Multinacionális vállalatoknál dolgoznának a HR szakos egyetemisták
Multinacionális vállalatoknál dolgoznának legszívesebben a HR szakos egyetemisták – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem legfrissebb kutatásából. A fiatalok többsége úgy gondolja, hogy a diploma kézhezvétele utáni három évben középvezetői pozícióig jut majd, és többször munkahelyet vált pályafutása során. A hallgatók azt is el tudják képzelni, hogy munkával töltött éveik során többször szakmát módosítsanak.
Saját emberi erőforrások (BSc) szakos hallgatói körében végzett felmérést a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU). A kutatást az intézmény által szervezett Next Gens Day 2019 HR szakmai napon végezték el, felmérve az egyetemisták munkaerőpiaci érvényesülésről alkotott véleményét. A válaszadók többsége (70%) már az egyetemi tanulmányai mellett is saját szakterületén dolgozik, így kézzelfogható tapasztalattal rendelkezik a munka világából.
A megkérdezettek 60 százaléka úgy gondolja, hogy a diploma kézhezvétele utáni 1-2 hónapon belül talál stabil munkahelyet, egyharmaduk szerint ehhez 3-6 hónapra lesz szükség. A megkérdezettek nagy többsége (80%) legszívesebben multinacionális vállalatnál dolgozna, de igen népszerűek a hazai nagyvállalatok (53%) és a saját vállalkozás indításának lehetősége (40%) is. Ezen irányú szándékaik komolyságát jelzi, hogy a megkérdezettek 11 százaléka saját vállalkozás vezetőjeként képzeli el magát 1-3 évvel a diploma kézhezvétele után. A lista végén a közszolgálati szervezetek állnak a megkérdezett hallgatók körében.
Az egyetemisták több mint fele úgy gondolja, hogy 1-3 év alatt középvezetői szintig juthat a ranglétrán, és csupán 2 százalékuk képzeli el szabadúszóként vagy digitális nomádként az életét. A hallgatók fele úgy gondolja, hogy egy hazai munkavállaló 6-10 év alatt elérheti karrierje csúcsát, és alig egytizedük gondolja úgy, hogy ehhez 15 évnél több időre van szükség.
A hallgatók közel fele számít arra, hogy munkával töltött évei alatt 1-3 alkalommal vált munkahelyet, 20 százalékuk szerint azonban ez akár 5-nél több alkalommal is megtörténhet. Csupán a tanulók 3 százaléka számít arra, hogy mindössze egyszer fog munkahelyet váltani aktív évei során. Bár a válaszadók 90 százaléka legszívesebben a saját szakjának megfelelő területen helyezkedne el, több mint 40 százalékuk azt is el tudja képzelni, hogy többször vált majd szakmát pályafutása során.
„A mostani egyetemisták nem tudják, hogy a tanult szakmájuk létezni fog-e 5-10 év múlva, ráadásul a pályaválasztás sem egyértelmű, hiszen csak Magyarországon 400 szak érhető el, nem beszélve a külföldi lehetőségekről. Aki most kezdi meg a tanulmányait, már nem egy életre választ szakmát” – mondta el az eseményen Megyeri Mirtill, a Zyntern.com társalapítója. „Ma Magyarországon csupán a munkavállalók 30 százaléka dolgozik eredeti végzettsége szerint.” Az előadó felhívta a figyelmet arra, hogy a PwC 2018-as kutatásának eredményei szerint a 2030-as évek közepére a jelenlegi munkahelyek 30 százaléka teljesen eltűnik majd, így a mai egyetemistáknak elsősorban saját készségeik fejlesztésére érdemes koncentrálniuk.
A METU szervezésében, az Aon Magyarország fő szakmai támogatásával megvalósult Next Gens Day 2019 tematikus HR-nap a szakma jövőjét és legégetőbb kérdéseit nyolc előadáson keresztül vette górcső alá. „Szakértőink olyan témákat vizsgáltak, mint a kapunyitási pánik, a HR szakma digitalizációja vagy a Z generáció integrációja a munkaerőpiacon. Hiszünk abban, hogy a hallgatók számára lépéselőnyt jelent, ha már tanulmányaik alatt is lehetőségük van megismerni a szakma kulcsszereplőit és találkozni a legfrissebb trendekkel” – mondta el Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország Talent Solutions vezetője.
A rendezvény második felében a METU emberi erőforrások szakos (BSc) hallgatói számára a hazai felsőoktatásban rendkívülinek számító lehetőség is megnyílt. Az egyetem és a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) magyar tagozata által februárban kötött megállapodás részeként ekkor vette kezdetét a „Next Gens – közösen a jövő HR generációiért” program, melynek keretében 66 egyetemista 6 alkalmas egyéni, a pályakezdésükhöz támogatást nyújtó coaching folyamatban vehet részt. A program eszmei értéke megközelíti a 6 millió forintot, ami egyben azt is jelenti, hogy ez az elmúlt évek egyik legnagyobb ilyen jellegű kezdeményezése Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- 2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!
- A menedzsereknek leáldozott, a mozgósító vezetőké a jövő
- Global Data Protection Index: Hogy vagy, adatvédelem?
- Honor kutatás az AI nyomában
- A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását
- Az irodai dolgozók 82%-a naponta fél órát tölt információkereséssel
- A vállalaton belüli egyenlőség a munkahelyi innováció katalizátora
- Idén is sikeres volt az Óbudai Állásbörze
- Az üzleti felhasználók számára is a törött telefon jelenti az egyik legnagyobb kihívást
- Vodafone: Megkerülhetetlen az IoT a vállalatok szerint
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.