Mobilpiac: új ügyfelek helyett a versenytársak előfizetőiknek megszerzése a cél
Tovább nőtt az internet előfizetések száma 2015 első negyedévében: elérte a 7,4 milliót, ez 12 százalékkal több az előző év azonos időszakinál - derül a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján elérhető adatokból.
A vizsgált időszakban az internet-előfizetések 81 százaléka volt egyéni, míg 19 százaléka üzleti, ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 2 százalékpontos eltolódást jelentett az egyéni előfizetések irányába.
Az elemzés arra is rámutatott, hogy az első negyedévben a vezeték nélküli internet - ezen belül a legnagyobb részt képező mobilinternet - 16 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, valamint, hogy az összes internet-előfizetés 65 százalékát a mobilinternet adta. Az így bonyolított adatforgalom 9,3 ezer terabyte volt, 37 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A KSH szerint az idei év első negyedévében az internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel megközelítette a 44 milliárd forintot, ami folyó áron 6,2 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel 38 százalékát a mobilinternetes előfizetések adták, ami 11 százalékos növekedést jelent 2014 első negyedévéhez képest.
A vizsgálat az internet mellett a távközlés első negyedéves helyzetére is kiterjedt. A KSH szerint a mobiltelefon-előfizetések száma az év első három hónapjában 145 ezerrel ,1,2 százalékkal bővült, elérte a 11,8 milliót. Ezen belül a havidíjas előfizetések száma is tovább emelkedett, március végére meghaladta a 6,5 milliót, ami 4,3 százalékos emelkedés 2014 azonos időszakához képest. A feltöltőkártyás előfizetések száma azonban 123 ezerrel, aránya pedig 1,6 százalékponttal csökkent.
A KSH felhívta rá a figyelmet, hogy bár a mobilpiac kezdi elérni a telítettségi szakaszát, tovább növekszik az előfizetők száma. A szolgáltatók közötti éles versenyt bizonyítja, hogy a cégek már nemcsak az új ügyfelekre, hanem a versenytársak előfizetőiknek megszerzésére is törekszenek - írták.
A KSH a mobilhálózatok mellett a vezetékes távközlési szolgáltatásokat is vizsgálta. A vezetékes fővonalak száma az év első negyedévében elérte a 3 milliót, 2,8 százalékkal emelkedett a 2014 első negyedévihez képest.
A KSH adatai szerint a távközlési szolgáltatók (internet, kábeltelevízió, telefon) távközlési tevékenységéből származó 2015. első negyedéves nettó árbevétele 207,9 milliárd forint volt, ami folyó áron 4,8 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában elért 198,3 milliárd forintot.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- KSH: 35 százalékkal nőtt a negyedéves mobil adatforgalom
- Mennyire vannak bedrótozva a szállások?
- 20 érdekesség a mobilfónia elmúlt 30 éves történetéből
- Ónos eső – helyreállt a UPC szolgáltatása, az AH-é még nem
- Extra szolgáltatásokkal terjeszkedhetnek az új mobilcégek
- Mobil hang- és adatszolgáltatást tervez a Digi Kft.
- Az adatszolgáltatás kiszorítja a hangalapú kommunikációt
- Három hét alatt körbeérte a Földet a Google internetszóró léggömbje
- Orbán ígéri, 2018-ra szélessávú internet lesz minden magyar háztartásban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.