A Women Startup Competition meghódította Moszkvát is
A Women Startup Competitiont, amely a női vállalkozók és a nemek közötti egyenlőséget támogató vállalkozásokat helyezi előtérbe, Moszkvában megrendezésre került elődöntőjét a VideoOculograph nyerte meg.
Az általuk létrehozott összetett szem-nyomkövető megoldás az első, ami a számítógépes látás és a gépi tanulás alapján, számos betegség (neurológiai rendellenességek, belső fülbetegségek, látás patológiák) érintés nélküli, legkevésbé invazív kezelésére alkalmas, elkerülve a sebészeti beavatkozás technikáit vagy a hosszabb rehabilitációs időszakot.
A csapat 2018 októberében Londonban versenyezhet tovább az európai roadshow végső győzelméért, amelyen egy 5 napos képzésben és mentorálásban is részt vesznek majd, a döntő, azaz a “Demo Day” előtt.
“A szemünk előtt (és a segítségünkkel) született meg Oroszország azon tehetséges generációja, akik részt vettek országuk első női startup versenyén és ezáltal mérföldkövet teremtettek a nemek közötti egyensúly javításában is. Megtiszteltetés és kiváltságom volt, hogy 12 erős, tehetséges nőt képezhettem és egy rendkívül proaktív szakmai csapat jött létre belőlük a 2 nap alatt. A győztes, a Videoculograph (szemmozgás-alapú detektor) erős ellenfél lesz mind a saját piacán mind a verseny döntőjében.” - Kurucz Andrea - lead mentor.
A verseny előtt a szerencsés csapatok másfél napos, rövid mentorálásban részesültek, amely segített felkészülni a bemutatóra, amelyet a moszkvai Impact Hub-ban mutattak be. A versenyre, hatalmas volt a túljelentkezés, több mint 50 startup jelentkezett, közülük egy online zsűri választotta ki a legesélyesebb tizenkét jelöltet. A zsűriben helyet kapott Lyubov Simonov, a Rostelekom egyik vezetője is.
A második helyet az Exestation csapat érte el, akik intelligens algoritmusok alapján, garantál eredményekkel működő, automatizált marketing és brand építési szolgáltatást nyújtanak a startupok és vállalkozók részére.
A harmadik helyezett pedig a Wonderobe lett. A csapat egy mesterséges intelligencia alapú személyre szabott ruha és stílus ajánló rendszert és egy “virtuális” ruhásszekrényt ajánl a jelenlegi ruhatárunk tárolására egy mobil applikációban.
“Nem véletlen, hogy ez az egyik új helyszínünk, Oroszországban a női vállalkozók aránya európai szinten, olyan magas, hogy a 2017-es Női Vállalkozói Mastercard Index szerint 54 országból 32,6% -kal a negyedik helyen szerepel. A magyarországról kiinduló vállalkozó versenyek tekintetében ez volt az első ilyen típusú verseny Moszkvában, de a felmerülő igények és kapcsolatok további események szervezését is ösztönzik. “ - mondta Müller Tamás a versenysorozat alapítója
A további nemzetközi elődöntőkre szeptembertől lehet számítani, így még a nyári időszak alatt van idő a jelentkezésre azon startupok számára, akik szeretnék más országokban is kipróbálni rátermettségüket, vagy szeretnének kapcsolatot teremteni a helyi startup ökoszisztémával.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Kétszáz európai, köztük több magyar startup indul az EIT Digital scaleup versenyén
- Bejutott az Imagine Cup nemzetközi döntőjébe az Eddie
- Május közepéig jelentkezhetnek startupok piacra lépést és Kínát célzó programokra
- A Led Coding nyerte a Women Startup Competition Romániai elődöntőjét
- Növekedési fázisú startupokat céloz az EIT Digital hétszázötvenezer euró összdíjazású versenye
- Április 27-ig jelentkezhetnek startupok 135000 eurós összdíjazású innovációs versenyekre
- A tanulást forradalmasító alkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén
- Borys Szyc filmsztár oktatta a Women Startup Competition résztvevőket Varsóban
- Teltház volt a Women Startup Competition Kolozsvári versenyén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.