Gyorsabb a növekedés a digitális technológiát alkalmazó KKV-k esetében

forrás: Prím Online, 2016. március 17. 10:09

A digitális technológiára építő kis-és középvállalkozások gyorsabb növekedést realizálnak, mint azok a vállalatok, amelyek nem alkalmazzák az új megoldásokat – derült ki az SAP megbízásából az IDC kutatócég által végzett felmérésből.

A kutatás során 11 országból összesen 3210 főt kérdeztek meg és a válaszadók 10 és 999 közötti munkavállalót foglalkoztató cégek alkalmazottai közül kerültek ki. A tanulmány rámutat, hogy a KKV szektorban világszerte fontosnak tartják és sikerrel használják ki az elemző, a hatékony közös munkát támogató és az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverek nyújtotta előnyöket az egyszerűbb működés és a nagyobb vállalatokkal való versenyképesség fenntartása érdekében.

 

A KKV-k által használt digitális technológiák alkalmazásának aránya és előnyei

A felmérésben résztvevők több mint 39%-a egyetért, hogy a digitális gazdaságban való aktív részvétel fontos lesz a cég fennmaradásához a következő 3-5 évben. A kutatás rávilágított, hogy a minimum 10%-os bevételnövekedést realizáló KKV-k sikerrel alkalmazzák a különböző technológiai megoldásokat, amelyek hatékonyan segítik az üzleti folyamatok, az eszközpark és az alkalmazottak munkájának összehangolását. Mindez az összes megkérdezett vállalkozás több mint egyharmadára, az 500 és 999 közötti létszámú munkavállalót foglalkoztató válaszadók pedig közel felére igaz.

 

A digitális átalakulás eredményeképpen a vállalkozások legalább 50%-a használ együttműködést segítő, ún. kollaboratív szoftvereket. A CRM és elemző szoftverek a második leggyakrabban használt eszközök a KKV szektorban: közel 40 százalék a használati arányuk az egyes régiókban világszerte. A kis- és középvállalkozások többsége egyetért abban, hogy az új technológiai megoldások lehetővé teszik a munkafolyamatok felülvizsgálatát és növelhetik a produktivitást.

 

A digitális átalakulás kihívásai

Leginkább az európai, az észak-amerikai, és az afrikai térségre jellemző, hogy a KKV-k tisztában vannak a digitális átalakulás bizonyos kihívásaival – mutatott rá a tanulmány. A megkérdezett kis-és középvállalkozások körülbelül egyharmada egyetért abban, hogy az alkalmazottak közötti személyes kapcsolat nem erősödött a technológia alkalmazását követően. Ez különösen igaz a nagyobb létszámú KKV-k esetében. 35% és 45% közötti azoknak a kis-és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek tartanak attól, hogy a hatékony üzleti döntéshozatal érdekében szinte csak az adatokra fognak támaszkodni. 

 

A kutatásból kiderült, hogy a digitális átalakulásnak világszerte, így Magyarországon is jelentős hatása van a kis- és középvállalkozásokra. „A magyar KKV-k számára is elérhető az a technológiai alap, amely segíti a vállalatokat a digitális átalakulás során”– fogalmazott Kézdy Gergely, az SAP regionális partnerhálózati igazgatója. „Azt tapasztaltuk, hogy a hazai vállalatok is sikerrel alkalmazzák portfóliónk számukra ajánlott elemeit, így az SAP Business One, az SAP Lumira, SAP Business One Mobile Solution megoldásokat az egyszerűbb működés és a gyorsabb növekedés érdekében.”

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55