A külföldön dolgozó informatikusok egyéni motiváció alapján döntenek a hazatérésről
Tízezer informatikus dolgozik külföldön és nem látják reálisan a hazai piacot
Az állandósult informatikai munkaerőhiány problémájának megoldására több hosszabb kifutású állami és magánkezdeményezés is indult az elmúlt években, azonban a már képzett, de nem itthon dolgozó munkaerő helyzetével kevesebbet foglalkoztak. Az IThon.info információs platform becslése szerint 8-10 ezer fő körül becsülhető a külföldön dolgozó informatikusok száma, akiknek hazajöveteli szándékáról és motivációjáról készítenek jelenleg átfogó trendelemzést Mi kéne, hogy hazagyere? címmel.
Az idén nyáron indított felmérésben egy rövid kérdőív, illetve mélyinterjúk segítésével térképezik fel a külföldön dolgozók ismereteit és motivációs elképzeléseiket a hazajövetelük elősegítése érdekében. Jelenleg már több mint kétszázan töltötték ki a kérdőívet, a mélyebb elemzésekhez szükséges interjúk pedig folyamatosan készülnek, az elsődleges trendek azonban már így is látszanak.
„Az IThon.info megalakulása óta különleges módszerekkel szeretné formálni és támogatni a hazai informatikai munkaerő piacot, amelynek fontos része a Mi kéne, hogy hazagyere? trendelemzésünk is. A sokak által emlegetett 22 ezer fős informatikus hiányra egy gyors válasz lehetséges azaz a már képzett és gyakorlott szakemberek hazahozatala. Szerettük volna megérteni és bemutatni, hogy mennyi információval rendelkeznek ők a jelenlegi hazai piacról, valamint milyen tényezők befolyásolják a hazajövetelüket.” – mondta el Pulay Gellért, az IThon.info alapítója. „Az elemzéseknél csak a szakmai szempontokat és motivációt vizsgáljuk és elemezzük, amelyekből már most kiderült, hogy nem naprakész és egyáltalán nem pontos információkkal rendelkeznek a külföldön munkavállalók. Közülük sokan egyetlen egy percet sem dolgoztak a hazai IT munkaerőpiacon, míg mások a rohamtempóban változó piac ellenére több éves információk birtokában ítélik meg a hazai helyzetet. A fizetések mellett, a szakmai projektekről, feladatokról sincsen pontos képük, amelyek bemutatásában nagy szerep hárul a versenyszféra szereplőire. A felmérésből egyértelműen kiderül, hogy a mikro szintű kapcsolatok, sok-sok információ és a jó példák a leghatékonyabb motivációs tényezők a hazatéréssel kapcsolatban.” – folytatta Pulay Gellért.
A kérdőív elérhető és kitölthető az IThon.info blogján: http://blog.ithon.info/2017/06/16/mi-kene-hogy-hazagyere/ A részletes eredményeket és következtetéseket szeptemberben fogja az IThon.info bemutatni.
Kapcsolódó cikkek
- Betör a programozóképzések piacára a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Az IP Systems szoftverével csökkentik a kockázatot a Budapesti Erőműnél
- Megvannak az eltűntnek hitt informatikusok
- Elindult a HelloWorld Online
- Közterületet neveztek el a neves informatikusról, Jánosi Marcellről
- Black Cell Akadémia a Z generáció számára
- Budapestre érkezik a Scratch konferencia
- „Tanulj tőlünk, hogy tanulhassunk Tőled”: Indul a T-Systems Akadémia
- Programozás és kódolás gyermekeknek a Vodafone és a KódGarázs szervezésében
- Hogyan lett stratégiai partner a HR és az IT?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.