A vállalaton belüli egyenlőség a munkahelyi innováció katalizátora
Az Accenture pár napja közzétett „Getting to Equal 2019” kutatása egy fontos megállapításra hívja fel a figyelmet. Az Egyesült Államokban közel ötször erősebb azon vállalatoknál dolgozók innovatív gondolkodásmódja – innovációra való hajlandóság és képesség –, ahol a vállalati kultúrában elfogadott és meghonosodott az egyenlőségre való törekvés. Itt mindenki számára egyenlőek a lehetőségek a fejlődésre és az előrejutásra, szemben azokkal, ahol ezt nem tartják fontosnak. A munkahelyi egyenlőség kultúrája katalizátorként ösztönzi az innovációt és a növekedést – állapította meg a kutatás.
„Az állandó változás és a mindenre kiható átalakulás éveiben a vállalatoknak folyamatosan fejlődésre van szükségük, az eredményes működést csak az innováció segítségével képesek elérni – tette hozzá Julie Sweet, az Accenture Észak-Amerikáért felelős vezérigazgatója. „Kutatásunkból egyértelműen kiderül, hogy az innováció eléréséhez kulcsfontosságú a munkahelyi kultúrában rejlő lehetőségek kiaknázása a vállalat minden területén."
A 27 országban több mint 18 000 szakember megkérdezésével elvégzett globális kutatás szerint a legtöbb felsővezető egyetért abban, hogy folyamatos innovációra van szükség. 95% nélkülözhetetlennek tartja az innovációt a versenyképesség és az üzleti életképesség megőrzéséhez. Az egyenlőség kultúrája hatásosan ösztönzi az innovatív gondolkodásmódot, jobban, mint a szervezeteket egymástól megkülönböztető egyéb – például az iparági, az ország vagy a munkaerő demográfiai – jellemzői. A vizsgálati minta résztvevői nemtől, nemi identitástól, életkortól és etnikai hovatartozástól függetlenül innovatívabban gondolkodnak az egyenlőséget fontosnak tartó munkahelyeken.
Az idei kutatás arra is kitér, hogy az innovatív gondolkodásmód elősegítése szempontjából az egyenlőség kultúrájának megteremtését ösztönző három kategória közül az önálló munkavégzést támogató környezet a legfontosabb, ez utóbbi hat meghatározó területre vonatkozik: cél, önállóság, erőforrások, inspiráció, csapatmunka és kísérletezés. Minél nagyobb önállóságot biztosít egy munkahelyi környezet a dolgozóinak, annál magasabb az innovatív gondolkodásmód terén elért pontszám. Az Egyesült Államokban például az egyenlőség kultúráját határozottan érvényesítő munkahelyi környezet dolgozói hétszer nagyobb valószínűséggel mondták azt, hogy semmi nem akadályozza őket az innovációban (44%), szemben az egyenlőséget legkevésbé fontosnak tartó kultúrák dolgozóinak véleményével (6%).
Előfordulhat, hogy bizonyos innovációra motiváló tényezőket eltérően látnak a vezetők és a dolgozók – ezt a vállalatoknak fel kell ismerniük és meg kell szüntetni. Amíg globális szinten a felsővezetők 76%-a gondolja úgy, hogy minden feltételt biztosít a dolgozói innovációhoz, ezt csak a dolgozók 42%-a látja így. Például, a vezetők túlbecsülik a pénzügyi juttatás – mint motiváló tényező – jelentőségét, ugyanakkor az egyértelmű célmeghatározást ebből a szempontból kevésbé tartják fontosnak. Az egyenlőség kultúrájában az innovatív gondolkodásmódot támogató legfontosabb tényezők a releváns készségekre összpontosító oktatás, a rugalmas munkaszervezés és a munka-magánélet egyensúlyának tiszteletben tartása.
A sokszínűség egy kritikus elem, hiszen ez (pl. a sokszínű vezetői csapat és a nők-férfiak kiegyensúlyozott aránya) önmagában is jelentősen befolyásolhatja az innovatív gondolkodást. Az egyenlőség kultúrája nagyon fontos katalizátor, amely segítségével a vállalatok a legtöbbet hozhatják ki az innovációból. A kutatás megállapította, hogy az Egyesült Államokban a dolgozók innovatív gondolkodásmódja közel nyolcszor erősebb azoknál a vállalatokénál, ahol a sokszínűség az egyenlőség kultúrájával párosul, mint azoknál a cégeknél, ahol ez kevésbé jellemző.
A kutatásból az is kiderül, hogy a gazdasági háttérnek nagy jelentősége van, ugyanis a gyorsan növekvő gazdaságokban és azokban az országokban, ahol lendületesen nő a munkaerő termelékenysége az innovatívabb gondolkodásmód egyértelműen erősebb. A növekedési potenciál itt óriási! Az Accenture számításai szerint, ha minden országban sikerül 10%-kal erősíteni az innovatív gondolkodásmódot 10 év alatt akár 8 ezer milliárd dollárral is növekedhet a globális GDP.
„Az innováció ösztönzése szempontjából még soha nem volt ennyire fontos a munkahelyi egyenlőség megteremtése és erősítése” – jelentette ki Ellyn Shook, az Accenture HR vezérigazgató-helyettese. „Ha a munkavállalók érzik, hogy tartoznak valahova, és munkaadójuk elismeri az általuk hozzáadott értékeket, emellett fontosnak tartja egyedi látásmódjukat és az eltérő körülményeket is figyelembe veszi, akkor nagyobb valószínűséggel érnek el fejlődést."
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- Az üzleti felhasználók számára is a törött telefon jelenti az egyik legnagyobb kihívást
- Vodafone: Megkerülhetetlen az IoT a vállalatok szerint
- Online vásárlási szokásaink
- eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről
- Közeledik a „posztdigitális” korszak
- Nem a költségkeret szab határt a vállalatok zöld működésének
- Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon
- Felnőttekhez fordulnak a gyerekek a netes zaklatások miatt
- Fontos a munkavállalói adatok felelősségteljes kezelése
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.