Az európai kiskereskedők lassan reagálnak az online „flex vásárlókra”

forrás: Prím Online, 2016. augusztus 8. 11:56

A UPS, vezető logisztikai cég friss kutatása azokat a kihívásokat helyezte előtérbe, amelyekkel az európai kiskereskedőknek meg kell küzdeniük ahhoz, hogy működésüket az online vásárlókra hangolhassák. 

A UPS „Pulse of the Omni-channel Retailer” felmérése kiemeli az innováció szükségességét a stabil és növekvő piaci részesedés megtartása és elérése érdekében. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi piacokon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak. 

 

„A fogyasztók ma már különböző online és tradicionális értékesítési csatornákat is megvizsgálnak és azt választják, amelyik a leginkább megfelel az igényeiknek – mondta Carrie Royle a UPS európai kiskereskedelmi marketing vezetője. – A fogyasztók a közösségi oldalakat is használják, hogy a kiskereskedelmi ajánlatokat összehasonlítsák és megítéljék.”

 

A kutatás keretén belül, több mint 700 európai kereskedelmi cég logisztikai szakembere osztotta meg tapasztalatait az év korábbi szakaszában. Az európai kiskereskedők különleges befektetési és szerkezetátalakítási tervekkel bírnak, hogy lépést tarthassanak a vezető versenytársakkal. A megkérdezett üzleti vezetők több mint 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagy kihívást jelent megfelelő összegeket fordítani az IT-fejlesztésekre, kellőképp megszervezni a logisztikát, megérteni a fogyasztók viselkedését, valamint ösztönözni a cégvezetők reagáló készségét a több értékesítési csatornás műveletek esetében. 

 

Miközben a kiskereskedők ellátási láncukat a rendszeresen online vásárló - más néven „flex vásárló” - ügyfelekhez igazítják, három kulcsfontosságú területet kell szem előtt tartaniuk: a hagyományos üzleteket, a raktárhiányos helyzeteket és a határokon átívelő visszaküldéseket.

 

 

1. A hagyományos üzletek jobb kihasználása

Ha az európai kiskereskedők versenyképesek akarnak maradni, akkor figyelembe kell venniük, hogy az online eladás térnyerésével párhuzamosan zsugorodik a hagyományos üzletek részesedése. Ez egyben azt is jelenti, hogy a kiskereskedőknek túl kell lépniük a kereskedelmi üzletek hagyományos szerepmeghatározásán és a készletezés, valamint a terjesztési hálózat részeként kell használniuk azokat.

 

Az európai kiskereskedelmi cégek közel harmada (27%) már jelenleg is az online rendelések teljesítésére használja az üzlethelyiségeit, bár ebben a kérdésben nagy különbségek figyelhetők meg az egyes országok között.

 

A UPS adataiból az is kiderül, hogy az európai kereskedők 31 százaléka a következő 12-24 hónapban tervezi, hogy az üzlethálózatot és a további alternatív átvevőpontokat arra használja fel, hogy nagyobb átvételi kényelmet nyújtson az online vásárlók számára. „A kiskereskedelmi kutatás alátámasztja tapasztalatainkat a ’flex vásárlókkal’ kapcsolatban. A hálózatunkban az ügyfelek csomagjaikat a nekik megfelelő helyen, vállalatunk 24 000 európai és észak amerikai UPS Access Point helyszínek egyikén veszik át – tette hozzá Royle. – Világszerte több mint 25 millió ügyfél iratkozott már fel a UPS My Choice online szolgáltatásra is. Ez az eszköz a felhasználó kényelmi szempontjai alapján lehetővé teszi a szállítások átütemezését és átirányítását.”

 

2. A raktárhiányos helyzetből eladás 

Egy korábbi UPS fogyasztói kutatás eredménye alapján, ha egy európai vásárló azzal szembesülne, hogy a keresett termék nincs raktáron, akkor 41 százalékuk egy versenytárs honlapját, vagy applikációját látogatná meg. A megkérdezettek 20 százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy egy ilyen helyzetben egy versenytárs üzletébe térne be. Alig 17 százalék nyilatkozta azt, hogy hajlandó lenne a vásárlás után várni. A mostani többcsatornás kérdőíves kutatás azt is megmutatta, hogy az online üzletek megfelelő gyorsasággal reagálnak azokra a kihívásokra, amelyek akkor jelentkeznek, ha egy termék nincs raktáron: az online kiskereskedők 68 százaléka biztosít csomagkövetést és a preferált címre való kiszállítást, ha a termék újra elérhetővé válik. 59 százalékuk nyomon követi a rendelést és proaktív módon értesíti az ügyfelet a termék hozzáférhetőségéről. A hagyományos üzletek ebben a tekintetben elmaradnak a versenytársaktól. A hagyományos kiskereskedelmi üzletek közel fele (45%) ebben a szituációban egyszerűen azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy várjanak, anélkül, hogy alternatívát kínálnának. 

 

3. Határokon átívelő visszaküldések

Köztudott tény, hogy a visszaküldések kezelése kulcsfontosságú szerepet játszik minden kiskereskedelmi vállalkozás sikerében, beleértve az online kereskedőket is. Az ügyfelek bizalma és a márkaintegritás a visszaküldések hatékony kezelésén múlik. A kiskereskedők szerint a legnagyobb kihívás ezen a területen a hibás áruk kezelése (64%) és a minőség ellenőrzés végrehajtása (50%). A felmérés eredményei alapján, úgy tűnik hogy a kiskereskedőknek külsős logisztikai partnerek segítségére van szüksége. A válaszadók több mint 60 százaléka jelezte, hogy több külső logisztikai partnerre is szüksége volt ahhoz, hogy a visszaküldéseket kezelni tudja. Több mint 70 százalékuk szerint ezek a partnerek hozzájárulnak a költséghatékonysághoz. „A vásárlók rendeléseinek kezelése és a határokon átívelő visszaküldések bonyolítása komoly kihívást jelenthet – mondta Royle. – A UPS a visszaküldési lehetőségek széles körét kínálja a kiskereskedők számára. A vásárlók európai UPS Access Pointjaink bármelyikén leadhatják az előre kifizetett és előre felcímkézett visszaküldendő csomagokat.”

 

www.linkedin.com

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ma este debütál a TV2 nagyszabású Hunyadi-sorozata

Március 8-án, 20 órakor indul a TV2 történelmi drámasorozata, a Hunyadi, amely Hunyadi János életét és korát mutatja be. A tízrészes széria a magyar történelem egyik legjelentősebb alakjának történetét dolgozza fel, modern technológiai megoldásokkal és nemzetközi együttműködéssel. 

2025. március 8. 18:55

Lesz-e magyar Oscar? (A filmipar és a technológia)

Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek. 
UPDATE: Korábbi hírünket aktualéizáltuk a Mediator sajtóanyagával, amely az esélyeket latolgatja, beleértve a magyar Oscar esélyét is.

2025. február 26. 14:07

Fel fog-e lépni Zámbó Jimmy saját emlékkoncertjén?

A legfrissebb információk szerint 2026-ban - Zámbó Jimmy halálának 25. évfordulója alkalmából - emlékkoncertet terveznek a Budapest Arénában. Bár konkrét részletek még nem állnak rendelkezésre a koncert programjáról, a nemzetközi példák alapján felmerül a kérdés: vajon megjelenik-e a király "személyesen" az eseményen, előad-e valamit saját hangján "eredetiben"?

 

2025. február 24. 21:38

Mozizás kettesben: Nyerd meg az év moziélményét!

A Cinema City azt kérdezi: Te miért szeretsz moziba járni, és kit hívnál magaddal? A legújabb kampányfilmjük bemutatja, hogy a mozilátogatók sokféleségében egy dolog biztos: mindannyian imádják a mozizást. A Valentin-napján elindult kampány egy izgalmas nyereményjátékkal várja a mozi rajongóit. Ha a résztvevők megnevezik kedvenc mozipartnerüket, lehetőséget kapnak arra, hogy egy évre szóló moziélmény-csomagot nyerjenek.

2025. február 20. 17:56

Mesterséges intelligencia komponálta a "futni mentem" plakátját

Filmrecenziókat nem nagyon szokott közölni egy infokommunikációs hírportál, de ha egy film plakátja az AI bevonásával készült, ráadásul ez épp a legsikeresebb magyar mozifilm, akkor muszáj nekünk is írni róla. Herendi Gábor 2024 novemberében bemutatott romantikus vígjátékáról van szó, ami csütörtök óta a Netflixen is látható: a "Futni mentem"-ről. 

 

2025. február 14. 21:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59