A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!

forrás: Prím Online, 2018. március 31. 10:51

Egyre népszerűbbek a kínai webáruházak a magyarok körében: a vásárlások mozgatórugója a minőség, a jó ár-érték arány és a rendelés izgalma. Emellett a Rendeljkínait.hu kérdőívét kitöltők többsége, közel kétharmaduk látja úgy, hogy kínai webshopokból rendelni biztonságos, nem jár anyagi kockázattal.

A rendszeresen kínai webshopokból távol-keleti termékeket rendelők körében mára már szinte teljesen kihalt az a nézet, amely szerint a kínai elektronikai termékek minősége a gagyi kategóriába esik – derül ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád belső felméréséből. A válaszadók 78 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy ”a kínai termékek minősége megfelelő, nem gagyi”, százból 14 kitöltő fogalmazott meg semleges véleményt, míg alig 8 százalékuk tartja silány minőségűnek a kínai elektronikai kütyüket. A megkérdezettek több mint háromnegyede, egészen pontosan 77 százaléka azzal az állítással is egyetért, hogy a kínai termékek minősége vetekszik az európai és amerikai márkákéval.

 

A magyar internetes vásárlók évekig tartottak a távol-keleti online boltok használatától, ma már azonban az anyagi kockázatoktól sem nagyon félnek: a kérdőív kitöltőinek 63 százaléka szerint kifejezetten biztonságos kínai webáruházakból vásárolni. „Kockázat természetesen mindig van, azonban ha a legnagyobb, legmegbízhatóbb áruházakból rendelünk és kártyaadatainkat lehetőleg ne adjuk meg, helyette használjunk online fizetési megoldást. Nagy segítséget jelenthet egy olyan magyar partner is, akinek a legnagyobb webáruházakhoz közvetlen kapcsolata van, így tudja támogatni az ügyintézést, az esetleges reklamációt ” – mutatott rá Bicsérdy Gergő, a Rendeljkínait.hu platformcsalád alapító-tulajdonosa. Ennek ellenére a kérdőív válaszadóinak 18 százaléka tart anyagi kockázattól, amikor kínai online felületen vásárol.

 

 

Még a Kínából rendszeresen rendelő magyarok több mint fele – 56 százalékuk – is elismeri, hogy a távol-keleti márkák és termékek ma még javarészt ismeretlenek a hazai lakosság körében. A megkérdezettek 22 százalékának ebben a kérdésben semleges a véleménye, míg a maradék 22 százalék szerint viszont egészen ismertek hazánkban is a kínai elektronikai termékek és márkák.

 

A kínai termékek „menőségének” megítélése kapcsán erősen megoszlik a válaszadók véleménye: a kérdőívet kitöltők 36 százaléka nem érzi sem menőnek, sem cikinek a kínai termékek vásárlását, ők semlegesek a témát illetően, száz megkérdezett közül 15 kicsit, 16 pedig már inkább menőnek gondolja a távol keleti termékek használatát. „A válaszolók 23 százaléka szerint egyáltalán nem menő Kínából rendelni – őket valószínűleg az alacsony árak és az online vásárlás kényelme vonzzák mégis” – mutatott rá a vásárlói attitűd kapcsán Bicsérdy Gergő.

 

Érdekes eredményt hoztak az arra a kérdésre adott válaszok, hogy mennyire ítélik meg izgalmasnak a kínai webshopok használatát a magyar rendelők. A kitöltők 67 százaléka szerint Kínából rendelni jó kaland. „A rendelés ”kalandossága” elsősorban abból fakad, hogy a termék nagy utat tesz meg az eladótól a vevőig, és ez alatt sok minden történhet vele – ráadásul korábban sosem tudhattuk pontosan, hogy mit kapunk a pénzünkért, és ez a nosztalgia még áthatja ezt a fajta vásárlást. Egyszerűen izgalmas, amikor a csomag kézhezvételét egy több hetes várakozás előzi meg” – magyarázza Bicsérdy Gergő a kitöltők által megadott válaszokból levonható tanulságot. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup

Jelentős összegű befektetést kapott a denxpert EHS&S software nevű magyar startup, amely környezet- és munkavédelmi, illetve fenntarthatósági adatok gyűjtésében, kezelésében és auditbiztos reportolásában segíti a vállalatokat. A régióban piacvezető cég skálázásra és nemzetközi terjeszkedésre használja majd az Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC) és a Sofia Angel Ventures (SAV) közös befektetését. 

2024. június 22. 12:10

Lemaradunk, ha nem tanuljuk meg használni a mesterséges intelligenciát

Megállíthatatlan a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása a magyar iskolákban: a tanárok közel 40 százaléka és a diákok harmada rendszeresen használja a technológiát, amely tízből kilenc pedagógus szerint 2-3 éven belül át fogja alakítani az oktatást. 

2024. június 21. 16:18

Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion

Már több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A magyar fintech cég 2023-ban összesen 6.8 millió eurós árbevételt ért el a bel- és külpiacokon, mely a jelenlegi makrogazdasági környezetben szinte ritkaságszámba megy a szektorban. 

2024. június 21. 14:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02