eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

forrás: Prím Online, 2018. október 8. 10:12

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt. 

A digitális technológiák a fizetés esetén is egyre jobban a mindennapi életünk részévé válnak, és várhatóan a készpénzmentes fizetést preferálók aránya tovább bővül az elkövetkezendő években. A felnőtt internetezők készpénzzel, online és mobilfizetéssel kapcsolatos viszonyával foglalkozik az eNET második eTrends Monitor kutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült.

 

A netezők már inkább készpénzmentesen fizetnek

Hazánkban a korábbi években még a rendszeres internethasználókat is megosztotta a fizetési mód kérdése: nagyjából egyenlő arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot preferálók. Mára azonban megváltozott a helyzet. Az eNET és az OTP Mobil 2018. júliusi kutatása szerint a készpénzmentes fizetési módokat preferálók egyértelműen többségbe kerültek a készpénzzel fizetőkkel szemben: míg a készpénzmentes fizetési módokat előnyben részesítők aránya 44 százalék, addig a készpénzes fizetést preferálóké már csupán 28 százalék. A mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya 29 százalék.

 

 

Már nem a parkolás és az autópálya matrica vásárlás az elsődleges mobilon

Laptopjuk vagy asztali számítógépük mellett az okostelefonok böngészőjén keresztül is nagy arányban fizetnek kártyával a felnőtt internetezők, de ha mobilról van szó, valamivel többen használnak alkalmazást vagy fizetnek SMS-sel, mint telefonjuk böngészőjén keresztül. Míg előbbi megoldást 31 százalék, utóbbit 38 százalék választja, de összességében a mobiljukon (akár böngészőn keresztül, akár alkalmazással, SMS-el) a felnőtt internetezők 44 százaléka, 2,5 millióan fizetnek. 

 

A mobilfizetési megoldások közül a bankok alkalmazásaiban történő átutalás a legnépszerűbb (23 százalék), ezt követi az alkalmazásból indított (15 százalék) és a fizetési alkalmazásokon keresztüli fizetés (14 százalék); utóbbi esetén a PayPal és a Simple alkalmazás bizonyultak a legnépszerűbbeknek. 

 

Míg korábban a mobilról történő online vásárlás elsősorban a parkolójegy és az autópálya matrica megvásárlását jelentette (melyeket jelenleg 31, illetve 30 százalék szokott mobillal megvásárolni), addig mostanra ezen a területen is fontos korszakváltás zajlott le: a webáruházban történő vásárlás átvette a vezető szerepet, 41 százalék szokta készülékét erre a célra használni. 

 

Hódít a kártyaadatok elmentése a készpénzmentes fizetésben

A készpénzmentes fizetési módok terjedésében a fizetési megoldások körének bővülésén túl persze annak is fontos szerepe van, hogy a szolgáltatók is egyre több funkcióval és kényelmi szolgáltatással igyekeznek megkönnyíteni a fizetést. Ilyen többek között a kártyaadatok elmentése, hiszen így a felhasználóknak nem kell minden egyes elektronikus fizetési tranzakció alkalmával előkeresni a bankkártyájukat és bepötyögni a rajta szereplő adatokat. A kártyaadatok online felületen és mobilalkalmazásban egyaránt elmenthetőek. Előbbiről a felnőtt netezők kétharmada hallott már és harmaduk el is mentette az adatait valamilyen online felületen; utóbbiról több mint fele hallott és hatoda mentette el kártyaadatait alkalmazásban vagy adta hozzá kártyáját az alkalmazáshoz. 

 

Az OTP Mobil esetében a mentett bankkártyás fizetés lehetősége kettős célt szolgál – mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, a vállalat ügyvezető-helyettese. Egyrészt átjárást biztosít a Simple alkalmazás és a SimplePay között, így az app felhasználói több ezer webáruházban fizethetnek sokkal egyszerűbben, a rendszerbe korábban elmentett bankkártyájukkal. Másrészt pedig támogatjuk a webshopokat abban, hogy a kényelmes megoldásnak hála kevesebb vásárlót veszítsenek a fizetési folyamat közben – tette hozzá. 

 

eNET Internetkutató Kft.

 

A közleménysorozat rövid bemutatása:

Az eNET Kft. rendszeresen végez egyes piaci szegmensekre vonatkozó felméréseket. Az eTrends Monitor közlemények célja az online fizetési piac szereplőinek edukálása. A közleménysorozat partnere az OTP Mobil Kft. A közleménysorozatot megalapozó kutatás és első közlemény a hazai online fizetési piac jelenlegi helyzetét, érzékelhető trendeket/jövőt vizsgálta. 

 

Az eNET legújabb eTrends Monitor kutatását 1134, 18 évnél idősebb internetező bevonásával, 2018 júliusában végezte. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új szintre emeli a szórakozást a Samsung 2025-ös TV és soundbar termékcsaládja

A Samsung hivatalosan is bemutatta 2025-ös televízió- és hangprojektor kínálatát, amely már elérhető a vállalat webáruházában is Magyarországon. Az elsőként a CES 2025 kiállításon leleplezett új modellek fejlett mesterséges intelligencia technológiákra épülnek, amelyek még személyre szabottabb és magával ragadóbb audiovizuális élményt ígérnek.

2025. május 15. 20:59

Megújult elnökséggel folytatja munkáját a Magyar Marketing Szövetség

Május 14-én tartotta éves közgyűlését a hazai marketing szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A tagság egyhangúlag újabb négy évre elnökké választotta Hinora Ferencet (Positive Adamsky), aki immár 12 éve vezeti a szövetséget. 

2025. május 15. 19:40

Klasszikus művészet, digitális csavarral – így újul meg a Múzeum+

A Magyar Nemzeti Galéria és a Yettel új szintre emelte együttműködését: a Múzeum+ estek megújult formában térnek vissza, és a Múzeumok Éjszakájára is külön programmal készülnek.

2025. május 15. 18:03

Rendszám alapján működő automata parkolás az Allee-ban

Az Allee Bevásárlóközpontban egy új, rendszámfelismerésen alapuló parkolási rendszer lépett életbe, amely automatikus be- és kihajtást tesz lehetővé. Az újítás célja, hogy kényelmesebb, gyorsabb és környezetbarátabb parkolási élményt nyújtson a látogatók számára, miközben csökkenti a várakozási időt és megelőzi a torlódásokat.

2025. május 15. 16:34

Technológia és sport találkozása: Partnerség Tadej Pogačar és a Continental között

A Continental stratégiai együttműködést indított a világ egyik legsikeresebb országúti kerékpárosával, a 26 éves Tadej Pogačarral. A partnerség alapját közös értékek képezik: a kiemelkedő teljesítmény, a biztonság és az egymás iránti tisztelet a közutakon – legyen szó autósokról vagy bringásokról.

2025. május 15. 14:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

2025. május 14. 11:58

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41

Szétdarabolás fenyegeti a Google-t?

2025. április 30. 14:43