Crunch 2019: Három napig adatnagyhatalom lesz Budapest
Idén ötödszörre rendezi meg a Prezi és az IBM Budapest Lab két egyedülálló régiós fesztiválját, a Crunch és az Amuse konferenciákat, ahol olyan nagy, nemzetközi adatvezérelt cégek szakemberei árulnak el kulisszatitkokat, mint a Facebook, a LinkedIn, vagy a Riot Games. Az UX és data kettős konferencia nem csak a szakembereknek szól, hiszen minden sikeres cég - a startupoktól a nagyvállalatokig - adattal dolgozik.
Netflix, Facebook, Linkedin, Shopify - csak néhány azok közül a technológiai világcégek közül, akiknek vezető mérnökei, szakértői bepillantást engednek abba, hogy mi a titka egy sikeres, adatvezérelt vállalkozásnak. Minderre a Prezi és az IBM Budapest Lab által megrendezett Crunch (data) és Amuse (UX) konferenciákon kerül sor október 16-18. között a Vasúttörténeti Parkban, ahová idén is mintegy 1400 látogatót várnak a régióból.
A Crunch konferencia elsősorban azoknak a cégvezetőknek, adatmérnököknek, termékmenedzsereknek szól, akik vállalkozásukat a legfejlettebb, adatvezérelt módszerekre és technológiákra szeretnék felépíteni, de érdekes azoknak is, akik a legnagyobb Big Data szakértőktől szeretnének tanulni, fortélyokat ellesni, vagy inspirálódni.
Mi alapján priorizál a Facebook hírfolyama? - többek között erről beszél majd Láda Ákos, a Facebook adatelemző menedzsere, aki a közösségi oldal hírfolyamának algoritmusán dolgozik. Az üzenőfali bejegyzések rangsorolásánál négy tényezőt vesznek figyelembe, többek között azt is, hogy várhatóan mennyire fogja a felhasználó kommentelni azt. Az előadásból kiderül majd, hogy a négy elem hogyan illeszkedik egymáshoz.
A díjnyertes fejlesztő, big data tanácsadó, Michelle Ufford, a Netflix szakembereként enged bepillantást a világ egyik legsikeresebb adatvezérelt vállalatának színfalai mögé. Esettanulmányként a Jupyter Notebookról is beszél majd. A konferencia 23 előadásában többek között szó lesz még a Linkedin által kezelt többmilliós adathalmaz evolúciójáról, vagy a Riot Games játékfejlesztési rejtelmeiről is.
A User Experience-re fókuszáló Amuse a terméktervezésen és felhasználói kutatásokon túl valamennyi olyan témát érinti, amely 2019-ben releváns lehet egy designernek vagy terméktervező csapatnak. Josh Clark nyitóelőadásában a mesterséges intelligencián alapuló termékek tervezésével és az ezzel kapcsolatos kihívásokkal foglakozik majd, de a rendezvény kiemelt témája lesz az etika is, azaz hogy a technológia milyen hatást gyakorol az érzelmekre, és mi a designerek ehhez kapcsolódó felelőssége.
A két konferencián a közönség inspirációt, rögtön alkalmazható tudást, gyakorlatot és értékes kapcsolatokat szerezhet. Ezért az eseményt nem csak szoftvermérnököknek, adatelemzőknek és designereknek lesz hasznos, hanem termékfejlesztők, marketingesek és C-szintű döntéshozók számára is. A kettős konferencia egy workshop-nappal kezdődik, ahol különböző gyakorlati tudnivalókat osztanak meg az előadók az adatelemzési módszerekről, programnyelvekről.
A Crunch részletes programja itt érhető el, jegyek pedig itt vásárolhatóak.
Az Amuse részletes programja itt érhető el, jegyek pedig itt vásárolhatóak.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- 36 éves hazai vállalat az új BÉT50-ben
- Ez már a huszadik Internet Hungary - talán ez lesz a legjátékosabb
- Kapitalizmus, demokrácia, haladás avagy mi mindent lehet kiolvasni a technológiai újsonságokból?
- Az intelligens vállalat – konferencia
- Nemzetközi konferenciával ünnepli a Puli a Holdra szállás 50. évfordulóját
- A Novathon konferenciára jön az Apple társalapítója
- Új SUSE Linux Enterprise: híd a régi és az új technológiák között
- Munkába állnak a programozó anyukák - végzett az első évfolyam
- A Fujitsu bemutatja, hogyan tágítja tovább a mélytanulás és a mesterséges intelligencia határait
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR Magic 7 széria már deepfake felismerő technológiával és AI asszisztenssel érkezik
Szeptember 6-án Berlinben, az IFA 2024 hivatalos megnyitóján Kai Wegner, Berlin polgármestere meglátogatta a HONOR standját, ahol megtekinthette a világ első készülékre telepített AI Deepfake felismerő technológiájának. A rendszer lényege, hogy automatikusan és intelligensen felismeri a hamis, kreált vagy mesterségesen elváltoztatott emberi arcokat. George Zhao, a HONOR vezérigazgatója azt is elárulta, hogy a HONOR Magic 7 széria már rendelkezni fog ezzel a technológiával.
Adatvezérelt, AI-alapú ügyfélélmény és döntéshozatal: a GBS jövője
Hazánkban több, mint 200 üzleti szolgáltató központ működik, amelyekkel szemben folyamatos elvárás az innováció az anyacégek részéről. A magas követelményeknek való megfelelés érdekében e cégek számára elsődleges fontosságú az olyan új technológiák gyors és hatékony adaptációja, mint a mesterséges intelligencia (AI – artificial intelligence) – a Deloitte szakértői szerint.
Kiváló magyar eredmény a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián
Négy magyar diák képviselte hazánkat a szeptember 1-8. között Egyiptomban zajlott Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI), ami a legrangosabb informatikai világverseny a középiskolás korosztály számára. A magyar fiatal tehetségek egy arany- és egy ezüstérmet szereztek, egyikük pedig dicséretben részesült. A diákolimpikonok a Neumann Társaság tehetséggondozási programja keretében, az ELTE Informatikai Karának együttműködésével készültek fel a versenyre.
Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van. Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője szerint ugyanis ma már szinte minden üzleti igény valamilyen IT megoldást kíván.
Nem féltik az állásukat a ChatGPT-től a magyar újság- és szövegírók
A mesterséges intelligencia hatékonyabbá és könnyebbé teszi a munkájukat, de a szakmájukat a következő években nem tartják teljesen helyettesíthetőnek vele – ez a megkérdezett magyar szövegírók és újságírók általános vélekedése a Corvinus egyetem friss kutatása szerint. A válaszadók önbizalma erős, alkalmazkodóképesebbnek tartják magukat másoknál a területükön.