Az okos közlekedés legnagyobb innovációs fórumát rendezik meg Budapesten

forrás: Prím Online, 2018. január 3. 15:50

Nemzetközi és hazai szakértők, vezető politikusok és gazdasági döntéshozók részvételével rendezi meg a harmadik think.BDPST innovációs konferenciát 2018 márciusában az Antall József Tudásközpont, együttműködésben a Külgazdasági és Külügyminisztériummal, a Nemzetközi Visegrádi Alap támogatásával – jelentette be Antall-Horváth Veronika, a Tudásközpont igazgatóhelyettese.

Az autóipar ma Magyarországon közel 20 ezer embernek ad munkát, a hazai export 20, illetve a GDP 5 százalékát adja, az ágazat 7 év alatt 1700 milliárd forintról 4100 milliárd forintra nőtt 2017-re. A visegrádi országokban – Lengyelország kivételével – a járműgyártás a legfontosabb ágazat: évente 3,5 millió járművet gyártanak a régióban, ami az európai gyártás 20 százalékát adja, a beruházásokért pedig folyamatos verseny zajlik, nemcsak az egyes országok, hanem a különböző régiók között is.

 

A digitalizáció, a közlekedés és a szállítmányozás fejlesztései, az e-közlekedés és az önvezető autók alapjaiban változtatják meg világunkat és a régió számára is kivételes lehetőségeket teremtenek – az Antall József Tudásközpont (AJTK) által szervezett, harmadik think.BDPST konferencia fő témái között is ezek a területek szerepelnek. A konferencia díszvendége Dél-Korea. 

 

A think.BDPST 2018. március 28–29. között immár harmadik alkalommal hozza Magyarországra az innováció legfontosabb szereplőit. Az évente megrendezett stratégiai innovációs fórum célja, hogy elősegítse a közép-európai régió fejlesztését, a legnevesebb politikai, tudományos és gazdasági szereplők bevonásával erősítve az üzleti, kormányzati és civil szféra közötti együttműködést. A régió legjelentősebb, a magyar fővárosban rendezett szakmai eseménye lehetőséget teremt Magyarország, a térség, valamint az Európai Unió innovációs lehetőségeinek újragondolására.

 

 

„A járműgyártás és a szállítmányozás új technológiái nemcsak hatékonyabbá teszik az áruk és emberek mozgását, de a fejlesztések és az innovatív technológiák révén hatalmas gazdasági potenciált rejtenek a visegrádi országok számára” – mondta Antall-Horváth Veronika. „Egy, a think.BDPST-hez hasonló magas szintű fórum elindítását indokolja, hogy bár Magyarország eddig is jelentős eredményeket ért el az autóipari innováció területén, a folyamatos globális versenyben az együttműködés hatalmas versenyelőnyt jelenthet a térség országai számára.”

 

„Nagy örömünkre Dél-Korea, a világ egyik legfontosabb innovációs centruma elfogadta felkérésünket és a konferencia kiemelt partnerországa lesz” – hangsúlyozta Varju Krisztina Dóra, a magyar V4 elnökség miniszteri biztosa. „Az országgal nem csak magyar-koreai kétoldalú alapon, de V4-es keretben is kifejezetten széleskörű az együttműködés. A magas színtű, miniszterelnöki és külügyminiszteri találkozókon túl Korea többek között támogatja a Nemzetközi Visegrádi Alap munkáját, rendszeresek a konzultációk a kutatás-fejlesztés terén megvalósuló tapasztalatcsere érdekében, míg a visegrádi országok a közép-európai demokratikus, piacgazdasági tranzíciós tapasztalatok megosztásával járulnak hozzá koreai szakértők ismereteinek bővítéséhez” – tette hozzá.

 

A think.BDPST konferencia már visszaigazolt előadói között szerepel többek között Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter; Cséfalvay Zoltán, Magyarország OECD melletti Állandó Képviseletének vezetője, Magyarország OECD- és UNESCO-nagykövete; Dr. Pálinkás József, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke; Jacob Cohen, a NASA Amnes kutatóközpont vezető kutatója; Karel J. Gota, az Indeed Innovation vezérigazgatója; Chang Woon Lee a koreai közlekedési intézet elnöke; Prof. David Winickoff, az OECD bio-, nano- és konvergencia-technológiákkal foglalkozó munkacsoportjának titkára; John Ford, a GE Hungary Digital Hub igazgatója; Lord David Willetts, a UK Research and Innovation igazgatósági tagja; Szepessy Kornél, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Július 7-től nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni. 

2024. június 20. 13:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02