Új keresőmotort használ a Bónusz Brigád
Az internet fejlődésével a fogyasztók egyik legfontosabb online vásárlási igénye az egyszerűség és a kényelem lett. Nem akarnak feleslegesen és hosszan gépelni, azt szeretnék, ha a webáruház gyakorlatilag kitalálná a gondolataikat. Nincs várakozás, csak minél kevesebb kattintás. A Bónusz Brigád legújabb keresőmotorja megpróbálja kitalálni a gondolatainkat.
Bosszantó különbség: Eger vagy egér?
A Bónusz Brigád látogatóinak több mint fele azért keresi fel az oldalt, mert utazás, wellnesst, kikapcsolódást keres. Programokat, eseményeket, üdülőhelyeket kicsivel nehezebb keresni, mint szépségápolási vagy épp konyhai eszközöket. Ennek az az egyszerű oka, hogy ha beírjuk a keresődobozba a ’digitális konyhamérleg’ szót, akkor a találatok között nagy eséllyel csak, vagy legalábbis többségében digitális konyhamérlegek szerepelnek. És máris boldogan kattinthatunk az egyikre.
Utazások, élmények esetén azonban nem ennyire konkrétan keresünk, hiszen nem tudjuk még milyen szállásformák közül választhatunk és talán az időpont is rugalmas. Elutaznánk, de nem tudjuk pontosan, hogy mikor és hová.
Jó eséllyel mindenkivel megesett már, hogy rákeresett egy termékre vagy szolgáltatásra és a keresési eredményben egészen váratlan, számára teljesen irreleváns találatokba ütközött. Jó példa erre az Eger és egér esete. Lehet, hogy valaki egy egri kikapcsolódásra vágyna, de a találatokat elárasztják a számítógépes egerek. Az ehhez hasonló esetek könnyen elveszik a kedvünket a vásárlás folytatásától, azt gondolva, hogy az adott webáruház nem is rendelkezik a kívánt ajánlattal.
Hogyan működik egy jó keresőmotor?
Az ilyen jellegű a csalódásoktól óv meg minket a Bónusz Brigád új, a Prefixbox közreműködésével létrejött keresőmotorja, mely relevancia rangsoroló rendszerével lehetővé tette, hogy csak a számunkra érdekes tartalmak jelenjenek meg a találati listán. „Ez egy adatvezérelt keresőmotor, mely összegyűjti a rendelkezésére álló felhasználói adatokat, megérti a felhasználó szándékát, és annak megfelelően párosítja a keresés kulcsszavait a találatokkal, biztosítva ezzel a minőségi szolgáltatások és élmények megtalálását” - mondja Simon István, a Prefixbox alapítója.
A beírt kulcsszó szinonimái is megjelennek a találati listán, tehát ha rákeresünk a hotel szóra, a találatok között láthatunk panzió és szálloda megjelölésű üdülőhelyeket is. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy olyan dolgokra bukkanhassunk, amire nem is gondoltunk volna, pedig ezek sokszor minden elvárásunkat felülmúlják. Emellett a keresőmotor folyamatosan tanul, fejlődik. Képes azonosítani a piaci és a szezonális trendeket, tehát míg nyáron a szabadtéri eseményeket sorolja előre, télen a beltérieket.
„Kollégáimmal folyamatosan azon dolgozunk, hogy a vásárlóink a lehető legjobban érezzék magukat vásárlás közben is, minél könnyebben megtalálják azt az élményt amire vágynak” – mondja Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.
A keresőmotor megspórolja a számunkra teljes mértékben irreleváns ajánlatok közötti böngészést és biztosítja, hogy a találatok között csak minőségi ajánlatokat kapjunk, melyek összecsengenek az év adott szakaszával. Nekünk pedig nem kell többféleképpen rákeresni a fejünkben megszületni látszó program összes lehetséges kulcsszavára.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelmi Körkép 2018: online vásárlás külföldről
- A karácsonyi készülődés elmaradhatatlan kelléke – az online vásárlás
- Végre nem leszünk másodrendű állampolgárok az online világban
- Komoly változások jöhetnek az e-kereskedelem szabályozásában
- Az online vásárlások negyede hiúsul meg értékesítési hibák miatt
- Megkezdődött az ünnepi hajrá az e-kereskedelemben
- Black Friday 2018 Magyarországon – miről árulkodnak a számok?
- Minden idők legnagyobb eMAG Black Friday akciója jön
- Egy verseny, ahol a lehetőség viszi a pálmát
- Decembertől vége az internetes diszkriminációnak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.