Vodafone mérnökök segítenek az Irma hurrikán sújtotta területeken
Az Instant Network 3G elnevezésű hordozható mobilhálózatot, mely az Instant Network továbbfejlesztett verziója, már számos nemzetközi katasztrófa helyzetben bevetették.
A prototípust a Vodafone Magyarország rádiós hálózat üzemetetési szakértői, Pervai Csaba és Tóth Róbert tervezték. Péntek reggel Tóth Róbert egy Vodafone önkéntesekből álló nemzetközi csapattal Guadeloupe szigetére indult, hogy segítse a mentőcsapatok munkáját az eszköz telepítésével.
A Vodafone Magyarország 2015-ben mutatta be az Instant Network 3G-t. A Hordozható Mobilhálózattal 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a túlélők számára, ráadásul méretéből kifolyólag kereskedelmi járatokon is szállítható, így a világ bármely részére könnyedén eljuttatható. Katasztrófa sújtotta helyzetben a kommunikációs lehetőségek helyreállítása a legfontosabb feladat, mivel ez támogatja leginkább a mentőcsapatok munkáját. A jelenlegi helyzetben az Instant Network 3G mellett két Instant Charge eszközt is bevetnek – ez egy külső mobiltöltő állomás 66 töltőponttal – valamint egy Instant Classroom Xtra elnevezésű eszközt is, mely egyfajta mobil-internetkávézóként, vagy „doboznyi digitális iskolaként” tabletekkel és ingyenes WiFivel is támogatja a helyiek kommunikációs lehetőségeit.
„Büszkék vagyunk rá, hogy munkatársaink az innováció és a mobiltechnológia használatával képesek embereket segíteni szerte a világban, a katasztrófa sújtotta területeken. A Vodafone-nál a technológia az alapvető gondolkodásunk részét képezi, hiszen nem csak könnyebbé, de biztonságosabbá is teszi az életünket. Az ilyen szituációkban nyújtott szakértői támogatás talán a legszignifikánsabb haszna az általunk szolgáltatott technológiának és know-how-nak” – mondta el Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.
Az Instant Network feladata, hogy emberi erőforrással és technológiával segítse a kommunikációs hálózat és a technikai háttér telepítését a természeti, vagy humanitárius katasztrófa sújtotta területeken. Egy katasztrófa után a kommunikációs lehetőségek megteremtése kulcsfontosságú mind az érintettek támogatása, mind a kár felmérése, mind a mentési és segítségnyújtási munkálatok összehangolása érdekében. A díjnyertes Instant Network program részeként a Vodafone Alapítvány önkéntes munkatársakkal és kommunikációs technológiával segíti az ingyenes kommunikációs hálózatok biztosítását és helyreállítását, illetve technikai háttértámogatást nyújt a segélyszervezeteknek és az áldozatoknak az érintett területeken. A Vodafone Alapítvány Instant Network csapata elkötelezett a humanitárius közösséget szolgáló új technológiák kifejlesztése mellett is. 70 kiképzett Vodafone munkatárs alkotja az Instant Network csapatot, akik készen állnak, hogy természeti, vagy humanitárius katasztrófára reagáljanak. A helyszíni szolgálatra készülő önkéntesek a Hostile Environment Awareness Training (HEAT) néven ismert kiképzésben részesülnek, hogy a legnehezebb körülmények között is képesek legyenek helytállni.
Ez a mostani a tizenegyedik bevetése a Vodafone Alapítvány Instant Network csapatának. A hordozható mobilhálózatot bevetették a 2015-ös nepáli földrengések idején, illetve 2013-ban, a Fülöp-szigeteken is, a Haiyan tájfun pusztítása után – ekkor 443.000 hívást és 1.4 millió SMS-t regisztráltak a hálózaton, míg a Fülöp-szigeteket, Kenyát és Dél-Szudánt egybevetve 2,9 millió telefonhívásban nyújtott segítséget az eszköz. Az Instant Charge jelenleg is használatban van Görögország két menekülttáborában, 84.600 eszközt szolgál ki, míg az Instant Classroom Afrika szerte több ezer diák tanulását segíti.
Kapcsolódó cikkek
- Üzleti döntéseket támogat a Vodafone látogatószámláló megoldása
- A Vodafone bővítette mobilszolgáltatását
- Egyedi elemző megoldással segíti a Magyar Vízilabda Válogatottak munkáját a Vodafone és a Nextent
- Vodafone: 4G határok nélkül
- Nepálba érkezett a Vodafone hordozható mobilhálózata
- A Vodafone 98,3 százalékra növelte lefedettségét
- Vodafone: a lakosság nem fosztható meg a szélessávú hálózattól
- Vodafone: Befejeződött a szélessávú mobilhálózat fejlesztése
- Vodafone: áprilisra teljes a 4G-s lefedettség
- Ericsson IMS-megoldás a Vodafone-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek lesznek a legfontosabb IT trendek 2025-ben
Idén a magyar vállalkozások számára a digitalizáció már nem csupán az innovációról vagy a jövő technológiai trendjeinek követéséről fog szólni. Az élesedő gazdasági versenyben és az infláció nyomására a cégek digitalizációs törekvéseit egyre inkább az üzleti pozíció megőrzése és a működési költségek optimalizálása vezérli majd. A NIS2 kiberbiztonság mellett továbbra is kulcsfontosságú lesz a felhőtechnológia és a mesterséges intelligencia megoldások is fókuszban maradnak.
Rovarok inspirálta mikrorobotok: A beporzás új korszaka
A Massachusetts Institute of Technology (MIT) kutatói 2025 januárjában mutatták be legújabb fejlesztésüket, a rovarméretű mikrorobotokat, amelyek forradalmasíthatják a mechanikus beporzás világát. Ez az úttörő technológia messze túlszárnyalja a korábbi generációk képességeit, hiszen hosszabb repülési időt, páratlan agilitást és rendkívüli precizitást biztosít. A fejlesztés ígéretes megoldás lehet a mezőgazdaság és az ökológia előtt álló modern kihívások leküzdésére, egyúttal új távlatokat nyitva a fenntartható élelmiszer-termelés terén.