Több mint 12 ezer gyerekhez jutott el 2016-ban a Legyél Te is Informatikus! program
Közel egy éve, 2015 novemberében indította útjára a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország közös pályaorientációs programját, a Legyél Te is Informatikust. Az azóta eltelt időszakban a vállalatcsoport önkéntesei országszerte 58 településen, 171 iskolában 242 előadást tartottak, amivel több mint 12 ezer diákot értek el személyesen.
A kezdeményezés célja, hogy a vállalati tudástőkére és önkéntességre alapozva a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország szakemberei megmutassák a pályaválasztás előtt álló gyerekeknek az IT karrierben lévő lehetőségeket. Az előadások során a kidolgozott, komplett oktatási anyag mellett az önkéntesek saját karriertörténetük felvázolásával is közelebb hozzák a szakmát a diákokhoz.
„Egész Európában növekvő tendencia az informatikus szakemberhiány, több százezerre tehető a betöltetlen álláshelyek száma, az IVSZ számításai szerint Magyarországon is nagyságrendileg 22 ezer informatikus hiányzik jelenleg a munkaerőpiacról. Mindemellett a pályaválasztás előtt álló fiatalok közül sem látnak sokan perspektívát ebben a szakmában, ezen a szemléleten igyekszik változtatni a Legyél Te is Informatikus.” – fogalmazott Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, aki maga is többször tartott már pályaorientációs előadást.
A program egy év alatt valódi benchmarkká vált a hazai vállalatok számára a pályaorientációs és az önkéntes tevékenységek között. 2017 januárjától az IT Services Hungary szakemberei is csatlakoznak önkéntesként a kezdeményezéshez, elősegítve ezzel azt a távolabbi célt is, hogy teljes iparági összefogássá nője ki magát a program.
Kapcsolódó cikkek
- Átadták az idei díjakat az informatikai oktatásban élen járó egyetemi oktatóknak és középiskolai tanárcsapatoknak
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Az Accenture technológiai szolgáltató központot nyit Magyarországon
- Az ELTE és az informatikai ipar összefogása a jövő tehetségeiért
- Jelentős e-egészségügyi beruházásokra készülhet a versenyszféra
- Mobilra költözik a céges informatika
- A középfokú, technikusi képzés segítheti az informatikushiány megoldását
- Ingyen tanítják kódolni a lányokat – immár Szegeden is
- Karrierközponttal az informatikushiány ellen
- A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Schneider Electric: Az ipari automatizálás új szintje Magyarországon
Magyarországon is elérhető a Schneider Electric teljes ipari automatizálási szoftverportfóliója, és most már egy kifejezetten erre a területre szakosodott csapat segíti a hazai ügyfeleket abban, hogy maximálisan kihasználják a megoldások kínálta lehetőségeket. Az AVEVA alkalmazások segítségével például akár 20%-kal is csökkenthetők a beruházási költségek, míg az EcoStruxure Foxboro DCS használatával akár 40%-kal is rövidíthető a meghibásodások javítási ideje. A Schneider Electric CONNECT platformja és a Flex előfizetési modellek egyszerű, gyors és rugalmas hozzáférést biztosítanak a felhasználók számára a cég szoftvereihez.
Digitális forradalom az akciós újságok piacán
A magyar felnőtt lakosság egyharmada már kizárólag digitálisan olvassa az akciós kiadványokat, míg 43 százalékuk vegyesen, mind online, mind offline formában lapozgatja őket. Csak a lakosság ötöde ragaszkodik kizárólag a papíralapú akciós újságokhoz – derült ki a Shopfully kutatásából. A digitalizáció ellenére az akciós újságok népszerűsége nem csökkent: a felnőttek 85 százaléka legalább havonta egyszer megtekinti őket, és szinte ugyanez a hányad elismeri, hogy ezek a kiadványok jelentős hatással vannak vásárlási döntéseikre.
Új érintés nélküli fizetési megoldás magyar kereskedőknek
A Global Payments bevezette a Tap to Pay funkciót Magyarországon, amely lehetővé teszi a helyi kereskedők számára, hogy iPhone készüléken keresztül, a GP tom alkalmazás segítségével egyszerűen és biztonságosan fogadjanak el érintés nélküli fizetéseket.
A Real Madrid az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós bevételt
A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a legnagyobb futballklubok a 2023/24-es szezonban jelentős bevételnövekedést értek el, és a Real Madrid lett az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikerét a pályán elért eredményeik, stadionfejlesztések és a jól megtervezett kereskedelmi stratégiák tették lehetővé. A Premier League csapatai továbbra is az élvonalban szerepelnek a bevételi rangsorban, míg a női futball is kiemelkedő növekedést mutat, jelezve a sportág egyre nagyobb népszerűségét és piaci értékét.