Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei
A Huawei Technologies ismertette európai mesterséges intelligencia (MI) programját a Huawei Eco-Connect Europe 2019 konferencián, és bejelentette, hogy százmillió eurót fektet be az MI-iparágba Európában a következő öt évben. A program új fejezetet nyithat az európai mesterséges intelligencia iparág történetében.
„A Huawei elkötelezett az európai mesterséges intelligencia (angolul AI, Artifical Intelligence) iparág fejlesztése mellett, amely lehetővé teszi a vállalatok és egyéni fejlesztők számára, hogy az Ascend AI termékeit technológiai és üzleti innovációra használják. A következő öt évben a Huawei 100 millió euró befektetését tervezi az európai AI ökoszisztéma programba, amely iparági szervezeteknek, 200 ezer fejlesztőnek, 500 független szoftver kereskedő (ISV) partnernek, 50 egyetemnek és kutatási intézménynek segít majd az innováció fejlesztésében”, mondta Jiang Tao, az Intelligent Computing üzletág alelnöke.
A Huawei mesterséges intelligencia programja, az AI Ecosystem Program négy kezdeményezésen alapszik. A vállalat először a Huawei partnerekkel közösen dolgozik az európai MI-iparág fejlesztésén, kulcsszervezetekkel működik majd együtt három fontos területen:
- AI-etikai- és biztonsági szabályozások és szabványok fejlesztése terén az Európai Távközlési Szabványosítási Intézettel (ETSI),
- az európai AI Public-Private Partnership (PPP), és ezáltal az AI-kutatások és a vertikális iparági fejlődés elősegítése terén a Big Data Value Association-nel,
- az európai AI egyetemi ökoszisztéma gondozása területén pedig olyan szervezetekkel közösen dolgozik, mint például a Falling Walls Foundation.
A Huawei továbbá közös megoldásokat fejleszt ISV partnereivel. A müncheni és párizsi OpenLabs intézmények olyan AI-képességi központok, amelyek támogatják az ISV partnereket a hardver, a fejlesztés és hordozás, valamint a közös marketing területein.
Harmadszor, a Huawei offline technológiai és fejlesztői versenyeket szervez, valamint technológiai támogatást nyújt a fejlesztők számára. Emellett a Huawei AI-képzéseket és tananyagokat biztosít partnereinek, valamint közös kutatóközpontokat hoz létre Európában. Az egyetemek számára tervezett AI-tanfolyamok az alapvető AI-elméletet, az Ascend- és a mainstream keretfejlesztést, valamint az Ascend szoftverarchitektúrát és fejlesztéseket foglalják magukban. A vállalat négy tananyagot jövőre tervez bemutatni, melyek az Ascend fejlesztésekről szólnak majd. A Huawei továbbá algoritmus- és alapvető alkalmazásfejlesztéssel foglalkozó közös kutatóközpontokat hoz létre azokkal az egyetemekkel és kutatóintézményekkel, melyekkel partnerségi kapcsolatban áll.
Kapcsolódó cikkek
- Az új családtag a mesterséges intelligencia
- Negyedével nőtt a Huawei árbevétele a harmadik negyedévben
- Magyar KKV világsikere: forradalmian új hatékonyság a mobil térképezésben
- A rugalmas munkavégzéstől a mesterséges intelligenciáig
- Mesterséges intelligenciára épülő számítástechnikai erőmű
- Mesterséges intelligencia a kamerákban
- A jövőben robotok is vizsgálhatják a tőzsdei cégek teljesítményét
- A mesterséges intelligencia a HR-t is átalakítja
- Mesterséges intelligencia a közoktatásban
- Az LG új AI-megoldásával a háztartási gépek maguk adnak tanácsot arról, hogyan érdemes használni őket
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.