Európa középpiaca kedvezőbb törvényi feltételeket kér
Az európai kkv-k nagy része „középső gyermek szindrómában” szenved
A Ricoh Europe által megrendelt új közvélemény kutatásból kiderül, hogy a középvállalkozások 70%-a „középső gyermek szindrómában” szenved, ezért több állami támogatást és hitellehetőséget szeretnének kapni.
Nem csupán a kkv-k érzik úgy, hogy el vannak zárva a start-up-okat és kisvállalkozásokat támogató rendelkezésektől, a legtöbb nagyvállalatnak is számos bonyolult és költséges szabályozással kell megbirkóznia. A piaci versenyképesség érdekében a közepes vállalatok 76%-a szeretné, hogy a törvényhozók olyan környezetet teremtsenek, ahol könnyebben megvalósíthatják növekedési ambíciójukat.
A felmérésből kiderül, hogy a középvállalkozások 67%-a nehezen veszi fel a versenyt az új piaci belépőkkel és a nagyvállalatokkal, 71%-uk pedig nagyobb kockázattal néz szembe a pénzügyi nehézségek miatt.
"Európa középpiaca tele van hajtóerővel a növekedést és az ambíciókat tekintve egyaránt” – mondta David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója. „A kormányoknak, a törvényalkotásnak és a hitelezőknek jobban fontolóra kellene venniük, hogy miként tudják ezeket a dinamikus vállalkozásokat támogatni, hiszen ez a teljes gazdaság előnyére is válhatna. Rengeteg kkv tervezi új technológiák, új szolgáltatások bevezetését és a tehetséges munkavállalók bevonzását. Ha a szabályozások és rendelkezések továbbra is visszafogják őket, szinte lehetetlenné válik ambiciózus terveik megvalósítása és üzleti növekedésük hosszú távú megalapozása.”
A kutatás rámutat, hogy a középvállalkozásoknak egyértelmű elképzelésük van a következő két évre vonatkozóan. Legfontosabb céljaik az új termékek és szolgáltatások bevezetése (30%), a növekedés-menedzsment (28%) és új, innovatív technológiák alkalmazása (28%).
Mills hozzátette: „Az európai vállalatok által generált éves bevétel 30%-át a kontinensen működő 75000 kkv adja. A kormányoknak és hitelezőknek együtt kell működniük a középpiaccal a növekedés és innováció előmozdításában, szerte Európában. Ez döntő fontosságú Európa számára, amennyiben továbbra is globális vezető kíván lenni az innováció terén, és annak érdekében, hogy versenyképes maradhasson a már meglévő, illetve feltörekvő gazdaságokkal szemben.”
Kapcsolódó cikkek
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- Ha tetszik, ha nem, a dolgozószoba is az otthon része
- Új ügyletek és növekvő tranzakciók előtt a befektetői piac
- Gyakrabban nyaralnak külföldön az egyedülállók
- Új modell jelent meg a 360 fokos fényképezésre képes RICOH THETA kameracsaládban
- Feladatunk a gyerekek előtt kinyitni a világot
- Digitalizáció: a cégeknek költségcsökkentést, a fogyasztóknak minőségjavulást hoz
- IDC: a Xerox idén is vezető munkafolyamat szolgáltató
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Harmadik negyedéves árbevételével a Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat
A Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül, bejelentette a 2024. szeptember 30. napján lezárult három hónapos periódusra („2024 Q3,” vagy „az Időszak”) vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét.