Kincset ér az AI

forrás: Prím Online, 2019. november 25. 14:48

A piaci szereplők 65 százaléka bevétel-növekedésre használja a mesterséges intelligenciát (AI). 57 százalékuk az ügyfélkapcsolatok megerősítésére alkalmazza, 56 százalék pedig költségcsökkentési szándékkal építette be a folyamataiba. 52 százalékuk azt várja, hogy jobbá tegye általa az ügyfélélményeket, emellett 51 százalék a sales stratégiáját kívánja fejleszteni segítségével. Továbbá 50 százalék a versenyképesség növelése miatt vonta be szervezetébe, 47 százalék pedig a marketing stratégia javítása érdekében, illetve egyfajta okos előrejelző eszközt lát benne, derül ki az ügyféligények felmérésére és riportolására specializálódott Insights csoport, az e-kereskedelem meghatározó piaci szereplője, a B2B és a Liferay közös, 2019-ben elkészült Online Riportjából. A tanulmány arra kereste a választ, hogy a B2B szegmensben tevékenykedő vállalatok az AI-t felhasználva hogyan alakítják át üzleti stratégiájukat az ügyfélkapcsolatok erősítése érdekében, magyarázza Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.

“Az eredmények látványosan mutatják, hogy a digitális világ milyen mértékben változtatja meg a vállalatok működési stratégiáját. De a tanulmány rámutat arra a problémára is, hogy a B2B szegmensben tevékenykedő cégek legtöbbje elismeri ugyan, hogy az AI technológia segítségével könnyebben megismerhetőek az ügyfelek különböző igényei, és ezáltal pontosabban alakíthatóak a szolgáltatások, ennek ellenére a legtöbb társaság még mindig a kutatás vagy a tervezés fázisában tart” - hívja fel a figyelmet Balogh Zsolt. “Szerencsére nagy arányban találhatóak jó példák is, hiszen arra a kérdésre, hogy “Milyen mértékben vált a mesterséges intelligencia a vállalat alapvető részévé?”, a tanulmányban szereplő vállalatok alig több mint egyharmada (38%) válaszolta azt, hogy már nemcsak egyszerűen beépítette az AI-t az ügyfélélmény kezelésébe, hanem alkalmazza is, például a készlet-számításokban és a vevői kapcsolattartáshoz” - teszi hozzá Balogh Zsolt.

 

“Mivel egyre több cégnél az új ügyfélélményekre (CX) kialakított szolgáltatások integrálásának különféle lehetőségeit kutatják, az AI elkerülhetetlenül a hosszú távú innovációs stratégia részévé válik a legtöbb, ha nem mindegyik vállalat számára a B2B szegmensben” - emeli ki Balogh Zsolt. Ezt támasztja alá, hogy a válaszadók körülbelül egynegyede (24%) állítja, hogy a mesterséges intelligencia folyamatokba való adoptálása már megtörtént, és sikeresnek mondható. “Ez azt jelenti, hogy a vállalatok jelentős része már elindult a mesterséges intelligencia üzleti alkalmazásában” - vélekedik Balogh Zsolt.

 

Az ügyfélélmények felhasználása az ügyfelekért

Általánosságban elmondható, hogy a B2B szegmensben tevékenykedő vállalatok eredményesebbek akarnak lenni az ügyfélélmények fejlesztésében, és ehhez mind a szolgáltatási kapacitásaikat, mind a termékekkel kapcsolatos tapasztalataikat fel kívánják használni az ügyfelek elkötelezettségének javításának érdekében. A válaszadók több mint a fele egyetértett abban, hogy az ügyféltapasztalatok javításához hatékonyabb módszer az intelligens technológiák felhasználása, mintsem hogy emberi erőforrásokat alkalmazzanak erre a feladatra. 

 

A tendencia szerint, egyre több vállalat fektet be olyan interaktív termékekbe, amely segítségével növelhető az ügyfélélmény, s rajta keresztül az értékesítés is. Ezeknél a vállalatoknál a mesterséges intelligencia már hatékony eszközzé vált, hiszen segítségével intelligens iterakciókat képesek tárolni a felhasználók viselkedéséről. “A válaszadók mintegy egyharmada (37%) felismerte már a mesterséges intelligencia leghatékonyabb felhasználási lehetőségeit és sikeresen végrehajtotta a fejlesztéseket is, s hozzávetőlegesen 34 százalékuk dolgozott már ki ütemtervet az üzleti lehetőségek felmérésére” - sorolja Balogh Zsolt.

 

A mesterséges intelligencián alapuló adatközpontú, ügyfélszokásokat összegyűjtő és elemző technológiák segítségével a gyártás és termékfejlesztés területén tevékenykedő vállalkozások nemcsak növelhetik hatékonyságukat és bevételeiket, illetve közelebb kerülhetnek ügyfeleikhez, hanem olyan piaci előnyhöz is juthatnak, amelyekkel megelőzhetik versenytársaikat. A testreszabott szolgáltatások ugyanis kincset érnek a digitalizált gazdaságban, teszi hozzá Balogh Zsolt.  

 

A felmérésről

Az ügyféligények felmérésére és riportolására specializálódott Insights csoport, az e-kereskedelem meghatározó piaci szereplője, a B2B és a Liferay közös, 2019-ben elkészült Online Riportjában a B2B területen tevékenykedő gyártó cégek (53%) és disztribútorok (39%) képviselőit, cégvezetőket, marketing és adatelemző szakembereket kérdeztek. 

 

A válaszadó cégek 38 százalékának éves bevétele több mint 500 millió dollár, 26 százalékuk közepes piaci társaság (100 millió - 500 millió dolláros éves bevétellel). A fennmaradó 36% százalék olyan kkv, amelynek éves bevétele kevesebb, mint 100 millió dollár.

 

Célkitűzések a mesterséges intelligencia segítségével (%)

 

Forrás: B2B-Insights-Liferay Online Riport (2019)

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Adatok, adatbázisok a háborús bűnökről

A háborús bűncselekmények bizonyítékainak megőrzése és kezelése kulcsfontosságú az igazságszolgáltatás számára, különösen az olyan konfliktusok esetében, mint az Ukrajnában zajló háború. Az Eurojust, az Európai Unió igazságügyi együttműködési ügynöksége, jelentős lépéseket tett ezen bizonyítékok összegyűjtése és megőrzése érdekében, ugyanakkor szükség lenne a közösségi platformok törölt adataira is.

2025. március 21. 16:49

Új raktárnyitásával a Prologis átlépte az 5 millió m²-t a közép-európai piacon

A Prologis, a logisztikai ingatlanok globális piacvezetője, közép-európai portfóliójában meghaladta az 5 millió m²-nyi modern raktárterületet. A lengyelországi Prologis Park Ruda Śląskában található új, 37 000 m²-es raktár megnyitásával a vállalat sikeresen átlépte ezt a határt a régiós portfóliójában.

2025. március 21. 16:20

Pécsett folytatódott a HR Fest: A régió munkaerőpiaci kihívásai és lehetőségei

Március 20-án Pécsett folytatódott a HR Fest, az ország egyik legnépszerűbb HR rendezvénysorozata, amely ezúttal a dél-dunántúli régió munkaerőpiaci kihívásaira összpontosított. Az egész napos eseményen neves szakértők osztották meg tudásukat, miközben a helyi gazdasági szereplők a fiatal munkaerő megtartása és a beruházások ösztönzése érdekében folytattak eszmecserét. A rendezvényen szó esett a British American Tobacco pécsi beruházásáról, valamint a helyi kis- és középvállalkozások növekedési lehetőségeiről is.

2025. március 21. 13:02

Humanoid robotok, Nobel-díj és MI-orvosok: Mi vár ránk a következő évtizedekben?

Ha valakinek rendelkezésére áll 12–14 millió forint, januártól Magyarországon is megvásárolhat egy humanoid robotot. De mit gondolnak a magyarok a technológiai újítások, különösen a mesterséges intelligencia (MI) kapcsán? Elképzelhető-e, hogy a jövőben egy robot nyeri az aranyérmet valamelyik olimpiai sportágban? Vagy akár egy MI nyeri el a Nobel-díjat? Hajlandóak lennének-e MI-orvossal vagy MI-ügyvéddel konzultálni? A legfrissebb nemzetközi kutatás eredményeit most megosztjuk.

2025. március 21. 09:57

A Wolt és a Yettel együttműködése: Mobiltelefonok és tartozékok egy kattintásra

A Yettel új értékesítési csatornát nyitott: elsőként a hazai mobilszolgáltatók közül a Wolt alkalmazásán keresztül is rendelhetők feltöltőkártyás mobiltelefonok, SIM-kártyák és különféle tartozékok a Yettel üzletekből.

2025. március 20. 19:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01