Jog és digitalizáció: az online ügyletek kockázatai
Teljesen kiállják-e a jogi próbát az elektronikus térben megkötött tranzakcióink? Jogi szempontból is biztonságosnak számítanak azok a ma már mindennaposnak számító ügyletek, amelyek a jelenleg elérhető digitális azonosítás mellett jönnek létre? Megtörtént-e a jogi világ digitalizációja? Kiváltható-e az írásbeliség követelménye? Értik-e egymást az informatikusok és a jogászok? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a május 16-án a Microsoft Magyarország székházában megrendezendő LegalTech konferencia.
Bíróság, jogi képviselő, szerződéskötés – csak néhány olyan jogi fogalom, amelynek hallatán még ma is papír alapú dokumentumok tömkelege, pecsétek garmadája, szárazbélyegzők és nemzeti trikolór szalagátkötések jutnak az átlagember eszébe. Ugyanakkor a digitális térben már bárki köthet komoly jelentőségű szerződéseket akár egyetlen okostelefonnal – egyre többen kötnek így biztosítást, előfizetést, vagy éppen így adnak megbízást egy üzletkötőnek. Kérdés, mennyire állják ki a jogszerűség próbáját az ilyen konstrukciók?
Több más fontos digitális jogi kérdés mellett erre is keresi a választ a 2019. május 16-án a LegalTech digitális jogi konferencia, a Microsoft Magyarország székházában. Vezető informatikai és jogi szakemberek segítségével a konferencián azt is megvitatják a szakemberek, hogy hol tart jelenleg a jogi terület digitalizációja. Hiszen számos informatikai fejlesztés zajlik hazánkban és világszerte, amely modernizálja a papír alapú folyamatokat. Ugyanakkor nem minden megoldás képes arra, hogy jogi erőt is hordozzon, azaz, hogy kiváltsa az írásbeliség ősi követelményét, amelyre több száz éve tradicionálisan épül a jogi világ. Ennek elsődleges oka a jogi irodák, a törvényhozás és az informatikai fejlesztéssel foglalkozók kommunikációjának hiánya. A konferencia hitvallása, hogy szinergiát hozzon létre a jogászok és informatikusok között.
Az első magyarországi LegalTech konferencia megálmodója Hortobágyi Ágoston, a BIDITA (Biztonságos Digitális Társadalomért Egyesület) alapító elnöke. A rendezvényen felszólal Bóna Ákos, Magyarország Digitális Nagykövete – a jogászokon kívül a releváns informatikai cégek vezetői jó példaként hozható megoldásokat is bemutatnak, mint amilyen a BIDITA DOQdrive és DigiPol megoldásai. Bemutatkozik egy speciális LegalTech megoldás, mely egy mobilapplikáció segítségével kiváltja az írásbeliség követelményét. A Microsoft Magyarországtól Baja Márk jogi igazgató és Kovács Zoltán, a Microsoft Magyarország biztonsági megoldásszakértője ad elő.
Olyan izgalmas témák is előkerülnek az előadásokon, mint például mit lát egy átlagemberről az adóhivatal, vagy éppen, hogy hol vannak a kockázatai a mesterséges intelligencia beépülésének a pénzügyi felügyelet folyamataiba? A konferenciához kapcsolódó kerekasztal beszélgetés témája a fogyasztóvédelem szerepe lesz a digitalizáció korában.
A konferenciáról további információ itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
- Miként veszélyeztetheti a digitalizáció a demokráciát?
- Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
- Felnőttekhez fordulnak a gyerekek a netes zaklatások miatt
- A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
- Folyamatosan bővül a párizsi kiberbiztonsági kezdeményezés, a Paris Call
- Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció
- 300 forintért Microsoft Office - átverés az eBay-en
- WITSEC IT-Biztonsági Konferencia nem kizárólag hölgyeknek
- Ignite 2018 bejelentések
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik. Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.