6 + 1 aktuális marketing trend, ahogy a Marketing Döntéshozók Klubja látja

Mi változik a marketing területén azzal, hogy már nem 2016-ot, hanem 2017-et írunk?

forrás: Prím Online, 2017. január 25. 12:56

„Fontos tudatosan megközelíteni, hogy a 2017-es esztendő számunkra, szervezeti marketingvezetők számára a szintetizálás és az új, stabil alapok lerakásának, illetve az első stabil lépések megtételének strukturált időszaka lehet" – mondja Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt. (Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag, a klub „életre-hívója”).

„Ha nem projektben gondolkozunk, akkor alapvetően minden év erről szól a vezetők számára" – teszi hozzá a jelentős hazai márkákat gondozó marketingvezetőket tömörítő klub főszervezője.  

 

„A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is.  A következő pontokban a Magyar Marketing Szövetség keretei között, az elmúlt év novemberében megalakult Marketing Döntéshozók Klubja tagjainak 6+1 irányadó gondolatát osztjuk meg arról, hogy mi változik a marketing világában 2017-ben. Az alapvető kérdés egyértelműen az, hogy stratégiai és üzleti céljaink érdekében, hogyan tudjuk kiaknázni a tapasztalható, egyre gyorsuló tec hnológiai változásokat" – hangsúlyozza Katona Norbert.

 

6+1 marketing trend 2017-re, szervezeti és szakmai vezetők számára:

  1. Az erőteljes technológiai elmozdulás miatt válik újra fontossá a story-telling, az emberközpontú kommunikáció és a márkaépítés, amely a rövid távú, ügyfélszerzési, taktikai célokat háttérbe szorítva hosszú távú emocionális elköteleződésre helyezi a hangsúlyt a különböző ügyfél-csoportoknál (Bánhegyi Zsófia, Telekom, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
  2. Folytatódik és kiteljesedik az adatvezérelt marketing fejlődése és integrálása a mindennapos szakmai tevékenységünkbe: mindez elsősorban a fogyasztói szegmentáció és célzás, a személyre szabott ajánlatok frontján válik igazán kézzel foghatóvá. A mérés már nem csak lehetőség, hanem alap elvárás lesz (Bene Nikoletta, SPAR, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
  3. A trendek tekintetében talán ugyanennyire fontos, hogy mit kezdünk a Big Data-val: akár azokat az adatokat is érdemes tárolni, amelyről jelenleg még nem tudjuk, hogy hogyan kívánjuk felhasználni. A nagymennyiségű adat tárolása ugyanakkor egyre inkább felhő alapon történik és ez jelentős változásokat és nagyobb lehetőségeket hoz az eddigiekhez képest. Mindezzel összefüggésben a CRM rendszerek további fejlődése és a social media adatok integrálása is jó szakmai lehetőség lehet (Dudás Krisztina, Provident, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
  4. Mobil IT eszközökön (lehetőleg telefonon) mindent, de mindent! A mobil mindig kéznél van, közösségi háló – rádió - hír portálok mellett jön a mobilon elérhető tömegközlekedés, a mobil alapú fizetési módok áttörése is (Hovanyecz Norbert, SuperShop, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
  5. Tovább folytatódik a média átrendeződése 2017-ben is: rádió, tv, közterületi média változásai miatt egyre nagyobb szerepet kaphatnak az alternatív és online kampányok, a közösségi médiában a videó tartalmak fogyasztásának jelentős növekedése várható és további teret nyer az on demand média (Kálmán Péter, Neckermann, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
  6. Követve a nyugat-európai és egyesült államokbeli példákat folytatódik a Facebook új hirdetési lehetőségeinek, valamint az Instagram és a Snapchat előretörése. Mindezek megkerülhetetlenné váltak a fiatal célcsoportok hatékony elérése esetén, ugyanakkor az új lehetőségek új gondolkodást is igényelnek, mert a fiatalok médiafogyasztási szokásai - legyen az akár a social média is - sok esetben gyökeresen eltérnek az idősebb generációkétól (Turgonyi Szabolcs, Marketing Döntéshozók Klubja, tag).
  7. Okos, nem egyszer igen „rafinált” egyensúlyt és összefüggést kell találnunk az online és offline (eladóhelyi) megoldások között: fejlesztéseink tervezésekor figyelembe kell venni a valódi közösségi terek és a személyes kapcsolat iránti – folyamatosan jelenlévő, jövőben sem erodálódó - igényt. Gondoznunk kell valamennyi vevőnket és ennek érdekében nekünk, munkatársainknak és egész szervezetünknek kell úgy fejlődni, hogy ezt a komplex rendszert IT szempontból is értően, de nem „geek” módjára irányítani tudjuk: legyünk híd az ügyfeleink és az üzlet, illetve az IT között! 2 017 legyen az új egyensúly éve, a marketing világában is! (Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt., Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag, a klub „életre-hívója”).

 

A Marketing Döntéshozók Klubjáról bővebben itt olvashatnak.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06