Black Friday 2018 Magyarországon – miről árulkodnak a számok?
Az idei év legnagyobb vásárlási akcióját – a Black Fridayt – megelőzően, a Picodi.com elemzői kérdőíves kutatást végeztek a magyarok között. A felmérés eredménye előrevetíti, nagyjából mire számíthatunk az idei Black Friday akció idején.
Sok más mellett ebből az elemzésből kiderül, mennyire megbízhatók a boltok akciói, mi vezérli a vásárlókat és, hogy körülbelül mennyit fognak a magyarok költeni ezen időszak alatt – amely november 23-án kezdődik.
Nagy kedvezmények várhatók
Úgy tűnik, a magyar vásárlók nem fogják elszalasztani az alkalmat, hogy spóroljanak: a megkérdezettek 50%-a részt kíván venni a közelgő Black Friday akciózási hullámban.
További számok is a részvételi szándékról tanúskodnak: 78% mondta, hogy már a kedvezmények meghirdetése előtt félretesz, hogy többet vásárolhasson kedvezmények idején. Ne feledjük, a Black Friday kapcsán még mindig sokan az elektronikai felszerelésekre és háztartási eszközökre asszociálnak – így érthető, hogy a megkérdezettek 5%-a miért mondta, hogy hitelt kíván felvenni (vagy részletfizetési lehetőséget fog kérni) ezen időszakban.
Úgy tűnik, igen komoly beruházásokra készülnek a magyarok: a vásárlók több mint fele (52%) legalább 2-3 terméket is listájára tűzött már, közel egyharmaduk (12%) pedig több, mint öt termékre pályáznak.
Emellett kiderült, tízből hét vásárlónak egészen konkrét elképzelései vannak arról, mit fog vásárolni. Ez a határozottság valószínűleg a rengeteg cikknek és korábbi évek tapasztalataiból merítő felméréseknek köszönhető – így pontosasn tudják, mire érdemes lecsapni.
A Black Friday a karácsonyi vásárlási dömping kezdetének szimbóluma is. Épp ezért remek lehetőség azoknak, akik már a karácsonyi ajándékokon törik a fejüket. Ez a vásárlók 42%-ára igaz, ők kifejezetten az év végi ünnepi ajándékokra fognak lecsapni. Az ünnepi készülés mellett azonban sokan maguknak (53%) vásárolnak, vagy épp háztartási eszközök után kutatnak (32%)
Valódi akciók?
Számos cikk bemutatta már, hogy az akciók egy része bizony nem valódi – a rutinos vásárlók ezeknek bizony nem dőlnek be. A megkérdezettek 92%-a úgy véli, valós kedvezményekkel találkoznak, 8% viszont a kétkedők aránya, akik szerint csak figyelemfelhívásra használják a boltok, de az árak valójában nem alacsonyabbak. Ne felejtsük el, a tavalyi felmérés azt mutatja, az átlagosan elért kedvezmény tavaly 55% volt Magyarországon.
Egy átlagos vásárló érdeklődési köre
Felmérésünkből kiderült, hogy egy átlagos férfi vásárló többet kíván költeni, mint egy átlagos női vásárló. Míg az előbbi 68 313 forintot szán Black Friday-re, az utóbbi “csak” 41 209 forintot.
Vajon melyik korosztály érdeklődik leginkább a Black Friday iránt? Hogy kiderüljön, górcső alá vettük tavalyi adatainkat és összehasonlítottuk egy átlagos pénteki nap weboldalunk látogatóinak számát a Black Friday idején érkezett kattintások számával. Kimagasló különbségekre lettünk figyelmesek – eszerint nagy érdeklődés övezi az akciózási hullámot. A legnagyobb érdeklődést az 55-64 év és 18-24 év közöttiek mutatták. A kattintásszám az előbbinél 3170%-kal, utóbbi korosztálynál 2979%-kal nőtt.
Ami az eszközöket illeti úgy tűnik, még mindig az asztali gép, számítógép vezet toronymagasan. Az érdeklődők 60%-a számítógépről, 35%-a mobiltelefonról, 5% tabletről intézte vásárlását.
Black Friday számokban
- 92% megbízik az akciókban és úgy véli, valdi kedvezményeket nyújtanak a boltok
- Tízből hárman még nem biztosak benne, hogy mit fognak vásárolni, vagy egyáltalán fognak-e a kedvezmények hatására
- A megkérdezettek 78%-a úgy véli, spórolni fog ha részt vesz az akcióban 78%
- A vásárlók 52%-a 2-3 termék vásárlását tervezi
Módszertan
A fenti eredményeket belső adataink és statisztikáink alapján, valamint a Picodi.com akciókat összegyűjtő weboldal által összeállított kérdőívre érkezett válaszok alapján készítettük. Az adatgyűjtési időszak 2018. október 25-31. közötti napokat ölel fel.
Forrás: Picodi.com
Kapcsolódó cikkek
- Minden idők legnagyobb eMAG Black Friday akciója jön
- Black Friday Magyarországon
- Idén már közel 180 milliárd forint értékben rendeltünk terméket az internetről
- Az eMAG nem titkolt célja, hogy mindenben az első legyen
- eTrends Monitor: Hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
- 1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
- Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről
- Még mindig kihívás a karácsony az e-kiskereskedelemben
- Black Friday: 2017-ben már ötödször Magyarországon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.