Media Hungary: az internetes „pók” a legújabb digitális csodafegyver a cégek kezében
Kik és milyen céllal használják az internetes pókokat? Átveszi-e a közösségi média az online sajtó nyitóoldalának szerepét? Miért érnek célt és maradnak meg tartósabban az elmében a negatív hírek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ idén a Media Hungary konferencia, mely amellett, hogy külföldi sztárelőadókkal járja körbe a médiaipar meghatározó trendjeit, a hagyományos- és digitális reklám, az e-kereskedelem, a közösségi média és a neuromarketing aktualitásait is vizsgálja.
Napról-napra és gyökeresen alakulnak át a médiafogyasztási szokások a digitális technológia térhódításának köszönhetően. A tizenévesek már okostelefonról a matekórán nézik kedvenc sorozatukat, míg szüleik még inkább este a tévében a kanapéról. A semmiből nőnek ki olyan fiatal sztárok, akik televízióban, rádióban, újságban még talán sosem szerepeltek, mégis milliós rajongótáboruk van a YouTube-on, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Snapchat-en. A Media Hungary május 10-11-én több mint 100 előadás keretében vizsgálja, hogy merre tart a hagyományos és a digitális média.
Új csodafegyver: az internetes pók
A technológia nemcsak a médiafogyasztásra nyomja rá a bélyegét, hanem egyre kifinomultabb eszközöket ad a cégek, vállalkozások kezébe, hogy felülkerekedjenek versenytársaikon. A digitális marketing legújabb csodafegyverei az internetes pókoknak és robotoknak nevezett kémprogramok, melyek napi szinten több millió weboldalt pásztázva pontos képet adnak a konkurensek termékeiről, árukészletéről, vagy akár forgalmáról. A Media Hungary konferencia a médiaipar aktualitásai mellett a digitális reklám és az e-kereskedelem legfrissebb trendjeit is bemutatja, illetve képet fest az internet sötét oldaláról is.
Ütős videók és instant hírek
Hogyan lehet megragadni a közönség figyelmét a hatalmas médiazajban és átdigitalizált világban? Mire vágynak a médiafogyasztók? Frappáns címekre? Gyorsaságra? Ütős videókra vagy látványos fotókra? A kérdésekre a meghatározó magyar médiumok képviselői mellett külföldi szakemberek is keresik a választ a Media Hungary konferencián. Mark Challinor, a The Daily Telegraph és a The Sunday Telegraph mobilplatformjaiért felelős korábbi igazgatója előadásában a nyomtatott sajtó kihívásaira világít rá a mobilizálódó világban, arra keresve a választ, hogy okostelefonnal a zsebben miért vegyünk előző napi híreket tartalmazó nyomtatott lapokat. Alan Wolk egyesült államokbeli second screen (második képernyő) szakértő pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy a tévé műsorokhoz kapcsolódó interaktív alkalmazások megváltoztatják a nézői szokásokat, akik élőben szavazhatnak, hozzászólhatnak a műsorokhoz, vagy akár extra kameraállást is választhatnak mobileszközükön, miközben tévéműsort néznek.
A Media Hungary a fentiek mellett számos egyéb a digitális gazdasággal kapcsolatos kérdést is boncolgat többek között az Y és Z generáció preferenciáitól, a felső tízezer fogyasztási szokásain át, a jövő vezetői stílusának bemutatásáig.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Migráció a médiafogyasztásban is: egyre nő a digitális bennszülöttek és bevándorlók száma
- Az ügyfélkapcsolat mint az üzlet motorja
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- Nemzetközi médiakonferenciát tart a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat az NMHH támogatásával
- Internet Hungary: a közösségi média az Iszlám Állam titkos fegyvere?
- Internet Hungary: a digitalizáció 5 éven belül elsöpörheti a cégek 40 százalékát
- A radikális változás már úton van, de vajon ki ül a volánnál?
- Solid 2015 harmadik nap – miért fontos, hogy a kormány átlátszó, digitális, naprakész legyen?
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
Az első helyen végzett a Schneider Electric a TIME magazin és a Statista által összeállított, a világ legfenntarthatóbban működő vállalatait bemutató rangsorban. A társaság többek között saját fenntarthatósági programjával, illetve az ügyfelei és beszállítói energiahatékonysági és klímavédelmi törekvéseit támogató megoldásaival és kezdeményezéseivel érdemelte ki az elismerést.
A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen
Míg néhány éve elég volt kiváló oktatókkal és lelkes diákokkal megtölteni az oktatási tereket ahhoz, hogy nagyszerű legyen egy egyetem, addig ma már a digitalizáció is elengedhetetlen a kiválósághoz, a felsőoktatási intézmények közül való kitűnéshez. A Corvinus Egyetem Gellért Campusán a Delta Systems Kft. a legmodernebb oktatástechnikai rendszert valósította meg térmikrofonokkal, robotkamerákkal és hatalmas, egyedi ledfalakkal.
Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja
Játékos módon tanít programozást gyerekeknek a 18 éves vállalkozó robotika csomagja, a Megoldások a holnapért kihívás tavalyi díjazottja a népszerű televíziós műsorban is bizonyított. A Samsung és az EdisonKids közös programja a technológia iránt érdeklődő diákoknak kínál lehetőséget arra, hogy elismert szakemberekkel együttműködve gondolkodó közösséget, alkotóműhelyt hozzanak létre, ahol közösen dolgozhatnak ki jövőformáló megoldásokat.
A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket
A kvantumtechnológia áttörést hozhat a járműiparban és az orvostudományban is. A kvantumos jelenségek elsősorban az anyag legkisebb építőköveinek viselkedésében jelentkeznek. Ezek a parányi részecskék teljesen máshogy viselkednek, mint ahogy azt a hétköznapi életben megszoktuk. A kvantumos jelenségekre épülő kvantumtechnológia forradalmi változásokat hozhat a környezetünk érzékelésében és az információfeldolgozásban. A Bosch jelenleg a kvantumtechnológián alapuló első termékeinek fejlesztésén dolgozik, melyek az orvosi és a mobilitási területeken lesznek alkalmazhatók.
A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából
Ikonikus sporteseményekből – mint például az olimpia vagy a foci bajnokságok – idén nyáron sem lesz hiány. A szurkolók alig várják ezeket az eseményeket – nincsenek ezzel másként a kiberbűnözők sem, bár őket a versenyszellem vagy a közösség érzése a legkevésbé sem érdekli. A Foci EB és a 2024-es párizsi olimpiai játékok közeledtével az ESET biztonsági szakértői mutatnak 9+1 olyan esetet, amelyekben a kibertámadások áldozatai sportegyesületek, -események vagy a szurkolók voltak.