Online eszközök a nemzetközi kereskedelemben

A Facebook felmérésének legújabb kiadásában azt vizsgálták, hogyan alkalmazzák a kkv-k az online eszközöket a nemzetközi kereskedelemben

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 8. 09:55

A nemzetközi kereskedelemben való részvétel növeli a vállalatok magabiztosságát - derül ki a Future of Business című felmérés legújabb kiadásából, amely a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésével készült. 

Magyarországon a külkereskedelemben résztvevők (exportőrök, importőrök) 70%-a elégedett jelenlegi üzleti helyzetével, míg a hazai piacon mozgó vállalatok esetében ez az arány csupán 61%. Kisebb különbség figyelhető meg a cégek jövőképe esetén: míg a nemzetközi kereskedelemben résztvevők 83%-a, a magyar piacon tevékenykedők 80%-a pozitív a saját jövőjét illetően. A vállalatok magabiztossága hatással van a munkahelyteremtésre is: a nemzetközi kereskedők 29%-a, míg a hazai piacon dolgozók 19%-a azt állította, hogy az elmúlt hat hónapban munkahelyet teremtett. A következő fél évben az export és importőrök 50%-a tervez újabb munkahelybővítést, míg ez az arány 35% a csupán haza kapcsolatokkal, ügyfelekkel rendelkező vállalatok esetén. Nemzetközi szinten a nemzetközi kereskedelemben résztvevők 5 százalékponttal jobban bíznak vállalkozásukban és 10 százalékponttal nagyobb valószínűséggel teremtettek munkát, mint az import és export tevékenységet nem végző társaik. 

 

A kutatás rámutatott, hogy az exporttal foglalkozó kkv-k üzleti modelljének egyik legfontosabb eleme a kereskedelem. Tíz vállalkozásból négyen állították azt, hogy a bevételük több mint 25%-a nemzetközi kereskedelemből származik. Ezen vállalatok nemzetközi eladásai nagyban függnek az olyan online eszközök használatától, mint a webshopok, online fizetési lehetőségek és online ügyfélszolgálat. A nemzetközi és magyar exportőrök közel fele (45% és 42%) azt állította, hogy a nemzetközi értékesítések több mint 75%-a függ az online eszközöktől.

 

A magyar cégek sokat profitálnak az online eszközök adta lehetőségekből: azon magyar exportőrök közül, akik online eszközöket használnak a nemzetközi kereskedelemben, 75 százalék számolt be bevételnövekedésről, míg nemzetközi társaik esetében ez az arány csupán 58 százalék.

 

A meggyőző számok ellenére a nemzetközi kereskedelem kihívást jelent a kkv-k számára és épp ezért csak kis részük foglalkozik vele. Magyarországon még az exporttal foglalkozók kétharmada (61%) is kihívásként tekint a nemzetközi kereskedelemre, míg a nemzetközi válaszadók 48%-a mondta ugyanezt. A legfontosabb akadályoknak a válaszadók az “üzleti partnerkeresés nehézségét” (63%), “a piacra jutási korlátozásokat” (41%) és a “jogszabályokat” (38%) tartják. A kkv-k legkevésbé az “online értékesítést akadályozó rossz internetkapcsolat” (18%) miatt aggódnak.

 

 

A Future of Business felmérésről

A Future of Business felmérés először 2016 februárjában jelent meg, és a Facebook elkötelezettségét tükrözi a kis- és középvállalkozások (kkv-k) támogatása iránt. A felmérés célja, hogy a kkv-k hasznosíthassák mind az eredményeit, mind a digitális eszközeit a növekedés érdekében. A legújabb kiadvány azt vizsgálja, hogy az online eszközök milyen szerepet játszanak a kis- és középvállalkozók nemzetközi kereskedelmében és ezáltal növekedésben. A felmérés a cégek jelenlegi és jövőbeli gazdasági tevékenységéről, kihívásairól, üzleti jellemzőiről és stratégiájáról is tartalmaz kérdéseket. A felmérésben közel 220 ezer kis-, és középvállalat vett részt, és a válaszadók a több mint 70 millió, aktív Facebook-oldallal rendelkező vállalkozások közül kerültek ki. Az a 42 ország, amelyből a válaszok érkeztek, a világ népességének 40%-át és a világ GDP-jének 73%-át teszi ki.

 

A Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésében készült Future of Business felmérés rendszeres információt nyújt arról a gazdasági környezetről, amelyben a cégek működnek, és bemutatja ezeket a vállalkozásokat annak érdekében, hogy minden szinten támogassa a döntéshozatalt, és hogy olyan információkat hozzon nyilvánosságra, amelyek segítik a cégek növekedését. A Future of Business felmérés az újonnan alakult és a már hosszú ideje fennálló digitalizált cégek perspektíváját is ismerteti, és rálátást kínál az új, mobilizált gazdaságra. A kkv-król megjelentő részletesebb elemzések és a friss információk javítják a gazdasági trendek megértését, és új célokra, eszközökre világíthatnak rá, ami tovább ösztönzi és segíti a cégek növekedését. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01