A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével

forrás: Prím Online, 2018. december 6. 08:34

A munkavállalók úgy érzik, hogy produktivitásuk az egyre hosszabb munkaidő ellenére romlik – és készen állnak rá, hogy a mesterséges intelligenciát (MI) hívják segítségül a helyzet javítására. Ugyanakkor úgy érzik, hogy a vállalati IT-háttér nem támogatja őket, nem elég biztonságos, és gyakori szolgáltatási hibáival akadályozza az eredményes munkavégzéshez szükséges információk elérését – derül ki a Fujitsu friss felméréséből.

A szakképzett dolgozók iránti kereslet erősödésével ugyanakkor napjaink munkahelyei nem tudják kielégíteni a munkaerő elvárásait. Az összes megkérdezett dolgozó közel fele (46%) kifejezetten úgy nyilatkozott, hogy jelenlegi munkahelye gyengén teljesít a fontos készségekkel rendelkező szakemberek toborzása és megtartása terén.

 

A Pierre Audoin Consultants (PAC) piackutató vállalat által a Fujitsu megbízásából készített felmérés azt vizsgálta, milyen kihívásokkal szembesülnek a fejlődő vállalatok a munkaerőpiacon. Az eredményekből kiderül, hogy nem minden cég rendelkezik megfelelő kultúrával, munkakörnyezetre vonatkozó szabályzatokkal és technológiával ahhoz, hogy biztosítsák dolgozóik hatékony munkavégzését, illetve képesek legyenek a jövőben magukhoz vonzani a tehetséges szakembereket. 

 

A dolgozók MI-támogatásra, egészségesebb munka-magánélet egyensúlyra és produktívabb munkavégzési lehetőségekre vágynak 

Miközben a munkavállalók úgy érzik, legalább olyan keményen (45%) vagy keményebben (47%) dolgoznak, mint két évvel ezelőtt, a válaszadók több mint 40%-a tényleges produktivitása stagnálásáról vagy romlásáról számol be. Talán ez az oka annak, hogy válaszadók többsége pozitív tényezőként tekint a mesterséges intelligenciára – felismerve, milyen értékes segítséget nyújthat az MI a munkahelyi produktivitás javításában. A résztvevők több mint 80%-a gondolja úgy, hogy a digitális virtuális asszisztensek vagy alkalmazkodó felhasználói élmény formájában megtapasztalt mesterséges intelligencia pozitív hatást fog gyakorolni munkájára. És nemcsak a digitális kor szülöttei állnak készen az MI alkalmazására – a pozitív hozzáállás az alapszintű és fejlettebb digitális képességekkel rendelkező munkavállalókra egyaránt jellemző. 

 

A munkaidő növekedésével a munkavállalók keresik a lehetőséget a munka és a magánélet jobb összehangolására. Ehhez hozzájárulhat a rugalmas munkaidő és munkamódszerek bevezetése, ami a megkérdezettek több mint fele (53%-a) szerint „nagyon fontos” a produktivitás növelése szempontjából. Ugyanakkor a válaszadók több mint egyharmada (35%) csupán épp megfelelőnek vagy gyengének minősítette munkaadója képességét az egészséges munka-magánélet egyensúly támogatására. Szintén fontos eredményességnövelő tényezőként említették az ösztönző és egészséges munkakörnyezetet (49%) és a megfelelő produktivitásfokozó eszközök rendelkezésre bocsátását (40%). 

 

„Az IT cégen belüli konzumerizálódásával egyre jobban elmosódik a munka és a magánélet közötti határvonal. Ha ezt felismerve az emberek érdekeit állítjuk a középpontba, és felszereljük őket a munkájuk elvégzéséhez szükséges, megfelelő eszközökkel, problémamentesebb lesz a határvonal eltűnése. Szeretnénk úgy elősegíteni a jobb eredmények elérését, hogy közben a társadalomra is nagyobb hatást gyakorlunk, és kézzelfogható értéket teremtünk ügyfeleinknek” – mutatott rá Robin Lipscomb, a Fujitsu EMEIA digitális technológiai szolgáltatásokért felelős divíziójának stratégiai vezetője.  

 

„Az eredményekből kiderül, hogy napjaink munkahelyei és munkagyakorlata sok esetben még mindig akadályozzák a munkavállalókat a maximális produktivitás elérésében. A vállalatoknak több figyelmet kell fordítaniuk az eredményesebb munkavégzésre: rendbe kell tenniük adataikat és folyamataikat, hogy dolgozóik a kívánt helyen és időben férjenek hozzá a munkájukhoz szükséges információkhoz. Megfelelő alapok és technológia birtokában szinte végtelenek a produktivitás növelésének lehetőségei, a kontextus- és helyalapú alkalmazkodó használati élmény biztosításától kezdve az intelligens segítségnyújtáson át az egyén igényei szerint tökéletesen testre szabott szolgáltatások létrehozásáig. Az ilyen megoldások segítségével könnyebb megtartani a tehetséges munkatársakat a rendkívül éles munkaerőpiaci versenyben” – nyilatkozta Nick Mayes, a PAC kutatási vezetője és vezető elemzője.

 

A Fujitsu arra számít, hogy a közeljövőben a dolgozók nagyobb hangsúlyt fektetnek majd munkájuk és magánéletük jobb összehangolására. Az MI, a gépi tanulás és a robotalapú folyamatautomatizációs technológiák szélesebb körű elterjedésével a munkavállalók elvárnak majd bizonyos alapvető automatikus folyamatokat munkáltatójuktól, például a munkahelyi beilleszkedést segítő (onboarding) és a szolgáltatáskérési folyamatok automatizálását. A tehetséges munkatársakért folytatott versenyből azok a vállalatok kerülnek ki győztesen, és azoknak sikerül magukhoz vonzaniuk és megtartaniuk a hozzáértő szakembereket, amelyek képesek megteremteni az elvárt egyensúlyt. Emberközpontú szemléletével a Fujitsu kiváló pozícióból biztosítja ügyfeleinek a modern, rugalmas és személyre szabott munkahely kialakításához szükséges szolgáltatásokat, ökoszisztémákat és technológiákat.

 

________

A felmérést 2018. szeptember-október folyamán készítette a PAC a következő országok, illetve térségek kis- és középvállalatainak munkavállalói körében: Belgium, Franciaország, Németország, Skandinávia, Spanyolország, Egyesült Királyság és Írország. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01