Koronavírus járvánnyal kapcsolatos intézkedések az online értékesítésben

forrás: Prím Online, 2020. március 23. 14:01

Az Ecommerce Hungary, mint szakmai szövetség lehetőségeihez képest igyekszik segíteni az online kereskedelemben érdekelt cégeknek, valamint hiteles tájékoztatást nyújtani a járvány terjedésének megelőzésével kapcsolatos teendőkről, intézkedésekről. Ezen kívül több más a kereskedelemben érdekelt szervezettel együtt, az MKIK-val együttműködve a kiskereskedelem zavartalan működését segítő munkacsoport tagja, mely társaság közvetlen javaslatokat tesz a kormányzati döntéshozók felé.

A magyar kormány Operatív Törzsének intézkedéseivel összhangban, az Ecommerce Hungary legtöbb kereskedő tagja, valamint a hazai csomagkézbesítést végző nagyobb futárcégek olyan szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezettek be logisztikai folyamataikban, amelyeknek köszönhetően a COVID-19 vírus terjedése alatt is képesek biztonságosan kiszolgálni a rendeléseket, ezáltal pedig ellátni a lakosságot.

 

Ez eddig bevezetett legfontosabb intézkedések:

  • a raktárak dolgozói védőmaszkot és kesztyűt viselnek
  • a logisztikai központokban érintés nélküli hőmérőkkel ellenőrzik a dolgozók testhőmérsékletét
  • a futárokat kiképezték arra, hogy az esetleges fertőzést elkerülő módon adják át a rendeléseket
  • napi több alkalommal takarítják a raktárakat, különös tekintettel a közösségi terekre,
  • napi több alkalommal takarítják a szállításhoz használt járművek rakodótereit,
  • a raktárak munka-, és közösségi területein folyamatosan elérhető kézfertőtlenítő szer a munkatársak számára
  • a csomag-automaták tároló rekeszeit valamint a kezelőszerveket minden feltöltés előtt fertőtlenítik
  • az online kereskedelem háttértevékenységét biztosító irodai alkalmazottak közül a legtöbben már otthonról dolgoznak

 

“A jelenlegi vészhelyzetben az internetes vásárlás számít az egyik legbiztonságosabbnak megoldásnak a lakosság számára, mert azok az állampolgárok, akik online rendelik meg szükségleteiket, a lehető legkevesebb emberrel (gyakorlatilag csak a futárral) lépnek kapcsolatba ennek során, az internetes fizetés használatával pedig a jelen helyzetben kockázatos készpénzhasználatot is nélkülözni lehet” – mondta el Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke.

 

Az Ecommerce Hungary tagjai közt megtalálható e-kereskedők az elmúlt két hétben több mint egymillió darab rendelést szolgáltak ki, magyar háztartások százezreit látva el többek közt a koronavírus elleni védekezéshez szükséges tisztítószerekkel, vagy a mindennapi szükségleteket kielégítő árucikkekkel. Tagvállalataink beszerzői jelenleg azon dolgoznak, hogy a hiánycikknek számító antibakteriális folyékony szappanból, illetve a megfelelő védettséget nyújtó FFP3-as osztályú légzésvédő maszkokból is újabb készleteket hozzanak be Magyarországra.

 

Annak érdekében, hogy a koronavírus-fertőzés egyre súlyosabb szakaszaiban is zökkenőmentes és biztonságos maradhasson a hazai internetes kereskedelem, célunk hogy az Operatív Törzstől a jelenleg hatályos jogszabályok minimális módosítását kérjük. Egyrészt azt, hogy a helyzetre való tekintettel április 13-án, húsvét hétfőn, illetve hétvégi napokon is folytathassák online kiszállítási tevékenységüket,  a fizikai üzletet is működtető online kereskedők számára pedig naponta 15 óra után is legyen lehetséges az interneten megrendelt és előzetesen ki is fizetett termékek átvétele.

 

Ezen kívül az Ecommerce Hungary az alábbi ajánlásokat teszi a lakosság felé, az online vásárlás lebonyolításával kapcsolatban:

  • hasonlóan a hagyományos vásárlásokhoz, az online rendelések esetében is mindig csak a szükséges mennyiséget rendeljék meg, és csak olyan terméket vásároljanak, amelyre a mindennapi élet zavartalan működéséhez szükség van
  • lehetőség szerint használják az online fizetési megoldásokat, ha mégis utánvéttel szeretnének árut rendelni, olyan kereskedőt válasszanak aki biztosítja az átvételkori bankkártyás fizetést. Amennyire lehet, mellőzni kell a készpénzhasználatot
  • Kisebb társasházak, kertvárosi lakóközösségek számára javasolt összevontan rendelést leadni, ez könnyíti a szektorra nehezedő plusz terhelést, így csökken a rendelések átfutási ideje is
  • Amennyiben egyéni rendelésről van szó, és megoldható, javasolt a szaküzletben történő személyes átvétel, vagy a csomagautomatába kért teljesítés
  • A futárral való találkozáskor lehetőség szerint viseljenek védőmaszkot, vagy ha előrefizetés történt és megoldható, biztosítsák a teljesen érintkezésmentes átvételt. Ez utóbbira a logisztikai cégek is megfelelő intézkedéseket tesznek

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában

Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.

2025. február 8. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34