További 50 fővel növeli létszámát az idei évben pécsi IT-központjában az ALDI
Új épületbe költözött az ALDI informatikai támogatási központja Pécsett, ezzel párhuzamosan pedig újabb szolgáltatásokat nyújt a pécsi részleg az európai ALDI-hálózat tagjainak. A profilbővítés következtében számos új munkahelyet hoz létre a baranyai megyeszékhelyen a vállalat.
Immár hat éve, hogy Biatorbágyon 2013 januárjában megkezdte működését az ALDI Dél vállalatcsoport európai üzleteinek informatikai támogatását végző IT-központ. A magyarországi áruházakat üzemeltető ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. keretén belül létrehozott osztály működésének kezdetén magyar, német és angol nyelven nyújtott első szintű, úgynevezett first-level informatikai támogatást mintegy 3300 európai ALDI-üzletnek. Az osztály által nyújtott szolgáltatás az áruházak rendeltetésszerű működéséhez szükséges informatikai berendezésekre és alkalmazásokra terjedt ki.
2018-ban újabb mérföldkőhöz érkezett az IT-részleg, hiszen önálló cégbe, az ALDI International IT Services Kft.-be (ALDI IIT) szervezte a vállalat ezt a szolgáltatást, és ezzel párhuzamosan a biatorbágyi egység mellett Pécsett is szolgáltató központot nyitott a cég. Az ALDI IIT Magyarországról támogatja többek közt az ALDI Dél vállalatcsoport új informatikai rendszerének üzemeltetését és biztosítja mintegy 3800 európai ALDI-üzlet informatikai rendszerének zavartalan működését. A vállalat szakemberei a magyar mellett német, angol, olasz, szlovén és francia nyelvterületű országoknak nyújtanak támogatást.
2019-ben további fejlesztést hajt végre a vállalat: bővíti az ALDI-n belül nyújtott szolgáltatások portfólióját, és az európai üzlethálózat informatikai rendszerének támogatása mellett immár 55 logisztikai központ és igazgatási irodaház IT-rendszerének is támogatási szolgáltatást nyújt. Emellett a vállalat bizonyos informatikai rendszereinek monitoring tevékenységét is a pécsi központ végzi.
A most felvett tevékenységi körökhöz új, a korábbinál lényegesen nagyobb ingatlanba költözött áprilisban a pécsi központ, amelyet az önkormányzattól bérel a vállalat. Ezzel párhuzamosan az eredeti tervhez képest 50%-kal növeli létszámát Pécsett a cég és még ebben az évben 50 fő felvételét tervezi. A szolgáltatások bővítése magával vonja azt is, hogy újabb pozíciók válnak elérhetővé a pécsi és környékbeli munkavállalók számára: az IT service desk agentek mellett operátorokat és csoportvezetőket is keres a vállalat a baranyai központba.
„Az ALDI International IT Services Kft. számára rendkívüli elismerés, hogy az ALDI Dél vállalatcsoport a magyarországi céget bízta meg újabb informatikai szolgáltatások ellátásával. Az általunk nyújtott IT-szolgáltatások színvonala a kontinens számos országában kapott elismerést. A baranyai megyeszékhely bővítése mellett szól a támogató befektetői környezet és a nyitott, agilis, több nyelven beszélő munkaerő is” – mondta Hidvéghy Zoltán, az ALDI International IT Services Kft. egyik ügyvezető igazgatója.
Decsi István, Pécs alpolgármestere úgy fogalmazott: „Pécs évekkel ezelőtt szélesre tárta kapuit azok előtt a vállalkozások előtt, amelyek egyrészt fiatal, jól képzett munkaerő számára teremtenek lehetőségeket, másrészt hosszú távon gondolkodnak Pécsett.” Mint fogalmazott, „az ALDI elképzelései hajszálpontosan találkoztak ezekkel az törekvésekkel. A cég új informatikai támogatási központjának kialakítását ezért is támogatta a megyeszékhely önkormányzata.”
„Pécs számára kiemelten fontos a képzett fiatalok helyben tartása, hiszen ők jelentik a jövőt, külön öröm, hogy szép számmal akadnak olyan vállalatok - mint most az ALDI – amelyek hasonlóképpen gondolkodnak” – mondta az alpolgármester. „Az önkormányzat természetesen különböző formákban támogatja is a város céljaival összhangban tervező foglalkoztatókat.” – tette hozzá.
Nyílt nap június 4-én
A pécsi iroda örömmel várja az emelt felhasználói szintű informatikai ismeretekkel és folyékony idegennyelv-tudással rendelkező pályázók jelentkezését. Az ALDI június 4-én nyílt napot tart az új pécsi irodában, amelyen regisztráció után lehet részt venni: az érdeklődők bepillantást nyerhetnek a munkafolyamatokba, az itt dolgozók mindennapjaiba. Részletek a https://www.facebook.com/events/660484787745247/ linken találhatók.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell Technologies Unified Workspace forradalmasítja a munkamódszereket
- A lányok is lehetnek sikeres fejlesztők!
- Jól jönne a nőies megközelítés az informatikában – Lányok Napja a DXC-nél
- Magyar üzleti megoldás orvosolhatja az IT szakemberhiányt
- Nevet és arculatot vált a vállalatirányítási rendszerek szakértője
- Mozgásban, megállás nélkül: a „nonstop IT” öt alapköve
- Alice szerint az IT igenis lányos szakma
- Van egy ember a cégnél, akit ritkán látni, de ha baj van, azonnal hívhatjuk
- Erős éve lesz az informatikai szektornak
- Mivel nyerhető meg az informatikai háború?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.