Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

forrás: Prím Online, 2018. április 15. 12:23

Tizenkettedik alkalommal ítélik oda az Év Internetes Kereskedője Díjat, mellyel a legjobb magyar online kereskedőket tünteti ki a szakmai zsűri és a vásárlóközönség. 

A cél a hazai online vásárlás népszerűsítése. Minden olyan Magyarországon bejegyzett vállalkozás részt vehet a versenyen, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat. A vásárlók április 9. és 25. között szavazhatnak kedvenc áruházukra, a szavazók között értékes nyereményeket sorsolnak ki a szervezők. A közönségszavazás iránt óriási az érdeklődés, már több mint 10.000 szavazat érkezett a közönségszavazás keretében, ami időarányos rekord az eddigi évek alapján. A díj fő támogatója évek óta a Mastercard.

 

Ha online vásárolunk, azt ma már körültekintően, a szükséges információ birtokában tehetjük. Néhány kattintás és kiderül, hogy a szakértők vagy a vásárlók melyik áruházat tartják a legtöbbre, milyen felhasználói élményük és véleményük van árusról és árujáról. Kellenek ezek a fogódzók, nem véletlen, hogy egyre ismertebb az Év Internetes Kereskedője Díj (Évker), amely megbízható támpontot nyújt a vásárlók számára a hazai webshopok szolgáltatásaival kapcsolatban.

 

„A díjazott kereskedő kiválasztása során az objektív teljesítményen túl figyelembe vesszük a vásárlóközönség és a szakértő zsűri értékelését is. A kereskedők a Díjjal nem csak a vásárlóik elégedettségét tudják felmérni, hanem olyan szakmai visszajelzéseket kapnak, amely a piacon elért pozíciójukat is megmutatja.” - mondta Deák András, az egyik szervező, a Next Wave Europe SmartCommerce igazgatója.

 

A vásárlóközpontú szemléletet jelzi, hogy „a legjobb online kampányért” és „a legjobb vásárlói élményért” is díjat lehet szerezni, de „a leginnovatívabb kereskedőt” és „a többcsatornás értékesítés legjobbját” is jutalmazzák a szervezők és a szakmai partnereik, az eNET, Next Wave Europe, Ecommerce Hungary, IVSZ és a  Testbirds.

 

Kis Bernadette, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja és a verseny szervezője szerint a „Díj nem csupán egy olyan plecsni, amit kitehetnek a kereskedők a weboldalukra. Erősíti a fogyasztók bizalmát, új vásárlókat vonz be, és természetesen a támogatók adta felajánlások tovább segítik elérni az üzleti célokat”.

 

„A fogyasztók az egyre inkább digitálissá váló életformájukhoz a jövő fizetési megoldásait keresik: ma már a mobilunkon keresztül is gyorsan és egyszerűen vásárolhatunk online, de hamarosan biometrikus megoldásokkal, akár ujjlenyomattal is azonosíthatjuk magunkat fizetéskor” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Örömmel állunk évek óta az Év Internetes Kereskedője verseny mellett, hiszen meggyőződésünk, hogy a helyi szereplők gyorsan alkalmazkodnak a digitális átalakuláshoz, amelynek következtében a hazai e-kereskedelem még a korábbinál is nagyobb fejlődést mutat majd”. 

 

A Díj fejlődése elválaszthatatlan az e-kereskedelem látványos magyarországi térnyerésétől. Az eNET adatai alapján, mind az interneten értékesített szolgáltatások, mind a termékek vonatkozásában évente 10-20%-os keresletbővülés látható éves szinten, Magyarországon az elmúlt 10 év során.

 

Az online kereskedelem fejlődése sok területen változásra ösztönöz. Az eNET internetkutató cég felmérése szerint például a bankkártyás fizetést a vásárlók 46 százaléka preferálná online vásárlásai során, míg a netes áruházaknak csak 33%-a biztosítja ezt* . Internetes vásárlási szokásaink átalakulását mutatja az is, hogy idén 8 %-kal emelkedett a szállítónál történő kártyás és mobilfizetések száma a Free Association kutatása**  szerint.

 

A webáruházak üzemeltetői szerint az online megrendelések kifizetése egyre inkább elektronikusan fog történni, és a mobilfizetésekkel kapcsolatosan is jelentős a fogyasztói várakozás, s ezzel párhuzamosan az internetes vásárlók többsége már a készpénz és az utánvét erőteljes visszaszorulását várja a következő években.

 

 

Az online kereskedelem ma már egyre többféle képernyőn zajlik, egyre többször mobil eszközökön adjuk le a megrendelésünket. 2016 közepére – ugyancsak az eNET szerint – a vásárlásoknak több, mint harmada már Magyarországon is okostelefonon vagy táblagépen történt, és a friss adatok azt mutatják, hogy a mobil eszközök előretörése megállíthatatlan. 

 

A Next Wave Europe szakemberei egy olyan trendre hívják fel a figyelmet, mely szerint az e-kereskedelemben már hatékonyan alkalmazott digitális eszközöket – tárolt fizetési adatok, személyre szabott ajánlatok, kiterjesztett valóság, stb. – fontos adaptálni a hagyományos bolti kereskedelemben is a vásárló magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében. A csatornát illetően teljesen természetesnek veszik a vásárlók az online értékesítést, sőt, egyetlen kosár összeállítása során is az elektronikus és hagyományos bolt között váltogatnak. Ezért a kereskedő számára manapság a fő cél, hogy egységesen tudja kiszolgálni a vásárlót a lehető legtöbb platformon.

 

A 2017. évi versenyben a nagyvállalati kategóriában a Decathlon Magyarország, míg a KKV-k között a Háda Webshop lett az Év Internetes Kereskedője. A tavalyi nyertesek a Kosárérték magazinnak nyilatkoztak.

 

D. Nagy Róbert, a Hádawebshop ügyvezetője:

„A cím elnyerése amellett, hogy hatalmas elismerés és ösztönző a csapatunk számára, tovább erősítette a vásárlók bizalmát az online áruházunk iránt, és elősegítette árbevételünk növekedését is.”

 

Kabarcz Balázs, a Decathlon kereskedelmi vezetője:

„Aki most szeretne indulni Az Év Internetes Kereskedője címért, annak azt javaslom, ne a díjat tartsa szem előtt, hanem a vásárlói elégedettségre hajtson. Én úgy látom, a vásárlók egyre tudatosabbak és igényesebbek, ezért egyre kevésbé lehet megélni gyengébb szolgáltatásokkal. Középtávon pedig biztosan a minőségi webáruházakat fogják választani.”

 

Az „Évker” díj első fordulójáról, a szakmai zsűri elé kerülő 21 KKV és nagyvállalat kiválasztásáról a vásárlók döntenek. A közönségszavazás április 9-étől 25-éig tart. Tavaly mintegy 41.000 vásárló szavazott a kedvenceire. Idén is megéri szavazni, a résztvevők értékes ajándékokat nyerhetnek az április végi sorsoláson. A nyereményjáték szabályzata – csakúgy, mint az Év Internetes Kereskedője Díjjal kapcsolatos minden tudnivaló a http://evker.hu oldalon olvasható.

 

______________________

* Forrás: eNET e-kereskedelem lakossági kutatás 2016

** A felmérést a Mastercard Europe megbízásából a Free Association végezte 1900 résztvevő megkérdezésével 2017 novemberében. A kutatás a 18-65 év közötti városi lakosságra nézve reprezentatív.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR bemutatta új, ikonikus megjelenésű HONOR 50 termékcsaládját

A Honor globális technológiai márka bejelentette legújabb HONOR 50 okostelefon termékcsaládját Kínában. A HONOR 50 széria stílusos megjelenésével és figyelemre méltó kamera képességeivel napjaink fiataljainak igényeire szabva készült. Felismerve a mindennapi, útközbeni tartalomkészítés és megosztás trendjét, a HONOR 50 család egy még több a videókészítés során hasznos fejlesztéssel hozza el az egy eszközre optimalizált vlogging élményt.

2021. június 17. 19:51

Megérkezett az új Motorola Defy

A Motorola bejelentette a Motorola Defy-t, a gyártó új, masszív kialakítású okostelefonját. A készülék a Motorola és a Bullitt Group együttműködésében készült. A Motorola Defy kompromisszumokat nélkülöző, erőteljes okostelefon, hosszú üzemidővel, így a szabadtéri kalandok során éppúgy megállja a helyét, mint mindennapos használat közben.

2021. június 17. 18:14

Elkészült az első hazai podcast médiakutatás

Az IAB Hungary Audio Munkacsoportjának megbízásából az NRC Piackutató cég elkészítette az első magyarországi podcast médiakutatást, amelyből pontosan kiderül mennyien, kik, miért és hogyan hallgatnak podcasteket.  

2021. június 17. 16:37

Világelső innovációs platformmal köt stratégiai szövetséget a Lead Ventures

A világ legnagyobb vállalati innovációs és akcelerátor platformját megteremtő, amerikai központú Plug and Play-jel lép együttműködésre a Lead Ventures. A scaleupokra szakosodott alapkezelő új stratégiai partneréhez olyan portfóliócégek tartoznak, mint a Paypal, a Dropbox vagy az N26. A kooperációból a Lead Ventures befektetési portfóliójába tartozó vállalkozások is rendkívül sokat profitálhatnak.

2021. június 17. 14:58

Az EdisonKids és a Samsung közös kihívásán a jövőformáló kezdeményezéseké volt a főszerep

A hazánkban idén első alkalommal megrendezett Megoldások a holnapért kihívás négy hónapos projektidőszaka után a Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium tanulói vihették haza a fődíjat. A program az ország leginnovatívabb iskoláit, tanárait, illetve a 12 és 18 év közötti diákjait kereste, végül a Trois cent Soixante Croissants csapat megoldása bizonyult a legjobbnak. A Samsung és az EdisonKids szakértői az elmúlt hónapokban a diákokkal közösen fejlesztették a projekteket, amelyek sokfélesége remekül megmutatta, milyen széleskörű a fiatalok érdeklődése és milyen kreatívan gondolkoznak a technológiai fejlődésről, a tudatosságról vagy a közösségi életről. 

2021. június 17. 13:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40