Győrben adták át Európa legnagyobb, tetőn kialakított napelemparkját
Napenergia a legmagasabb szintről: az Audi Hungaria és az E.ON Hungária Csoport közös projektjének keretében az Audi Hungaria két logisztikai központjának összesen 160 000 négyzetméteres tetőfelületén alakították ki Európa legnagyobb, tetőre épített napelemparkját. A 12 megawatt csúcsteljesítményű napelemparkot a mai napon helyezte szimbolikusan üzembe Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Peter Kössler, az AUDI AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja, Dr. Karsten Wildberger, az E.ON SE operatív igazgatója, Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, Kiss Attila, az E.ON Hungária Csoport elnök-vezérigazgatója és Prof. Dr. Dézsi Csaba, Győr Megyei Jogú Város polgármestere.
Európa legnagyobb, tetőn kialakított napelemparkja épült meg Győrben. A kontinensen is páratlan, világszínvonalú beruházás az Audi Hungaria Zrt. és az E.ON Hungária Csoport együttműködésében valósult meg.
A 12 megawatt csúcsteljesítményű napelemparkot az Audi Hungaria logisztikai központjának 160 000 négyzetméteres tetőfelületén alakították ki. A több mint 36 ezer napelemből álló erőmű évente több mint 9,5 GWh energiát termel. Ez az energiamennyiség 3 800 háztartás éves energiaszükségletének felel meg. A megújuló forrásból megtermelt zöld áramnak köszönhetően mintegy 4 900 tonnával kevesebb szén-dioxid jut a levegőbe.
„Az Audi Hungaria számára a fenntarthatóság stratégiai célkitűzés. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy termékeink egyre környezetkímélőbbek legyenek, valamint hogy a tevékenységünk ökológiai lábnyomát folyamatosan csökkentsük. Büszkén jelenthetem be, hogy az Audi Hungaria az idei évtől eltérte „MissionZero” célkitűzését, és az AUDI AG gyártótelephelyei közül másodikként karbonsemlegesen működik, amelyhez a most átadott napelempark is nagy mértékben hozzájárult. A jövőben is azon fogunk dolgozni, hogy környezetbarát megoldásainkkal megóvjuk a környezetet a jövő generáció számára“, mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.
„Az E.ON Hungária és az Audi Hungaria 25 éves együttműködésének újabb fontos fejezete ez a beruházás. Büszkék lehetünk, hogy közösen létrehoztuk Európa legnagyobb, tetőn felépített napelemparkját. Hiszünk benne, hogy ennek nem csupán gazdasági értéke van, hanem jelentős üzenetet is hordoz, miszerint az Audi Hungaria és az E.ON Hungária Csoport, azaz a magyar gazdaság két meghatározó szereplője, kész tenni a fenntartható Magyarországért. Ez hosszú távú célunk is, ezért kötelezte el magát mindkét vállalat egy tisztább, zöldebb, karbonsemleges működés megteremtése mellett. Bízunk benne, hogy a mostani együttműködésünk mások számára is inspirációt jelent, hogy közösen, partnerségben többre vagyunk képesek. Olyan beruházást valósítottunk meg, amelyre nem csak mi, hanem az egész ország büszke lehet”, mondta Kiss Attila, az E.ON Hungária Csoport elnök-vezérigazgatója.
Az Audi Hungaria számára alapvetés a fenntartható működés megvalósítása. Ennek szellemében jelentős eredményeket ért el az energiafelhasználás, a szén-dioxid-kibocsátás, a vízfelhasználás és a lerakásra kerülő hulladék mennyiségének mérséklése terén. A vállalat energiaellátásának 75 százalékát már most megújuló, geotermikus energiából fedezi, valamint a vállalatnál keletkezett hulladék több mint 99 százalékát hasznosítják.
Az E.ON Hungária Csoport mintegy 55 ezer munkaórát fektetett a naperőmű megépítésébe, és a következő 25 évben is felelős lesz az üzemeltetéséért. Az energiacég Magyarország klíma- és energiastratégiájával összhangban elkötelezett a fenntartható és gazdaságos napenergia felhasználásának széles körű elterjesztése mellett. A teljes nemzetközi E.ON vállalatcsoport célja, hogy 2030-ra a jelenlegi felére csökkentse a karbonkibocsátását, 2050-re pedig teljesen karbonsemlegesen működjön.
Kapcsolódó cikkek
- Most mindenki segíthet, hogy égig érjen a bátorság
- Társasházak figyelem: közös e-töltő, külön elszámolás
- Élményekkel teli felzárkóztatás hátrányos helyzetű gyerekeknek
- Egyre többen nem akarnak villanyszámlát fizetni
- A Wipro nyerte az E.ON infrastruktúra-modernizációs és digitális átalakítási pályázatát
- Ötvenmilliós támogatással segít az E.ON csoport a hátrányos helyzetű gyerekeknek
- Közösségi funkcióval bővítette e-autós applikációját az E.ON
- A veszélyhelyzet alatt is bekapcsolja az E.ON a háztartási napelemrendszereket
- Az ABB megoldásaira épül az innovatív, vízfelszínre telepített naperőmű Svájcban
- Jó ütemben halad az Audi Hungaria napelemparkjának telepítése
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Schneider Electric technológiával épült fel Európa egyik legfejlettebb adatközpontja
A Start Campus legújabb, SIN01 jelzésű adatközpontját a kiemelkedő működési hatékonyság, megbízhatóság és skálázhatóság jellemzi. A fejlesztés során a Schneider Electric legmodernebb energiamenedzsment- és épületüzemeltetési megoldásait alkalmazták. Emellett a vállalat támogatást nyújtott a Start Campus számára egy 100%-ban megújuló forrásból származó energiára épülő áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégia kialakításában is.
Hogyan alakítják át a közlekedést az egymással kommunikáló járművek?
Az autonóm járművek megjelenésével egy olyan jövő képe körvonalazódik, ahol az emberi sofőrök szerepe háttérbe szorul, és az utakon kizárólag önállóan közlekedő autók vesznek részt. De valóban megvalósítható ez a vízió?
Emberközpontú vezetés: Egyensúly az üzleti és emberi szempontok között
A gyorsan átalakuló, bizonytalanságokkal teli világban a hagyományos vezetői stratégiák – például a kivárásra építő vagy kizárólag pénzügyi eredményekre összpontosító megközelítések – már nem elég hatékonyak. A Deloitte szakértői szerint ma már olyan döntéshozatalra van szükség, amely képes összehangolni az üzleti érdekeket az emberi tényezőkkel, hiszen ezek nem ellentétesek, hanem egymást erősítve vezethetnek fenntartható sikerhez.
AI-vel a világelitbe: magyar cég döntött rekordot nemzetközi marketingversenyen
Az amerikai marketingguru, Alex Hormozi által életre hívott Skool Games verseny célja az volt, hogy egy adott ajánlattal, egy hónap leforgása alatt ki tudja a legtöbb eladást elérni a legnépszerűbb közösségi platformokon. A győzelem kulcsa egy mesterséges intelligencián alapuló szoftver, amely 20 különböző szempont alapján elemzi az értékesítési tölcséreket, és gyorsan, hatékonyan javítja a szövegek meggyőző erejét.