a tudásmenedzsment új formáit. A legmodernebb okoseszközök, a futurisztikus irodaház és a rugalmas munkavégzés mellett pedig olyan légkört biztosítunk számukra, ahol a bizalom, a gondoskodás, az önállóság és a döntések szabadsága kiemelt szerepet kap" – tette hozzá Németh Zoltán.
Kapcsolódó cikkek
- Folytatódik a számítógép-értékesítés zuhanórepülése
- SM 2015: minden cég egyben szoftvercég is lesz
- Dán robotok teremtettek új munkahelyeket
- Egyetemen oktatják a rEVOLUTION vállalatirányítási rendszereét
- Így vásárolunk online
- Az amerikaiak 64%-ának van okostelefonja
- Dinamikusan nőtt az ipari online árverések piaca
- Megújította vállalati arculatát és üzleti alkalmazásait a Unit4
- Újra kell értelmezni az e-mailt?
- Átadták a Fogyatékosság-barát Munkahely elismeréseket
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.