Az álláshirdetések kora letűnni látszik

forrás: Prím Online, 2019. december 13. 10:26

Általánosságban minden az online felületek és a teljes digitalizáció felé tart – ez viszont sokszor problémát jelenthet a munkaerőpiacon, főleg a tehetségek felkutatásában. A HR-esek által megírt, releváns információkat nem mindig tartalmazó álláshirdetések között könnyű összezavarodni az online platformokon, a rátermett fiatalok pedig hamar elvesztik érdeklődésüket egy cég iránt, mivel a hirdetés nem mutatja be a belső folyamatokat, a cég értékeit, az általuk használt technológiák sokszínű palettáját, és a vállalkozás vízióit sem. Az alternatív toborzási eszközök erre kínálnak megoldást – ám óvatosan kell velük bánni.

 

Az online álláshirdető felületek hibái

Az online felületek sokszor személytelenek, általuk a munkakereső nem ismerheti meg azokat, akikkel nap, mint nap dolgozhatna és nem tudja átérezni a munkahely légkörét sem. Erre kitűnő megoldás lehet az alternatív recruitment eszközök használata. Az országunkban is egyre népszerűbb megoldások között léteznek nagyon etikátlan, akár törvénybe ütköző módszerek is!

 

Alternatív toborzási eszközök

Rengeteg alternatív toborzási eszköz létezik, melyek segítségével a cégek igazi tehetségeket szerezhetnek, akik nem csak jó dolgozók, de lojálisak is: hiszen az alternatív toborzás lényege, hogy munkavállalás előtt a jelölt meg tudja ismerni a céget, annak folyamatait, dolgozóit. 

 

1. A saját kapcsolatrendszer használata

Ki ne akarna a barátjával, vagy régi jó ismerősével dolgozni? A cégek egyre gyakrabban kérik a HR-eseket, hogy ajánlják a munkalehetőséget megbízható, jól ismert embereknek. Az alkalmazott, vagy akár a vezető ismerősei sokkal mélyrehatóbban ismerhetik meg a céget egy-egy kötetlen baráti beszélgetés alkalmával. A gyakorlatban ez nem működik túl jól, hiszen a munkahelyi konfliktusok sokkal inkább érzelemmel teltek az olyanok között, akik régóta ismerik egymást, így a megoldás is több időbe és energiába kerülhet.

 

2. Az etikátlan „munkaerő-lopás”

A legjobban a konkurencia ismeri a cégedet. Gondoljunk csak bele: a szabadpiaci versenyben való túlélés kulcseleme, hogy ismerjük az ellenfeleinket. Alternatív ez a módszer, hiszen a vetélytárs cég dolgozója már találkozott cégünkkel, talán még érdeklődést is mutat. Jól hangzik tehát, hogy az új dolgozóval akár titkos információkhoz is juthatunk a másik cég belső folyamatairól, amivel óriási előnyre tehetünk szert. Az etikátlan módszer azonban könnyen cégünk rovására válhat, ha köztudottá válik, hogy kicsit a konkurens cég fizetése fölé ígérve próbálunk munkaerőt szerezni, titkos információt remélve.

 

3. Az unalmas állásbörzék

Mindenki ismeri az állásbörzék lényegét: a cégek felsorolják a náluk való munkavégzés számtalan előnyét, az álláskeresők pedig igyekeznek minél inkább megismerni a nekik érdekes cégeket. Az átlagos állásbörzék azonban sosem túl sikeresek: itt is megvan a távolság a cég magja és az álláskereső között.

 

A prospektusok osztása és a prezentációk megtartása helyett létezik egy hatékony megoldás: a valódi, személyes interaktivitás bevezetése. Ilyenek például az egyre népszerűbb hackathon-ok (hacking + marathon). A munkakeresők együtt dolgozhatnak a leendő munkatársaikkal, találkozhatnak a vezető fejlesztőkkel, és mélyrehatóan láthatnak bele minden őket érintő tényezőbe.

 

„A hagyományos online felületeken elvész az emberközeliség, a munkakeresők érdeklődése egy cég iránt pedig hamar köddé válik, ha mindenütt csak a sablonszöveget látják. A mi alternatív, offline platformjainkon megoldást kínálunk erre a nehézségre. 

A munkakereső és a munkáltató közös érdeke, hogy a munkaviszony megkezdése előtt egy csapatban dolgozzanak különböző feladatokon, ezzel megismerve egymást.” – mondta el Gedai Bence, a magyar hackathon-állásbörzéket szervező Tech Embassy ügyvezetője.

 

A következő rendezvényük egy jövő tavasszal megrendezett alternatív, IT-specifikus állásbörze lesz, ahol újra többszáz fejlesztő találhatja meg álmai munkahelyét.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Terjednek az alacsony kódú technológiák

Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat. 

2024. április 17. 10:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09