Nagy adóterhekre és már kilátásba helyezett büntetésekre számíthat a Facebook hazánkban
A Facebook december 12-én bejelentette, hogy helyi értékesítési struktúrát vezet be, bevételeit ezentúl ott könyveli, így az adókat is ott fogja megfizetni ezentúl, ahol bevételei keletkeznek.
„Elképzelhető, hogy hazánk is előkelő helyen áll a Facebook megoldandó problémáinak sorában, mert már októberben felkerült a NAV feketelistájára. Bár bevételei alapján valószínűleg nem a velünk kapcsolatos ügyeit kellene először elrendeznie, de mivel eddigi mulasztásai miatt akár már a több milliárd forintot is elérheti a rá kiszabott bírság valamint az elmaradt reklámadó, Magyarországon is lépés kényszerben van a globális óriásvállalat.” – vetítette előre Jancsa-Pék Judit, a LeitnerLeitner vezető tanácsadója.
Az eddigi értékesítési szerkezetén változtató Facebook az itteni profitra számított 9%-os magyar társasági adóval akár boldog is lehetne. Ugyan a 0 körülire kihozott ír társasági adónál mindenképpen többet kell majd fizetnie, de Európában ettől még mindig nálunk jár a legjobban. Valószínűleg azonban már tudja azt is, hogy ezzel még korántsem intézte el a magyar adókötelezettségeit. Hiszen arányaiban sokkal nagyobb terhet fog jelenteni számára a 7,5%-os nettó reklámbevételei után fizetendő reklámadó, melyet tetéz a szintén a forgalom alapján fizetendő 2%-os helyi iparűzési adó.
Továbbá mivel a 2017. január elsejétől érvényes szabályok szerint olyan reklámot közzétevő külföldi vállalkozásként, amely még nem regisztrált hazánkban az adóhivatalnál, a reklámközzétevői tevékenységének megkezdése után 15 napon belül be kellett volna jelentkeznie. Ha ezt elmulasztotta, akkor már az első felszólításkor 10 millió forintos mulasztási bírságot szabhattak ki rá, amelyet minden újabb figyelmeztetésnél – akár naponta – megháromszorozhattak. A bejelentkezés és a nyilatkozatok hiánya miatt kiszabott büntetések akár egy hét alatt elérhették az 1 milliárd forintot. Az is lehetséges, hogy az adóhatóság kiszabta a fizetendő reklámadót, melynek összege törvényi szabályozás szerint 3 milliárd forint, és ennek megdöntése, a helyes adókötelezettség ellenbizonyítása viszont már a vállalkozás feladata.
Ha a NAV már valóban kiszabta a bírságot, melyet a legnagyobb adótartozók listáján való szereplés tesz valószínűvé, akkor ennek behajtására az ír hatóságok segítségével lesz lehetőség. Ugyanis ha az elmarasztaló határozat jogerőssé vált, akkor a nemzetközi egyezményeknek és az adóhatóságok együttműködésének köszönhetően a hiányként kiszabott reklámadót és a kapcsolódó bírságot a honos ország kötelessége behajtani, és Magyarországnak átutalni. A kölcsönös segítségnyújtási megállapodásban részes államok, amely az Európai Unió tagállamait mindenképpen magukba foglalják, a magyar adó behajtásával kapcsolatban jogszabály szerint úgy kell eljárniuk, mintha az a saját adójuk lenne.
A Facebook egyébként korábban a kettős adóztatás tilalmára hivatkozva az Alkotmánybírósághoz fordult, és felvetette, hogy a reklámtörvény rendelkezései alkotmányellenesek.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar adminisztrátorokat is vár a Facebook első európai közösségi csúcstalálkozójára
- A Facebook Blueprint nevű globális képzési programja már egymillió kkv-t segít világszerte
- Magyarországon is elérhető a Facebook álláskereső funkciója
- Online eszközök a nemzetközi kereskedelemben
- Új szolgáltatással bővül a Facebook
- Ki nyeri a mobil gyorsasági versenyt?
- Így tartsa biztonságban cége Facebook-fiókját!
- Eddig 190 ezren követték nyomon Saiid útját a Facebookon
- Future of Business felmérés: a kisvállalkozások együtt tanulnak
- Közösségi média realityt indít a Pepsi
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.