A magyarok evés közben beszélgetnek és mobiloznak

Az IKEA regionális kutatása igazolja: életünk központja a konyha

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 4. 07:53

Az IKEA „Élet otthon” elnevezésű regionális kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a magyar vendégszeretetnek valóban nincs párja, ám nem csak a házigazdák tesznek ki magukért  ̶  a vendégek kifejezetten szeretnek segíteni a házimunkában, ha látogatóba mennek. Az otthoni és vendégvárási szokásokat feltérképező reprezentatív adatok rámutatnak arra is, hogy a Z generáció 80 százaléka okostelefonját nyomkodja vacsora közben, míg a 30 év felettiek inkább beszélgetnek a közös étkezés során. A megkérdezettek 36 százaléka szerint nem illetlenség felszolgálni a földre ejtett ételt.

30 alattiaknak a kezük, a 30 felettieknek a szájuk jár

Az IKEA kutatása megcáfolja azt a szólást, hogy a „magyar ember evés közben nem beszél”. Arra a kérdésre, hogy mit csinálnak, miközben esznek, a kutatás megkérdezettjei 78 százalékban első helyen a családdal, barátokkal történő beszélgetést jelölték meg, melyet a tévénézés követ, 53 százalékkal. Bár a kutatás résztvevői a teljes korcsoportban 37 százalékban sorolták harmadik helyre azt, hogy okostelefonjukkal foglalatoskodnak a vacsora során, ez a Z generáció körében 80 százalék, így a 18–29 év közöttiek korcsoportja gyakrabban nyúl a telefonja, mint a szalvéta után. A többi vizsgált országban mások a szokások. Bár a szlovákok esetében szintén a beszélgetés a legnépszerűbb, a cseheknél már a tévézés szerepel az első helyen még a Z generáció körében is.

 

 

Felszolgálni a földre ejtett ételt? 

A kutatás kitért arra is, hogy mi számít illetlenségnek az asztalnál. Mindhárom országban egyöntetűen állítják, hogy nem illik másokat megelőzve elkezdeni az étkezést; a magyar, szlovák és cseh megkérdezettek háromnegyede gondolkodik így. A földre ejtett étellel kapcsolatban azonban már nincs teljes egyetértés: míg itthon csupán a megkérdezettek 74 százalékát zavarja, ha valaki felveszi és megeszi vagy felszolgálja a földre esett falatokat, Szlovákiában és Csehországban ez tízből kilenc ember számára elfogadhatatlan. Megnyalni a kést az asztalnál a magyarok 62 százaléka, dobozból inni 56 százaléka szerint illetlenség. Emellett mindössze 7 százalék állítja, hogy nem illik főzés közben belekóstolni az ételbe, ám a csehek és a szlovákok közül három-négyszer többen gondolkodnak így.

 

A segítőkész vendégseregben rejlik a magyar vendégszeretet ereje

Bár a kutatás arra is rámutat, hogy a magyar vendégszeretetnek valóban nincs párja, nem csak a házigazdák tesznek ki magukért. Hogy mindenki elégedetten állhasson fel az asztaltól, a vendégek gyakran segítenek, sőt, a válaszadók 67 százaléka első helyen említette, hogy kifejezetten szeret hozzájárulni az előkészületekhez. Hasonló az arány fordított helyzetben is, ugyanis a házigazdák 69 százaléka fogadja szívesen, ha akad segítő kéz az utolsó simításoknál. A magyarok többsége emellett szívesen veszi, ha a vendégek ajándékkal, borral vagy egy csokor virággal érkeznek.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59