Minden 25. forintot a neten költenek el a magyarok
A magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, nem volt ez másképp a tavalyi évben sem.
2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma először szárnyalta túl az eddig lélektaninak számító 300 milliárd forintos határt, elérve a 319 milliárd forintot. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a, így elmondható, hogy minden 25. forint online került elköltésre tavaly – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából, amelynek eredményei ma láttak napvilágot a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért konferenciáján.
1. ábra A magyarországi online nettó kiskereskedelmi forgalom
Forrás: eNET kínálat oldali online kiskereskedelmi kutatás, 2016. május
Töretlenül növekszik az e-kiskereskedelem
A korábbi évek növekedési trendjei jellemezték 2015-ben is az e-kiskereskedelmet. Nem csupán a nettó forgalom és az e-kiskereskedelem teljes hazai kiskereskedelmen belül aránya növekedett – előbbi 17%-kal, utóbbi 0,4 százalékponttal tudott bővülni 2014-hez képest– hanem az online vásárlók egy megrendelésre költött átlagos értéke is növekedési pályán mozog. Míg 2014-ben a vásárlások nettó átlagos értéke éppen csak elérte a 10 000 Ft, addig 2015-ben a 11 400 forinttal már újabb csúcsokat jelentő magasságokat hódít.
Még mindig a készpénz bűvöletében
A webáruházaknál a készpénzes utánvét, a banki átutalás és a boltban/telephelyen/irodában történő készpénzes fizetés a legelterjedtebb. Az online vásárlók az elmúlt évben a megrendelések összértékének legnagyobb szeletét ezúttal is készpénzzel egyenlítették ki, vagyis még mindig elmondható, hogy Magyarországon a készpénz dominanciája meghatározó.
Futárszolgálatok továbbra is az élen
Továbbra is toronymagasan vezet a futárszolgálatos kiszállítási lehetőség nyújtása a webáruházak körében, tíz webshopból kilencnél elérhető ez a szállítási mód. Ezt követi a boltban való személyes átvétel, illetve a személyzettel rendelkező partneri ponton történő személyes átvétel. Az elmúlt évekhez hasonlóan a 2015-ös megrendelések kiszállítását a vásárlások összértéke szerint a futárszolgálatos kézbesítés jellemezte, a megrendelések összértékének 42%-át a futárszolgálatok juttatták el a vásárlókhoz.
2. ábra Szállítási módok elérhetősége a webáruházak körében
Forrás: eNET kínálat oldali online kiskereskedelmi kutatás, 2016. május
Egyre többen vásárolnak már külföldi webshopokból
2015-ben a rendszeresen internetezők 84%-a vásárolt online a hazai webáruházak kínálataiból és 35%-uk külföldi webshopokból (is) – ezzel beigazolódott a webáruházak tavalyi várakozása, miszerint az online vásárlók számában jelentős növekedés várható. Az elmúlt egy évben nem csupán az online vásárlók száma növekedett, hanem a külföldről történő online vásárlási kedv is megugrott a magyar online vásárlók körében. Míg 2015-re 4%-kal növekedett az online vásárlók száma, addig a külföldről is online vásárlók száma 14%-kal nőtt egy év alatt. Azok az online vásárlók, akik külföldről is rendelnek online, leginkább ruházati és sportruházati termékeket, számítástechnikai eszközöket, illetve órákat és ékszereket rendelnek a külföldi webshopokból.
Fut az online szekér
A hazai e-kereskedők továbbra is leginkább az internetes vásárlások, valamint az online vásárlók számának növekedését, továbbá a mobileszközről történő internetes vásárlás arányának növekedését várják az elkövetkező három évben. Habár az online kiskereskedelem növekedési üteme 2014-hez képest némiképp lelassult, ez azonban leginkább annak tudható be, hogy évről évre egyre magasabb bázisról produkál növekedést a piac. Aggodalomra tehát semmi ok, következő 3-4 évet várhatóan továbbra is az e-kiskereskedelem nettó forgalmának gyarapodása fogja jellemezni, hiszen egyelőre semmilyen akadály sincs a láthatáron, ami ezt meggátolná. Látva a nyugati országok e-kereskedelmi piacának trendjeit, még mindig jócskán van hova fejlődni és növekedni.
eNET
Kapcsolódó cikkek
- E-TOPLISTA 2016 – A legnagyobb webáruházak listája
- Horvátországba és Montenegróba utazna a magyar
- Ügyintézés? – Inkább online!
- Hogyan viselkednek a magyar facebookozók?
- Az internet összehozza vagy szétválasztja a családot?
- Az internetezők egyharmada használja profi módon az internetet
- e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája
- Sikeres évet zártak a hazai e-kereskedők
- Mennyit ér egy lojális vásárló szavazata, avagy hol szeretünk online vásárolni?
- Elindult az Év Internetes Kereskedője Díj 2015
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyarok többsége már nem tudna mobil nélkül élni
A digitális világ átalakulása a koronavírus-járvány alatt felgyorsult: a mobiltelefon lett a legfontosabb eszköz az internetezéshez, a közösségi média szerepe a kapcsolattartásban tovább erősödött, és az online vásárlás is széles körben elterjedt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új kutatásában a Kantar-Hoffman piackutató intézet elemzései révén mutatja be a hazai digitális és kulturális trendeket az elmúlt tíz évben, valamint a koronavírus hosszú távú hatásait.
AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál
Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.
Díjazták az ELTE-n folyó tehetséggondozói munkát
Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann Társaság (NJSZT) is elismerő oklevelet kapott a 2024. évi Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI) és a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián (CEOI) eredményesen szereplő tanulók felkészítésének támogatásáért. Az oklevelet Horváth Zoltán tanszékvezető egyetemi tanár, az ELTE Informatikai Intézet igazgatója vette át Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkártól.
Rekordnézettséget hozott a Super Bowl Magyarországon
Az amerikaifutball rajongók ünnepének számító NFL-döntő a világon mindenütt az adott év egyik legnézettebb sporteseményének számít, és ez így volt Magyarországon is: a Network4 műsorfolyama kiemelkedően sok nézőt vonzott a képernyők elé, sőt, az egyik fővárosi mozi is a Philadelphia Eagles – Kansas City Chiefs meccstől volt hangos.
Úttörő szimulátor megoldások a Thermaltake-től
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája, két új, úttörő terméket mutatott be: a G6 Direct Drive versenykormány csomagot és a GM5 3DOF mozgatórendszert. Ezek az innovatív rendszerek a verseny- és a repülőgép-szimulátorok rajongói számára nyújtanak páratlan realizmust, pontosságot és elmerülést. A fejlett mozgásvezérléssel és precíz tervezésű alkatrészekkel ezek a rendszerek valósághű élményt és versenyelőnyt kínálnak a játékosoknak és a szakembereknek. A tervezés biztosítja a zökkenőmentes, érzékeny visszajelzést, ezáltal növelve a pontosságot és a teljes mértékben magával ragadó élményt.