Európa legígéretesebb cleantech startupjai a ClimateLaunchpaden
Kihirdették az idén második alkalommal megrendezett ClimateLaunchpad, Európa legnagyobb cleantech üzleti ötletversenyének nyerteseit.
A ClimateLaunchpad elnevezésű, Climate-KIC által megrendezett európai cleantech ötletversenyen a jövő cleantech vállalkozóinak célja olyan technológiai és üzleti megoldásokat találni, amelyek választ adnak a klímaváltozás kihívásaira.
Az idei ClimateLaunchpad rekord számú jelentkezőt vonzott Európaszerte. 28 országból több, mint 700 cleantech vállalkozó vett részt. Szeptember 4-én Amszterdamban kihirdették a döntő legjobb három csapatát, akik szakmai elismerésben és pénzjutalomban részesültek.
A fődíj € 10,000; a második helyezett 5,000; és a harmadik € 2,500 pénzjutalmat kapott. Ezen felül a nyertes csapatok bekerültek Európa legnagyobb cleantech startup akcelerációs programjába, a hazánkban is évek óta népszerű Climate Acceleratorba. Ez a program az első a világon, amely 18 hónapos, gyakorlati üzleti képzést ad cleantech vállalkozóknak, melynek során az innovációjukat üzleti vállalkozássá fejlesztik a résztvevők.
A ClimateLaunchpad Európai döntőjének nyertesei :
|
|||
|
|||
|
|
|
A nyertes csapat vezetője Kristian P. Olesen elmondta:
"Nagyon örülünk, hogy a ClimateLaunchpad zsűrije minket választott. A programban résztvevő csapatok, trénerek és coachok sokat segítettek nekünk abban, hogy kihozzuk magunkból a lehető legtöbbet. Azt az elejétől tudtuk, hogy jó ötletet hoztunk, de a programban sikerült ezt validálni és meggyőződni arról, hogy van is piaca az ötletünknek. Nagyon várjuk, hogy a Climate Acceleratorban a következő szintre lépjünk."
"Sok munkát és erőfeszítést kívánt tőlünk a verseny. Minden csapat komoly képzést kapott, mindenkit felkészített a program, az ötleteink üzleti aspektusát végig kellett gondolnunk, összerakni az üzleti modellt, kidolgozni a célpiacra szabott ajánlatot és felkészülni a pitchre. Az amszterdami döntőn neves zsűri (http://climatelaunchpad.org/jury/) előtt prezentált mind a 82 döntős csapat. Előttük olyan kritériumoknak kellett megfelelni, amik a valós életben is megmérik egy innovatív ötlet üzleti sikerét: megvalósíthatóság, skálázhatóság, munkahely teremtés, klíma hatás és persze a pitch maga."
Üzenetünk a Párizsi COP 21-re: Fontos a jövő vállalkozóiba invesztálni, akik a klímaváltozás kihívásaira keresik a megoldásokat
Frans Nauta, a Climate-KIC vállalkozási igazgatóhelyettese és a verseny alapítója elmondta: A ClimateLaunchpad döntője rendkívüli esemény volt. Rengeteg innovatív ötletet láthattunk, amikben mind benne van a lehetőség, hogy elősegítsék a gazdasági növekedést Európában és új munkahelyeket teremtsenek. Ma minden startup egységes üzenetét közvetítjük a Párizsi COP21 klímacsúcs résztvevőinek. Fektessenek a vállalkozókba, a klímaváltozás negatív hatásai ellen a cleantech a 21. század egyetlen és legnagyobb üzleti lehetősége. |
Kapcsolódó cikkek
- Online takarítás-közvetítő lehet a következő magyar siker startup
- Megduplázta az AdServerben felár nélkül kiszolgált fájlok méretét az Adverticum
- Az ABB üzembe helyezte a világ első ökohatékony gázzal szigetelt kapcsolóberendezését
- Magyar startup vállalkozásoknak hirdettek versenyt, a győztesek Tel-Avivban mutatkozhatnak be
- Deloitte Technology Fast 50: még két hétig lehet jelentkezni
- Mi a párhuzam Slash és a SLES között?
- Átkozmetikázott, felturbózott üzleti struktúrával újít az Invitel
- A régió legígéretesebb startupjai között a Locca!
- CEE Lift Off!: 5 ország 10 startupja száll ringbe az SM 2015-ön
- Magyar győztes a Közép-Európai Női Startup Versenyen
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Reflektorfényben a fenntarthatóság: Indul a Green Awards 2025
Elindult Magyarország egyik legnevesebb fenntarthatósági pályázata, a Green Awards, amelyet a Portfolió és a Green Cloud közösen szerveznek. A Green Awards powered by Green Cloud pályázat idén már negyedik alkalommal nyitja meg kapuit azok előtt a vállalatok előtt, akik kiemelkedő zöld megoldásaikkal formálják a jövőt.
Három győztest is avattak az IAB Hungary 2024-es szakdolgozatversenyén
Az IAB Hungary március 28-án hirdette ki a 2024-es Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről pályázat nyerteseit, akik a konzulenseikkel együtt átvehették díjaikat. A versenyt, amelyet az Atmedia, a GroupM és az OMD támogattak, a Duna Towerben, az Omnicom Media Group székházában rendezték meg.
Női példaképek a digitális gazdaságban
Harmadik alkalommal díjazták a 40 év feletti női példaképeket a digitális gazdaság területén, a pályázatot az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) hirdette meg. A díjra gazdasági társaságok és különböző szervezetek jelölték azokat a női kollégáikat, akik kiemelkedő eredményeikkel és munkásságukkal hozzájárulnak a digitális gazdaság és technológia fejlődéséhez. Ezzel nemcsak az ő tevékenységüket ismerik el, hanem azt is, hogy példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára, és bemutathatják a 40 év feletti női munkavállalók értékeit és lehetőségeit. Az "Inspiráló női vezetők" kategóriában Rakó Ágnes, a KPMG tanácsadási üzletágának társvezetője nyerte el a díjat.
Új pályázati lehetőségek a televíziós műsorkészítők számára
A Médiatanács március 11-i döntésének eredményeként ismét elérhetővé válik a pályázati lehetőség a televíziós műsorkészítők számára. Az ülés során a testület egy médiaszolgáltatót bírságolt meg burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt, és további eljárásokat indított médiafelügyeleti hatáskörében. Az NMHH egy külföldi társhatóságtól is kedvező választ kapott egy műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatos jelzésére.
Digitális fejlődés az iCentre segítségével – Pályázat általános- és középiskoláknak
Indul az iSkola pályázat, amelynek keretében egy iskolai intézmény nettó 2 000 000 forint értékben kaphat oktatási célra felhasználható termékeket és szolgáltatásokat az iCentre kínálatából.