Az e-kereskedelem szárnyalása további lendületet ad a Pick Pack Pontnak is
Az immár 6 éves Pick Pack Pont továbbra is töretlenül növekszik, ami 2015 karácsonyi szezonjában 26%-kal több kézbesített csomagot eredményezett az előző év azonos időszakához képest. Az e-kereskedelem dinamikus fejlődésének egyik legnagyobb nyertese a logisztikai piac, ugyanis a közel 2,5 millió online vásárló jelentős része nem a személyes bolti átvételt preferálja.
A vásárlók részéről ma már elvárás, hogy küldeményeiket az általuk kedvelt pontokon és a számukra megfelelő időben vehessék át. Mindazonáltal ez az átvételi mód a webáruházak által is rendkívül kedvelt, mivel a házhozszállításnál alacsonyabb „utolsó mérföld” költséget biztosít, nem beszélve a kedvező környezeti hatásokról.
A Pick Pack Pont ügyfelek 80%-a visszatérő
Az online kereskedők többségénél a jövőbeni fejlődés elsődleges forrása inkább a már meglévő online vásárlói bázis aktivitásának növelésében rejlik. Ez a tendencia az elmúlt évben a Pick Pack Pont ügyfelek összetételén is megmutatkozott: ügyfeleink 80%-a visszatérő, ráadásul többségük, ha teheti, Pick Pack Pontra kéri csomagjának kézbesítését.
Stabil partnerbázis és kibővített szolgáltatások
A logisztikai piacon tavaly számos új szereplő jelent meg különféle megoldással – ráadásul főképp a csomagponti szolgáltatások területén – a Pick Pack Pont mégis sikeresen őrizte meg piaci súlyát a szektoron belül.
A cég ügyvezetője, Mihályi Sándor, az eredményes működést a vállalat sikeres ügyfélmegtartó és - bővítő programjában, valamint az integrációs projekt megvalósításában látja. A Pick Pack Pont mögött álló Lapker Zrt. ugyanis még 2013-ban felvásárolta a Sprinter futárszolgálatot. Az ezt követő egy évben pedig sikerült összehangolnia a két kézbesítési forma működését, melynek eredményeképpen a Pick Pack Pont partnerei immár egy komplex logisztikai szolgáltatást vehetnek igénybe.
A kibővített üzleti modell révén a vállalat 2016 elejére már több mint 2000 kereskedővel áll partnerségi viszonyban, azaz kijelenthető, hogy lefedi a magyar e-kereskedelmi szektor felét. Ráadásul a GKI Digital által publikált, 2014-es adatokra alapuló, a magyar piac TOP10 legnagyobb webáruházát bemutató listáján 10-ből 7 e-kereskedő a cég állandó partnere. A 2015-ös év során tovább bővült azon webáruházak köre, ahol a vásárlók igénybe vehetik a Pick Pack Pont szolgáltatását – többek között 2015 őszén indult el az együttműködés az Emaggal és a Média Markttal.
„A PPP szolgáltatást ügyfeleink kényelmének érdekében vezettük be. Előfordulhat, hogy a vásárlók nem tudják otthon várni a küldeményt, így a Pick Pack Pont szolgáltatás segítségével akár munkából hazafelé is felvehetik csomagjukat” – nyilatkozta az eMAG képviseletében Tóth József operációs vezető”
A házhoz szállítás és a Pick Pack Pont szolgáltatás, kiegészülve a raktárlogisztikával a magyar CEP piac meghatározó szereplőjévé tette a Sprinter Futárszolgálatot a magyar online piacon.
Partnerközpontú megközelítés és közvetlen ügyfél-kommunikáció
A hálózat 2009-es indulása óta a vállalat az alulról építkezés stratégiájának elkötelezettje, azaz a legnagyobb webáruházak mellett a legkisebbek igényeit is szem előtt tartva, folyamatosan építi és alakítja stabil partneri bázisát, amelyre így bátran alapozhatja a további fejlődést.
Ezt a hozzáállást tükrözi az is, hogy a Pick Pack Pont-nak és a Sprinter szolgáltatásoknak van a legnagyobb Facebook követői bázisa a hazai logisztikai piacon – szám szerint 14.000 felhasználó. Kiegészülve a 2015-ben megújult honlappal és partner portállal, a vállalat rendszeresen folytat önálló kommunikációs kampányokat, valamint a kereskedők üzeneteit is képes közvetlenül eljuttatni a vásárlókhoz.
A Pick Pack Pont büszke arra, hogy a hálózat kiépítése a maga nemében európai kuriózum, ugyanis máshol nem épült még ilyen jellegű csomagküldő hálózat a hírlapüzletek, kiskereskedelmi hálózatok és a benzinkutak sokaságára alapozva.
Tények és számok a Pick Pack Pontról:
- A Pick Pack Pont egy csomagpont-hálózat, mely 2016-ban országszerte mintegy 240 településében, összesen közel 700 átadóponttal rendelkezik.
- A hálózat saját boltokból (Relay és Inmedio hírlap üzletek), valamint partnerhálózatokból áll (OMV, Mol, Avanti, Playersroom, Coop, 220 Volt).
- A hálózat kiszolgálását 2013. óta a 100%-ban Lapker Zrt. tulajdonában lévő Sprinter Futárszolgálat Kft. látja el.
- A Pick Pack Pont-hálózat 6 éves fennállása óta közel 5 millió csomagot kézbesített.
- A legnépszerűbb és legnagyobb forgalmat bonyolító átvevőpont a budapesti Nyugati téren van.
- A fővárosi és vidéki csomagátvételek aránya 25%-75%.
- Kutatásaink szerint a Pick Pack Pont ügyfelek 55%-a diplomás.
A vásárló dönt!
A tavaly megjelent új csomagponti szereplők, és új megoldások következtében kialakult helyzet a kereskedőket sokszor nehéz döntések elé állította. A Pick Pack Pont-hálózat ebben a megváltozott piaci helyzetben is helyt állt és optimistán tekint a 2016-os évre.
A piaci verseny alakulását a vásárlók igényei, az azokra adott válaszok, valamint a vásárlók elégedettsége határozza meg. Ha a vásárló elégedett, akkor az nagyban meghatározza döntését a következő vásárlása során. A vásárlói preferenciák között a szállítási díj mellett az átvételi módok közti választási lehetőség, az átvétel kényelmessége, rugalmassága, az átvételi pont közelsége és minősége a legfontosabb szempont.
"A vásárlói visszajelzésekre, kutatásokra alapozzuk jövőbeli fejlesztéseinket, ezzel tudjuk üzletfeleinket is a legjobban támogatni. Ennek megfelelően terveink között szerepel, hogy idén elkezdjük a terjeszkedést a környező országokban is egy csomagponti megoldással" – mondta Mihályi Sándor ügyvezető igazgató.
Kapcsolódó cikkek
- Az eNET idei kutatási adatai
- Egyre fiatalabbak vásárolnak az interneten
- Saját légiflottával újíthat az Amazon
- A biztonságos online vásárlás 5 szabálya
- Okos tippek az ünnepekre, műszaki cikk vásárláshoz
- A webáruházak többsége jól felkészült, az elállási jog érvényesítésével gondok vannak
- Terjed az internetes vásárlás az Európai Unióban
- 9 tanács a biztonságos online vásárláshoz
- Black Friday mobilfizetési toplisták
- Egymilló magyar készül a Black Friday-re
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.