Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt
Összefogás, tettrekészség, meglátni az élet szépségeit, kevesebb rohanás és több együtt töltött idő – ezek a fontosabb dolgok, amelyeket a magyarok tovább vinnének a koronavírus miatti korlátozások idejéből. A Telekom legfrissebb kutatása* szerint tízből heten gondolják azt, hogy a digitális megoldások és a vírus miatti korlátozások eredményeképp életformánk végérvényesen megérett a változásra, és ebben nagy szerepe volt és lesz az internetnek.
Több együtt töltött idő, kevesebb rohanás – ez az a két dolog, amit a válaszadók csaknem kétharmada tovább vinne a vírus utáni időszakra. A több magára fordítható időt és a segítségnyújtást is a megkérdezettek több, mint fele említette a kutatásban, ami azt jelenti, hogy megélték, ezeket a dolgokat, méghozzá pozitívan. A Telekom megbízásából, az eNET által végzett online kutatásából kiderült, hogy a magyar lakosság körében felértékelődött az összefogás, a tettrekészség és az egymás iránti szolidaritás szerepe, ezt megtapasztalták a koronavírus miatt bevezetett korlátozások idején és szeretnék tovább vinni a következő időszakra is.
A válaszadók 77 százaléka szerint sok fellépő probléma megoldására közösen, összefogva találtak megoldást és 76 százalékuk sokat tanult ebből a nehéz időszakból. Mindebben pedig óriási szerepe volt az internetnek – tízből kilenc ember szerint a digitális technológiák és internet nélkül nagyobb bajban lettünk volna. A digitális megoldások teremtette lehetőségek eddig nem látott empátiát hoztak elő az emberekből. Bár tízből legalább nyolcan várták, hogy visszatérjen minden a régi kerékvágásba, ennyien gondolják jelenleg is úgy, hogy a jó dolgokat tovább kell vinni.
A kutatásban részt vevők 85 százaléka a fiataloknak, azaz a digitális tudás legfőbb birtokosainak, a családon belül is nagy szerepük volt abban, hogy mindenki jól boldoguljon a digitális eszközökkel és háromnegyedük szerint sok fiatal az internet segítségével hasznos dolgokat tett és segített másoknak. Mégis, a nyugdíjasok sokkal pozitívabban látják a fiatalok és a digitalizáció segítő szerepét ebben az időszakban, mint maguk a fiatalok. Mindebből pedig arra következtethetünk, hogy a digitális megoldások révén erősödött a generációk közötti együttműködés, összetartóbb lett a család és a digitális lehetőségek segítségével több generáció képviselői érhetik el, hogy a saját életük nyertesei legyenek.
A korlátozások alatt megváltozott életstílusból sokan a kevesebb és felelősebb fogyasztást is tovább vinnék, a kitöltők 89%-a vélekedik úgy, hogy az internet eszköze lehet a generációk és csoportok együttműködésének a hasznos és jó dolgok elérése érdekében. Érdekesség, hogy a nők nagyobb arányban érzékelték a nehéz időszak pozitívumait, talán épp amiatt, hogy a saját bevallások alapján nekik jobban felborította az életüket a koronavírus. A jövőbe tekintve a nők nyitottabbak a változásokra, mint a férfiak.
A Telekom az összefogást és a digitális lehetőségek kihasználását minden ügyfelének biztosította a pandémia alatt. Új ajánlataival pedig azt teszi lehetővé, hogy bárki a neki megfelelő módon megtapasztalhassa a korlátlanság élményét díjcsomagváltás nélkül. 3, 10 vagy akár 30 napig érvényes korlátlan mobilnetet biztosító, kedvező áron elérhető eseti adatopciókkal a nyári szabadságok időszaka alatt és azután is mindenki kapcsolatban maradhat a szeretteivel, a munkahelyével, vagy akár egy egész közösséggel is, és tovább viheti azokat jó dolgokat, amiket az elmúlt időszak változásai hoztak az életünkbe.
__________________
* Forrás: eNET online kutatás, 2020. június-júliusi adatfelvétel, N=6252
Kapcsolódó cikkek
- Megnövelt mobilhálózati kapacitással készül a Telekom a nyári szezonra a hazai tavaknál
- Folyamatosan bővül a hazai e-sport
- Új szintre léphet a hazai e-kereskedelem
- Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára
- Május 15-ig lehet nevezni a MagentaFilm Fesztiválra
- Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején
- További kedvezményekkel segíti a Telekom a digitális összefogást
- A Telekom bemutatja a „MagentaFilm” Magyar Mobilvideó Fesztivált
- Az Apple Watch Series 5 megvásárolható a Telekom webshopjában
- A Telekom elindítja kereskedelmi 5G szolgáltatását
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Schneider Electric: Az ipari automatizálás új szintje Magyarországon
Magyarországon is elérhető a Schneider Electric teljes ipari automatizálási szoftverportfóliója, és most már egy kifejezetten erre a területre szakosodott csapat segíti a hazai ügyfeleket abban, hogy maximálisan kihasználják a megoldások kínálta lehetőségeket. Az AVEVA alkalmazások segítségével például akár 20%-kal is csökkenthetők a beruházási költségek, míg az EcoStruxure Foxboro DCS használatával akár 40%-kal is rövidíthető a meghibásodások javítási ideje. A Schneider Electric CONNECT platformja és a Flex előfizetési modellek egyszerű, gyors és rugalmas hozzáférést biztosítanak a felhasználók számára a cég szoftvereihez.
Digitális forradalom az akciós újságok piacán
A magyar felnőtt lakosság egyharmada már kizárólag digitálisan olvassa az akciós kiadványokat, míg 43 százalékuk vegyesen, mind online, mind offline formában lapozgatja őket. Csak a lakosság ötöde ragaszkodik kizárólag a papíralapú akciós újságokhoz – derült ki a Shopfully kutatásából. A digitalizáció ellenére az akciós újságok népszerűsége nem csökkent: a felnőttek 85 százaléka legalább havonta egyszer megtekinti őket, és szinte ugyanez a hányad elismeri, hogy ezek a kiadványok jelentős hatással vannak vásárlási döntéseikre.
Új érintés nélküli fizetési megoldás magyar kereskedőknek
A Global Payments bevezette a Tap to Pay funkciót Magyarországon, amely lehetővé teszi a helyi kereskedők számára, hogy iPhone készüléken keresztül, a GP tom alkalmazás segítségével egyszerűen és biztonságosan fogadjanak el érintés nélküli fizetéseket.
A Real Madrid az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós bevételt
A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a legnagyobb futballklubok a 2023/24-es szezonban jelentős bevételnövekedést értek el, és a Real Madrid lett az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikerét a pályán elért eredményeik, stadionfejlesztések és a jól megtervezett kereskedelmi stratégiák tették lehetővé. A Premier League csapatai továbbra is az élvonalban szerepelnek a bevételi rangsorban, míg a női futball is kiemelkedő növekedést mutat, jelezve a sportág egyre nagyobb népszerűségét és piaci értékét.