IAB Europe: Május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz

forrás: Prím Online, 2019. május 14. 13:31

Az IAB Europe bejelentette a Transparency & Consent Framework (TCF) új, 2.0-s változatát, melynek használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. Az IAB Europe a friss változat bevezetését megelőzően, május 25-ig várja minden érintettől a szakmai észrevételeket, javaslatokat az új verzióval kapcsolatban. 

Az IAB Europe 2018 tavaszán publikálta a Transparency & Consent Framework (TCF) első változatát, kifejezetten azzal a céllal, hogy egy egységesen használható rendszerrel megkönnyítse a GDPR és az ePD gyakorlati alkalmazását a digitális hirdetési lánc minden szereplője számára. A TCF lényege, hogy a személyi adatok kezelésének, felhasználásának teljes folyamata az összes érintettnek egyértelmű és átlátható legyen. A megoldáshoz azóta már több százan csatlakoztak: kiadók, hirdetők, ügynökségek, technológiai cégek és Consent Management Platformok (CMP). 

 

A TCF 2.0-t az elmúlt egy év tapasztalatai és a beérkezett visszajelzések alapján fejlesztették ki, beleértve az EU tagállamok adatvédelmi hatóságaitól kapott észrevételeket. Az új verzió még nagyobb kontrollt nyújt: például a felhasználók az eddiginél pontosabban meghatározhatják, mire és hogyan használhatják adataikat, továbbá probléma esetén közvetlenül a platformon keresztül jelezhetik, ha kifogásolják valamelyik adatkezelő gyakorlatát. A kiadók pedig ezentúl akár technológiai partnerenként egyedi beállításokat határozhatnak meg.

 

A GDPR egyik legfőbb alapelve, hogy egy weboldal látogatójának aktívan beleegyezést (consent) kell adnia adatai kezeléséhez. Ez a beleegyezés csak akkor érvényes, ha önként adták, specifikus, és előtte az adott személy megkapta a megfelelő, egyértelmű tájékoztatást. Ami a specifikusságot illeti, a TCF 2.0-ban 5-ről 10-re növelték az alapvető adatfeldolgozási célok számát, és ezen kívül még több különleges eset is bekerült a megoldásba. Pontosították és könnyebben kezelhetővé tették a „jogos érdekből” történő adatkezelést, és az ezzel kapcsolatos vétó benyújtását is.

 

„A TCF 2.0 jelentős átalakítást követően született meg, különösen a prémium médiatulajdonosok és a technológiai szakértők tanácsai alapján. Az új megoldás szorosan illeszkedik a piac szabályozóinak egyre alaposabb elvárásaihoz – hiszen az ő bevonásukkal készült. Éppen ezért nem bánjuk, hogy ilyen sok időt szántunk rá, mert a célunk az volt, hogy a lehető legtöbb visszajelzést tudjuk beépíteni. Érdeklődve várjuk minden szakterület véleményét a következő hetekben” - jelentette ki Townsend Feehan, az IAB Europe ügyvezetője.

 

A szakmai észrevételek benyújtásával kapcsolatos minden gyakorlati tudnivaló az IAB Europe honlapján érhető el.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59