Online díjátadón hirdették ki a 10 éves Az Év Irodája győzteseit
A 10 éves Az Év Irodája versenyen a független szakértőkből álló zsűri 175 pályázat közül választotta ki a legjobbakat. Számos egyedi belsőépítészeti megoldás is helyett kapott idén, például egy régi felvonógyár helyén vagy egykori nagykövetségi épületben kialakított iroda. 12 győztest hirdettek ki, beleértve azokat a különdíjasokat is, akik egyik meghirdetett kategóriába sem illeszkedtek teljesen, mégis elismerésre méltó pályázatot nyújtottak be. A szervezők kiemelten fontosnak tartják az édesanyák munkaerő-piaci újraintegrálását, ezért a verseny 10 éves történetében először díjazták a családbarát irodákat.
Az Év Irodája hazánk legnagyobb független ingatlanszakmai versenyeként jól tükrözi a magyar irodakultúra fejlődését az elmúlt évtizedben. Kijelenthetjük, hogy ez az időszak túlzás nélkül felért egy irodaforradalommal, hiszen gyökeresen átalakultak a hazai irodák, megváltozott a munkakultúra. A győztes pályázók a globális trendek tekintetében is megállják a helyüket, hiszen kiemelt figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, a zöld minősítésekre és a munkavállalói jóllétre is, valamint előszeretettel alkalmaznak okos megoldásokat a munkavállalói élmény fokozása érdekében. A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzethez alkalmazkodva a jubileumi díjátadó eseményt online közvetítették, a győzteseket pedig videóhívással kapcsolták élőben.
“A járványhelyzet mindannyiunk számára új helyzetet teremtett, de úgy gondolom, a munkatársaknak egészen felemelő érzés lesz majd visszatérni a győztes irodákba. A jövőben a munkakörnyezet kialakításakor új szempontokat is figyelembe kell majd venni, erősödhet az a tendencia, hogy az irodák kialakításakor elsődleges lesz a tér munkatársakra és a munkahelyi kultúrára gyakorolt hatása, és a cégek sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az egészségesebb irodákra és bútorokra. A home office elterjedése és a gyors létszámváltozások miatt rugalmasabb, aglis irodaterek fognak kialakulni” - emelte ki Fodor Dániel, a verseny főszervezője.
A jubileumi díjátadón Az Év Irodája Design díjat a Positive Adamsky reklámügynökség nyerte el. Az egykor a Vietnámi és Szudáni Nagykövetség épületeként működő teret példaértékű minőségben sikerült a mai kor igényeihez igazítani. A szervezők nagyon fontosnak tartják az édesanyák munkaerő-piaci újraintegrálását, ezért a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalommal közösen, a verseny 10 éves történetében először díjazták a családbarát irodákat. Újvári Enikő, a Mozgalom alelnöke kiemelte, hogy a győztes kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy a fizikai térben és a vállalati kultúrában is megjelenjenek a szülőket támogató elemek, például a rekreációs szobák vagy a gyermek birodalmak.
Az Év Családbarát Irodája kategória győztese a Magyar Telekom és T-Systems székház lett. Az épületegyüttes a szintén először átadott, Az Év Irodája Vállalati Székház díjat is elnyerte, ugyanis mind tömegében, mind méretében, mind belsőépítészeti és munkakultúra megoldásaiban az elmúlt tíz év irodapiaci forradalmának esszenciája, vagyis kiválóan összefoglalja azokat a törekvéseket, amelyeket Az Év Irodája is képvisel immár egy évtizede. A Kisvállalati díjat elnyerő All You Can Move SportPass modern irodája remek összhangot képez a klasszicista stílusban épült YBL-Palotával.
Szerencsére a magyar irodapiac fejlődése töretlen, hiszen nem csak új irodákat ismerhettünk meg, hanem a már működő munkahelyek is innovatív megoldásokkal bővülnek. Ezt a verseny szervezői Az Év Irodája Evolúciós Díjjal is szerették volna kifejezni, amelyet a TETRA PAK nyert el. Másik érdekes trend, hogy a szakmai szolgáltatók is olyan munkahelyeket alkotnak, amelyek show roomként, virtuális laborként működnek, így a cégek testközelből ismerhetik meg az irodakialakítási lehetőségeket. Ezt a törekvést ismerték el a szervezők Az Év Az Év Irodája Szakmai díjjal, amelyet a FITOUT iroda nyert el. Míg Az Év Belsőépítész cége díjjal a Pyxis Nautica Építészirodát jutalmazták.
A 2019-es Az Év Irodája Díj nyertesei
- Az Év Irodája Kisválallati díj: ALL YOU CAN MOVE Iroda – Nyári Attila Design
- Az Év Nagyvállalati Irodája: TransferWise – DVM Design
- Az Év Design Irodája: Positive Adamsky HQ – Törőcsik Ferenc
- Az Év Családbarát Irodája: Magyar Telekom és T-Systems székház – Tiba Építész Stúdió
- Az Év Irodája Evolúciós Díj: ABW Office Space for TETRA PAK – LEVEL UP Office Design
- Az Év Közösségi Irodája: HubHub Budapest – Mádi Láncos Studio Kft.
- Az Év Belsőépítész Cége: Pyxis Nautica Építésziroda Kft
- Az Év Vállalati Közösségi Tere Különdíj: Microsoft Bistro & Lounge
- Az Év Családbarát Közösségi Tere: Myhive playground gyermekmegőrző
- Az Év Irodája Szakmai díj: FITOUT Zrt.
- Az Év Irodakivitelező cége: FITOUT Zrt.
- Az Év Irodája Vállalati Székház díj: Magyar Telekom és T-Systems székház
Az online díjátadó:
Kapcsolódó cikkek
- A műanyagokat lebontó mikrobákat fejlesztő Poliloop lett az év magyar startupja
- Online szimulációs versenyajánló
- COVID-19 adatelemzési verseny
- A koronavírus miatt online tartják meg a PowerUp! döntőjét
- Működik a kötelező home office?
- A dolgozói közérzet javításának bajnoka lett a Futureal
- Innováció a képzelet szárnyán – Imagine Cup már középiskolásoknak is
- Hello Tomorrow: Négy magyar vállalkozás a világ legígéretesebb deep tech startupjai között
- Magyar kezdeményezés vitte Európa legjobb női startupjait ismét Londonba!
- Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.