Félmillió eurós tranzakcióval turbózza fel nemzetközi terjeszkedését a Barion
Tőkét vont be a magyar fintech startup
Hazai angyalbefektetők indítják el nemzetközi pályán az egyik legígéretesebb magyar fintech (pénzügyi-technológiai) startup céget, a Barion-t. Radikális üzleti modelljének köszönhetően a Barion Smart Gateway online fizetési megoldást másfél év alatt 1800 kereskedő vezette be, és már 400 ezer vásárló használta a szolgáltatást.
Szakértők szerint robbanásszerű fejlődés előtt áll a pénzügyi szolgáltatások területét forradalmian átalakító digitális technológia, mely várhatóan teljesen megváltoztatja majd bankolási és fizetési szokásainkat. A szegmens potenciálját jól jelzi, hogy 2016-ban összesen közel 17,5 milliárd dollárnyi (közel 5 ezer milliárd forint!) kockázati tőkét fektettek világszerte fintech startupokba, ami mintegy 11%-os növekedést jelent az előző évhez képest (PitchBook).
A Magyarországon is rohamosan fejlődő terület egyik hazai éllovasa a Barion, mely többféle online fizetési megoldást kínál elsősorban web áruházakhoz és mobil applikációkhoz. A Magyar Nemzeti Bank engedélyével működő szolgáltatónak már 400 ezer felhasználója van, és több mint 1800 kereskedőcég használja a rendszert, havonta többmilliárdos forgalmat lebonyolítva. A Barion partnere már többek között az Extreme Digital, a Jófogás, a Telenor, a Szallas.hu, a Budapesti Műszaki Egyetem, az A38 hajó vagy a világítástechnikára szakosodott, díjnyertes Lumenet.
Az összesen 500 ezer euró (több mint 150 millió forint) nagyságrendű tranzakció keretében a Barion Payment Zrt. két lépcsőben vont be tőkét, valamint az alapítók kivásárolták előző befektetőjüket, a Primus Capital-t, 83%-os tulajdonrészt szerezve a cégben. A befektetés egyértelmű célja, hogy a Barion növelje külföldi jelenlétét, és ehhez egy nagyobb, több milliós eurós, nemzetközi befektetést valósítson meg. A Barion forgalmának 5%-át már jelenleg is külföldi partnerei adják.
A befektetők között találjuk Pecsenye Rolandot, az egyik legnagyobb hazai fintech sikertörténetet megvalósító, Mysis által néhány éve felvásárolt IND egyik alapítóját, aki a Barion felügyelőbizottságának élére is került. A második körben pedig Nemes Dániel, a hazai internetes világ egyik úttörője, a Telnet alapítója csatlakozott az angyalbefektetői körhöz, valamint az igazgatóság tagjává is vált.
„A magyar piacon másfél év alatt az egyik vezető online fizetési szolgáltatássá nőtt a Barion, ez egyértelműen üzleti modellünk és ütőképes csapatunk sikerének bizonyítéka. Célunk hogy ezt a sikert ez egész Európai Unióban megismételjük. A tőkebevonás megnyitja az utat, hogy még az idén jelentős nemzetközi befektetést valósítsunk meg” – fogalmazott Bíró Tamás, a Barion alapító-tulajdonosa.
Pofonegyszerű fizetés bankkártyával
A Barion nagy előnye a hasonló fizetési szolgáltatásokhoz képest, hogy internetes vásárlás esetén pofonegyszerűen, gyorsan és akár bankkártya adatok újbóli bepötyögése nélkül is lehet a rendszeren keresztül plasztik kártyával fizetni. A könnyen kezelhető és felhasználóbarát felület mellett a szolgáltatást az üzleti modellje is egyedivé teszi. A Barion ugyanis a kereskedők számára nagyon kedvező jutalékrendszert kínál, amiért cserében a vásárlások adatait kéri el a cég, hiszen az ezekre alapuló precízen személyre szabott marketingszolgáltatás óriási értéket jelent.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung és a Visa együttműködése forradalmasítja az online fizetést
- A pénzügyi szervezetek 38%-a nem képes megkülönböztetni egy kibertámadást egy hétköznapi ügyfél aktivitástól
- PayPal: kiugróan magas pénzforgalom várható az ünnepi időszakban
- A Samsung Pay új lehetőségekkel bővül
- Új ügyletek és növekvő tranzakciók előtt a befektetői piac
- Új régiós vezetőt nevezett ki a PayPal
- A tanévkezdéshez kötődő vásárlási szokásokat vizsgálta a PayPal
- A statisztikák szerint a magyarok valódi e-utazókká válnak
- Digitalizáció a szállodaiparban
- 1,8 milliárd dolláros befektetést szerzett a Snapchat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.