Az iPhone 6 Plus a legmenőbb phablet Amerikában
Az elmúlt időben majdnem megnégyszereződtek az okostelefon és phableteladások az Egyesült Államokban, köszönhetően az Apple nagyobbik üdvöskéjének, az iPhone 6 Plus modellnek.
A Kantar Worldpanel ComTech legfrissebb adatai szerint jelentős növekedésnek indultak a phableteladások az USA-ban. Az 5 hüvelykes vagy annál nagyobb kijelzős okostelefonok iránti kereslet az iPhone 6 plus érkezésével ugrott meg nagymértékben.
A Kantar adatai szerint az első negyedévben 15%-os volt a növekedés 2014 azonos időszakához képest, amikor a phabletek az Egyesült Államok eladásának mindössze 6%-át tették ki. A jelentés szerint az Apple 5,5 hüvelykes iPhone 6 Plus modellje 44%-át teszi ki jelenleg a phabletpiacnak. Az új modellek olyannyira kelendőek a tengerentúlon, hogy jelenleg az iPhone-eladások 18%-át ezek képezik.
A számok egyebek mellett azt is tükrözik, milyen fontos a képernyőméret. A Kantar szerint mind az iOS, mindez pedig az Android felhasználók esetében is meghatározó tényezőnek tekinthető ez, amely előbbi esetén 43%, utóbbinál pedig 47% számára volt fő szempont.
Korábban szintén a Kantar mutatott rá arra, hogy az Apple-nek a nagyobb kijelzős modellek felé kell fordulnia, hogy lépést tartson a riválisokkal, legfőképpen a dél-koreai Samsunggal, akivel örökös harcban állnak.
Egy korábbi jelentésük szerint a nagyobb kijelzőmérettel megáldott iPhone-ok az európai piacon is jelentős változásokat eredményeztek, ugyanis több Android felhasználó döntött úgy az első negyedévben, hogy iPhone-ra vált. Az Android piaci részesedése ennek nyomán 3,1%-ot esett vissza, habár még mindig dominánsnak tekinthető a Google operációs rendszere a maga 68,4%-os részesedésével.
A jelentés szerint az európai „nagy ötök”-nél – Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország – figyelhető meg a legnagyobb növekedés az iOS userek tekintetében, ahol az Apple piaci részesedése 20,3%-os.
Windows Phone fronton nem túl kecsegtetőek a mutatók, annak ellenére, hogy a vállalatnak is van már saját zászlóshajó phabletje. Mindkét jelentés szerint csupán kis mértékben nőtt az operációs rendszer elterjedtsége az Egyesült Államokban és Európában egyaránt, kivéve Franciaországban, ahol a Windows Phone jelenleg 14%-on áll.
Forrás. Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Az USA-ban átvette a vezetést az iOS
- Számos tartalom táblagépen vagy okostelefonon a Lufthansa közepes távolságú járatain
- foodpanda – az ételrendelések jelentős része mobileszközről érkezik
- Teszteltük a BKK Futár alkalmazását
- Bár az Android vezet Amerikában, mégis az Apple áll az élen
- Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
- Az Android vezet a nagy európai országokban
- Egyre népszerűbb a foodpanda mobilalkalmazása
- Legfrissebb BKK járatinfók mobilon
- Áprilisban mobilokra is jön a The Amazing Spider-Man 2
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.