eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

forrás: Prím Online, 2018. október 8. 10:12

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt. 

A digitális technológiák a fizetés esetén is egyre jobban a mindennapi életünk részévé válnak, és várhatóan a készpénzmentes fizetést preferálók aránya tovább bővül az elkövetkezendő években. A felnőtt internetezők készpénzzel, online és mobilfizetéssel kapcsolatos viszonyával foglalkozik az eNET második eTrends Monitor kutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült.

 

A netezők már inkább készpénzmentesen fizetnek

Hazánkban a korábbi években még a rendszeres internethasználókat is megosztotta a fizetési mód kérdése: nagyjából egyenlő arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot preferálók. Mára azonban megváltozott a helyzet. Az eNET és az OTP Mobil 2018. júliusi kutatása szerint a készpénzmentes fizetési módokat preferálók egyértelműen többségbe kerültek a készpénzzel fizetőkkel szemben: míg a készpénzmentes fizetési módokat előnyben részesítők aránya 44 százalék, addig a készpénzes fizetést preferálóké már csupán 28 százalék. A mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya 29 százalék.

 

 

Már nem a parkolás és az autópálya matrica vásárlás az elsődleges mobilon

Laptopjuk vagy asztali számítógépük mellett az okostelefonok böngészőjén keresztül is nagy arányban fizetnek kártyával a felnőtt internetezők, de ha mobilról van szó, valamivel többen használnak alkalmazást vagy fizetnek SMS-sel, mint telefonjuk böngészőjén keresztül. Míg előbbi megoldást 31 százalék, utóbbit 38 százalék választja, de összességében a mobiljukon (akár böngészőn keresztül, akár alkalmazással, SMS-el) a felnőtt internetezők 44 százaléka, 2,5 millióan fizetnek. 

 

A mobilfizetési megoldások közül a bankok alkalmazásaiban történő átutalás a legnépszerűbb (23 százalék), ezt követi az alkalmazásból indított (15 százalék) és a fizetési alkalmazásokon keresztüli fizetés (14 százalék); utóbbi esetén a PayPal és a Simple alkalmazás bizonyultak a legnépszerűbbeknek. 

 

Míg korábban a mobilról történő online vásárlás elsősorban a parkolójegy és az autópálya matrica megvásárlását jelentette (melyeket jelenleg 31, illetve 30 százalék szokott mobillal megvásárolni), addig mostanra ezen a területen is fontos korszakváltás zajlott le: a webáruházban történő vásárlás átvette a vezető szerepet, 41 százalék szokta készülékét erre a célra használni. 

 

Hódít a kártyaadatok elmentése a készpénzmentes fizetésben

A készpénzmentes fizetési módok terjedésében a fizetési megoldások körének bővülésén túl persze annak is fontos szerepe van, hogy a szolgáltatók is egyre több funkcióval és kényelmi szolgáltatással igyekeznek megkönnyíteni a fizetést. Ilyen többek között a kártyaadatok elmentése, hiszen így a felhasználóknak nem kell minden egyes elektronikus fizetési tranzakció alkalmával előkeresni a bankkártyájukat és bepötyögni a rajta szereplő adatokat. A kártyaadatok online felületen és mobilalkalmazásban egyaránt elmenthetőek. Előbbiről a felnőtt netezők kétharmada hallott már és harmaduk el is mentette az adatait valamilyen online felületen; utóbbiról több mint fele hallott és hatoda mentette el kártyaadatait alkalmazásban vagy adta hozzá kártyáját az alkalmazáshoz. 

 

Az OTP Mobil esetében a mentett bankkártyás fizetés lehetősége kettős célt szolgál – mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, a vállalat ügyvezető-helyettese. Egyrészt átjárást biztosít a Simple alkalmazás és a SimplePay között, így az app felhasználói több ezer webáruházban fizethetnek sokkal egyszerűbben, a rendszerbe korábban elmentett bankkártyájukkal. Másrészt pedig támogatjuk a webshopokat abban, hogy a kényelmes megoldásnak hála kevesebb vásárlót veszítsenek a fizetési folyamat közben – tette hozzá. 

 

eNET Internetkutató Kft.

 

A közleménysorozat rövid bemutatása:

Az eNET Kft. rendszeresen végez egyes piaci szegmensekre vonatkozó felméréseket. Az eTrends Monitor közlemények célja az online fizetési piac szereplőinek edukálása. A közleménysorozat partnere az OTP Mobil Kft. A közleménysorozatot megalapozó kutatás és első közlemény a hazai online fizetési piac jelenlegi helyzetét, érzékelhető trendeket/jövőt vizsgálta. 

 

Az eNET legújabb eTrends Monitor kutatását 1134, 18 évnél idősebb internetező bevonásával, 2018 júliusában végezte. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Xiaomi bemutatta a MIX Fold 4 és a Xiaomi MIX Flip készülékeket

A pekingi ShouGang Stadion adott otthont a Xiaomi rendezvényének, amelyen Lei Jun, a társaság alapító-vezérigazgatója megtartotta 2024-es beszédét, bemutatva az új Xiaomi MIX termékcsaládot. A Xiaomi újabb innovációt valósított meg az összehajtható telefonok terén, köszönhetően a felhasznált anyagokra, a szerkezetre és a hálózati funkcionalitásra is kiterjedő technológiai fejlesztéseknek. 

2024. július 22. 18:51

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu.

2024. július 22. 17:03

Fontos lépéseket tett a VGP a fenntartható jövő felé

Jelentős eredményeket ért el ESG területen 2023-ban a VGP, a logisztikai és könnyűipari ingatlanok európai szolgáltatója. A csoport tavaly jelentős, 2 054 tonna CO2 megtakarítás mellett csökkentette ingatlanjaiban a vízfelhasználást, 23%-kal redukálta a bérelt területek négyzetméterenkénti energiaintenzitását, és felgyorsította a fotovoltaikus energia alkalmazását, amely tavaly 79,9%-kal nőtt az előző évhez képest. A földterületek kiválasztásánál a VGP olyan lehetőségekre összpontosít, amelyek jól kapcsolódnak tömegközlekedési hálózatokhoz, 2023-ban ezek elérte a 96%-ot.

2024. július 22. 15:19

Stabilizálódást mutat a pénzügyi vezetők előrejelzése: a legtöbben nem terveznek átszervezést

A pénzügyi vezetők (CFO-k) 70%-a nem tervezi átszervezni pénzügyi osztályát a következő két évben – állapítja meg a Deloitte 2024-es közép-európai CFO-felmérésének kiegészítő tanulmánya, amelyben a szakértők a pénzügyi osztályok belső működését és változó szerepeit vizsgálták.

2024. július 22. 13:27

A mesterséges intelligenciával tuningolt névjegykártyák piaci robbanás előtt állnak

A vállalkozások közel 30 százaléka már most is a mesterséges intelligencia technológiáját használják a névjegykártyák készítéséhez, amelyben további 10 százalék növekedésre számítanak a 2032-ig – derül ki a Card in Move, hazai alapítású digitális névjegykártya gyártó cég összefoglalójából.  Az AI forradalmasítja a névjegykártyák világát, új szintre emelve a személyes és üzleti kapcsolatok ápolásának módját. Az AI-alapú tervezési megoldások a környezetkímélő szerepükön túl automatizálják a kapcsolatteremtés mögötti adminisztrációt, hiszen képesek egyből CRM rendszerbe importálni az újonnan megszerzett kontaktokat.

2024. július 22. 11:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55

A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint

2024. július 4. 19:09

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59