Újból teljesen magyar tulajdonba került az Extreme Digital

forrás: Prím Online, 2018. április 25. 18:41

A magyar résztulajdonosok visszavásárolták a Steinhoff International csoporttól az Extreme Digital többségi tulajdonrészét. A tulajdonosi szerkezet változása nem érinti a vállalat operatív működését, Magyarország vezető online kereskedője tovább folytatja régiós terjeszkedését, és az idei évre is kétszámjegyű növekedést vár.

Az Extreme Digital 50,4 százalékos tulajdonrész visszavásárlását a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta, a szükséges pénzügyi tranzakciók lezárultak, így Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula cégalapítók újra a vállalat kizárólagos tulajdonosai. 

 

„Bár a Steinhoff International leányvállalataival piaci alapon kialakított együttműködéseinket továbbra is megtartjuk, regionális piaci helyzetünk, és sok éve folyamatos növekedésünk fenntartását csak úgy láttuk biztosítottnak, ha a dél-afrikai cégcsoporttól függetlenül folytatjuk működésünket. Az Extreme Digital pénzügyi helyzete rendkívül stabil, az idei évre tervezett üzleti tervünk megvalósításához szükséges források is rendelkezésre állnak. 2015 előtt is magyarországi székhelyű, hazai tulajdonosi struktúrájú, de nemzetközi vállalat voltunk, a visszavásárlást követően is azok maradtunk. Célunk, hogy tovább folytassuk a tavalyi évben már elkezdett nemzetközi terjeszkedésünket, ezzel párhuzamosan megtartsuk vezető pozíciónkat az elektronikai termékek e-kereskedelmi piacán, és újabb termékkategóriák online értékesítését is elkezdjük” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.

 

A GKI Digital adatai szerint 2015 és 2016 után 2017-ben is az Extreme Digital bonyolította a legnagyobb forgalmat a hazai online áruházak közül.  A kutatócég februárban publikált felmérése szerint az Magyarországon tavaly mintegy hárommillióan vásárolnak online.  A teljes piac közel 34 millió sikeres rendelést tudhat maga mögött, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar online vásárló évente mintegy 11 darab rendelést ad fel.

 

2017 volt az első olyan év a haza online kereskedelemben, amikor az e-kereskedelmi forgalom már nagyobb mértékben növekedett a vásárlási intenzitás emelkedéséből fakadóan, mint a vásárlószám bővülése miatt. Ez azt jelenti, hogy egy magyar webáruház napjainkban akkor képes a leghatékonyabban növelni az eladásait, ha a már aktív internetes vásárlók rendelési intenzitását fokozza, illetve az átlagos kosárértékük összegét növeli. 

 

Igazi hungarikum: az offline boltok segítik a magyar e-kereskedelem bővülését

A GKI Digital a magyar e-kereskedelmi piac egy fontos sajátosságára is felhívja a figyelmet: a korábbi évek trendjeit követve hazánkban minden harmadik-negyedik rendelést személyes bolti átvétellel kérnek a vásárlók. A személyes átvétel ennek megfelelően az Extreme Digital vásárlói körében is kiemelkedően népszerű, tízből öt internetes rendelés így jut el a vevőhöz.

 

Ráadásul forgalom több mint háromnegyede a vegyes modellben működő (tehát webáruház mellett hagyományos üzleteket is fenntartó) kereskedőknél realizálódik. A hazai vásárlók bizalma is nagyobb az ilyen online kereskedők iránt. Ezért a piaci súly növelésének a kulcsa az online és offline jelenlét együttes fejlesztésében keresendő – vagyis az online forgalom növeléséhez meglepő módon az offline jelenlét bővítésére van szükség.

 

További hungarikum, hogy minden harmadik magyar online vásárló (vagyis mintegy 960 ezer ember), még akkor is online ellenőrizni le a raktárkészleteket, ha egyébként személyesen, vagyis offline vásárol meg egy terméket. Mindezt pedig úgy, hogy a terméket végül nem rendeli meg online, a webáruházat pusztán tájékozódásra használja. Ezt a speciális szegmenst az Extreme Digital saját árukészlettel is rendelkező, országos bolthálózattal tudja hatékonyan kiszolgálni.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01